Gorzun Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Håper det blir ps4 til xmas! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Du må selvfølgelig tolle. Så det blir en dyrere pris enn hva konsollen er verdt. Itillegg til at du mister reklamasjon osv. Du kan gjerne sjanse, men du spiller veldig mye alene antar jeg? Fortolling og MVA er ikke noen selvfølge, har bestilt en god del ting fra "over dammen" og det er jo helt bingo om det blir fortolling + MVA eller ikke. Min statistikk ligger på ca 60/40, jeg har oftere sluppet fortolling + MVA enn jeg faktisk har måtte betale for det. Nå er jo dette en ganske så stor forsendelse, så det kan nok være at sannsynligheten for at dette glir igjennom tollen er ganske så liten men noen selvfølge at du må betale toll og MVA er det så absolutt ikke, det kan vell hvem som helst som har bestilt endel fra utlandet skrive under på. Reklamasjonsrett osv trenger jeg ikke å bekymre meg for, her er jeg nok litt mer heldig enn de fleste andre så skulle det oppstå problemer så får jeg nok den byttet uten store problemer uansett hvor i verden jeg kjøper konsollen. EDIT: Sånn opprinnelig så er jeg enig at om en konsoll blir utsatt et par måneder ikke har så fryktelig mye å si på hvor populær konsollen blir i det lang løp. Folk har gjerne et eller annet forhold den ene eller andre veien å kjøpe basert på dette og ikke basert på når konsollen først er tilgjengelig. Barnefamilier osv, den største delen av konsollmarkedet består jo i all hovedsak av barnefamilier og øvrige personer som ikke nødvendigvis er så teknologiinteresserte eller oppegående når det kommer til teknologi og de har vell knapt nok fått med seg når disse konsollene i utgangspunktet skulle komme på markedet og snubler nok bare innom nærmeste Spaceworld / Gamestop eller lignende å kjøper det som faller dem inn der og da uansett. Men det er en ting som vil vil koste Microsoft dyrt her om PlayStation 4 kommer iløpet av 2013, det er at de mister julesalget. Det selges vell stort sett aldri flere konsoller og spill enn det gjør til jul. Xbox 360 og PlayStation 3 har vært på markedet lenge nå, mange ser det nok som aktuelt å anskaffe seg ny konsoll og her vi jo Sony ha en kjempefordel om PlayStation 4 vil være det eneste alternativet for folk å kjøpe i julegave til familie og venner. Selv folk som har et forhold til Xbox og kanskje opprinnelig tenkte seg Xbox One vil nok fort tenke seg om eller to ganger når de eventuelt kan ønske seg / kjøpe seg en PlayStation 4 til jul kontra å vente til utpå nyåret for Xbox One. Må heller ikke glemme giganttitler som FIFA som selger i bøtter og spann vært eneste år, her er det nok mange som hadde tenkt til å drøye 1 mnd med innkjøp av FIFA 14 til "next-gen" versjonen til Xbox One / PlayStation 4 er klar og jeg tror det er mange her som ikke gidder å vente helt til nyåret, så da er det nok plutselig mange som plukker det opp til PlayStation 4 isteden. Jeg er jo selv en av disse, jeg vil ha FIFA 14 Q1 2014, men jeg velger da heller å importere en Xbox One med FIFA 14 kontra det å kjøpe en PlayStation 4 + FIFA 14, eller gå for FIFA 14 til Xbox 360. Jeg tror ikke det er så fryktelig mange som kommer til å velge det alternativet, de fleste havner nok på valget PlayStation 4 + FIFA 14 når det står klart i butikkene. Det store spørsmålet her er jo hvor god tilgjengelighet det vil være på PlayStation 4, om Sony ikke klarer å produsere tilstrekkelig med konsoller så det stort sett er utsolgt ved lansering og det da ikke kommer noen nye bunker før på nyåret der heller så er det jo ikke sikkert de får et så vannvittig stort forsprang. Men det vil jo tiden vise, her vil jo Sony skaffe seg en fordel av at kanskje flere velger PlayStation 4 kontra Xbox One basert på at en venn eller familiemedlem allerede har skaffet seg en og de da helst vil kjøre samme konsoll for mulighet til å byttelåne spill, håndkontroller osv osv.. Endret 15. august 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 No fuckin' way at jeg kjøper PS4 selvom X1 blir utsatt. Spiller kun FIFA nesten, men da kjøper jeg heller FIFA 14 til 360'n frem til X1 kommer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Tydeligvis. Noe mer du skal ta meg for når du er her? Nei, ikke foreløpig Men synes poenget står, det er lurt å ikke være skråsikker på ting når man ikke har sikker informasjon, hverken i den ene eller andre retningen, kun spekulasjoner og rykter. AtW Lenke til kommentar
Booz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Tror du virkelig "work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country." er grunnen til at den er utsatt Ja, er det mer logisk at microsoft gjør det for å være jævlige mot oss, og tape masse penger. Hva tror du er grunnen til de utsetter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Da er det snakk om ultraflaks og/eller lovbrudd. Varen er MVA-pliktig, og dette gjelder også fraktkostnaden. Avsender kan trekke fra lokal MVA, men de er ikke nødt til å gjøre det, så er nok lurt å finne en villig butikk. Jeg vet iallefall at Amazon gjør det. Tysk MVA er 19%, norsk er 25%. Fortollingsgebyret er på rundt hundrelappen, og vi kan kanskje regne med rundt 500 i frakt (det er jo en svær boks)? I Tyskland koster altså Xbox One 500 euro, og 1 euro er verdt 7,82 kroner. Da ser vi på dette regnestykket: (500/1,19*7,82+500)*1,25+100=4832 Det kan forsåvidt være fraktprisen er lavere enn dette, men totalt sett er det nok rimelig å anta at vi lander på en pris på rundt 500-800 over den norske. Microsoft trekker tysk mva. og legger til norsk mva. før man betaler. Tror hverken DHL eller Microsoft driver og snyter på mva.-en og tollen. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Microsoft trekker tysk mva. og legger til norsk mva. før man betaler. Tror hverken DHL eller Microsoft driver og snyter på mva.-en og tollen. Spanderer de fortollingsgebyret også? Da lander prisen på 500/1,19*7,82*1,25=4107 kroner. Ikke så galt det. Lenke til kommentar
keungz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Leveranseproblemer. De har ikke nok konsoller til å mette alle markedene, så de kutter ut de markedene som er minst. For Microsoft er det mer gunstig å få solgt unna alle konsollene sine, enn å ha de stående på en hylle i en butikk fordi Sony tar en større del av kaka. Hvis lokalisering hadde vært et problem, burde ikke landene stått på den listen i utgangspunktet. Edit: Mitt inntrykk, altså. Ikke fakta. Endret 15. august 2013 av keungz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg betalte kun én sum. Microsoft sto for fortollinga. Les i Microsoft Surface-tråden, står alt der. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Ja, er det mer logisk at microsoft gjør det for å være jævlige mot oss, og tape masse penger. Hva tror du er grunnen til de utsetter? Det er dine ord. Det han (cboat) sier, i juni, er at de har produksjonsproblemer relatert til esram. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har bestemt meg for å vente til 2014. Gidder ikke å ta meg bryet og bruke mye tid på å bestille fra Tyskland eller England for å så risikere å betale 25% toll og miste noe av godene som reklemasjonsgaranti osv. Fuck you, Microsoft! Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Fant dette bilde på NeoGAF. Kan hende valget blir mellom Kinect Sports Rivals og Forza 5: Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Vi får vår egen kontroller, det må vel kunne sees på som noe positivt? Lenke til kommentar
Booz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har bestemt meg for å vente til 2014. Gidder ikke å ta meg bryet og bruke mye tid på å bestille fra Tyskland eller England for å så risikere å betale 25% toll og miste noe av godene som reklemasjonsgaranti osv. Fuck you, Microsoft! Har bestilt på microsoftstore tyskland nå. Der koster xbox one 399 euro, når du legger den i kassen og velger gratis frakt så blir det lagt til 100 euro i mva. Så ettersom jeg kan forstå så er det mva for norge, dvs vi kan bestille en xbox one fra tyskland, levert til norge for 3897,-kr. Det eneste minuset er at vi mister norsk reklamasjonsgaranti Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Kommer til å skaffe en PS4 frem til Xbox One lanseres her i landet. De eneste spillene jeg går glipp av er Ryse, Dead Rising 3 og Forza 5, samt en del crossplatform spill som BF4/Watch Dogs etc. Har selv vurdert å importere, men hvis PS4 lanseres til rett tid, får jeg hvertfall spilt Next Gen samtidig med resten av verdens befolkning. Neste uke er jo Gamescom, og Sony kommer nok til å utnytte muligheten her til å bekrefte at de kommer til å klare levering til HELE verden i 2013. Forhåpentligvis. Endret 15. august 2013 av SIR WOLFIE 87 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Alan Kertz, lead core designer on Battlefield 4. Endret 15. august 2013 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 OG Norge Hva er det de driver med? Det er ~8 år siden 360-en, og så mister de ballen rett når det igjen virkelig gjelder... og sparker den nedover bakken mot stupet når de forsøker å plukke den opp igjen. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) You are reserving a new Xbox One system and/or related accessories or games, expected to be released in March 2014. Endret 15. august 2013 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
samco Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Bestilte forza med x1 fra game i london pluss div spill fra amazon.uk i tilegg. meget stor sjangse for at jeg får day one edition ble jeg fortalt. woop da er jula redda Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 No fuckin' way at jeg kjøper PS4 selvom X1 blir utsatt. Spiller kun FIFA nesten, men da kjøper jeg heller FIFA 14 til 360'n frem til X1 kommer. Hvorfor *No fuckin way* ? Hva er så forferdelig galt med FIFA 14 på PS4 kontra XBO? Du har jo heller ikke engang testet PS4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå