Raul07 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Enig der, klarer ikke vente, la netopp inn en bestilling på walmart.com Er det noen forskjellen fra å bestille fra Uk i forhold til Norge. Tenker da på konsollen. Vurdere det sterkt selv Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Konsollen er regionfri så det skulle ikke være noe problem. Nå vet vi ikke om det blir noen begrensninger når det gjelder XBL og innhold derfra, men det finnes nok alltid omveier, om du absolutt vil ha en XBO til launch. Tysk MS store er også en mulighet, da de tydeligvis leverer til Norge, gratis frakt. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Konsollen er regionfri så det skulle ikke være noe problem. Nå vet vi ikke om det blir noen begrensninger når det gjelder XBL og innhold derfra, men det finnes nok alltid omveier, om du absolutt vil ha en XBO til launch. Tysk MS store er også en mulighet, da de tydeligvis leverer til Norge, gratis frakt. Får vente å se om eg finner litt mer info. Har ekstremt mange xbox 360 spill som ikke er spilt så mulig eg venter også. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Eksempelvis, hva tror du jeg tenkte når jeg kjøpte PS3 for første gang for et par måneder siden KUN for å prøve The Last of Us og det viser seg at det er en produksjonsfeil med en hel rekke enheter som gjør at BluRay ikke spilles av som den skal? Jeg måtte sitte å ta av og på lokket til BluRay leseren 10 ganger hver gang jeg skulle spille. Og ikke bare det, hele systemet og interfacet er tregt i forhold til Xbox 360 og virker lite integrert og sømløst. I tillegg, når jeg loadet spillet og kom til 90% så begynte den faen meg å rulle nedover på loadingen!! Ned til 5% før den begynte å loade opp igjen. Dette fikk meg til å tvile på mitt kjøp av PS4. Derimot har min Xbox fungert strøkent i 4 år uten ett eneste problem noen gang og den har alltid vært rask, responsiv og gitt en sømløs opplevelse. Jeg har derfor all tro på at Xbone blir knallbra, og tenker slik at hvis MS ønsker å vente med release for å få den finpolert så er de hjertelig velkommen til å gjøre akkurat det. Jeg har bestilt begge konsollene, men hvis det viser seg at PS4 har barnesykdommer slik PS3 har (til tross for alle årene på markedet) kommer jeg til å levere den inn og få pengene tilbake. Det ser jo ut som om du var ganske uheldig der. Men MS har svin på skogen der de og med tanke på RRoD som var en sann plage for flere venner av meg.Så det er ingen garanti overhode for at XO vil være en sykdomsfri konsoll. Begge stiller nok likt der. Endret 15. august 2013 av jihn Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Arg.. Forumet her blir jo komplett ubrukelig etter hver "overhaling"... Nå fungerer jo ikke sitering eller mange andre funksjoner overhode for meg, samtidig som "Mine Innlegg" ikke lenger har noen som helst peiling eller oversikt over hvilke tråder hvor det har kommet nye innlegg, ei heller klarer den å ta meg til riktig side i de forskjellige trådene heller så jeg må drive å skumme igjennom et utall av tråder for å finne ut av hvor jeg faktisk var sist... / rant slutt. ' Godeste ^Th0mas^ kunne vell hatt gått av å bytte ut et par "vi" med "jeg" så blir argumentasjonen en litt annen. Innlegget ditt ovenfor (som jeg ikke får sitert, og kopiering fungerer jo også helt snodig nå..) så legger du det frem som om alt og alle gir blanke f. i hvor godt tilpasset konsollen er den norske markedet, fordi alle og enhver kun er interessert i Xbox One som en ren spillkonsoll. Det tviler jeg på er tilfellet, og de som er ute etter en ren spillkonsoll har jo uansett en PlayStation 4 å falle tilbake på så så grusomt ille kan det vell ikke være? Er nok en god bunke med norske familier som vil sette stor pris på god lokalisering mot det norske markedet og innholdet her i Norge og for å vise at de tar dette markedet på alvor så leverer de selvsagt ikke en konsoll for denne tilretteleggingen ikke er ferdigstilt enda. Det de selvsagt burde kunne gjøre er å tillatte forhåndssalg av "ikke Norske" varianter av konsollen til folk som meg som kjører alt på Engelsk uansett og ikke kan fordra lokalisering og fornorsking og norsk innhold på alt. Her syntes jeg Microsoft burde begynne å gjøre en litt bedre jobb med tanke på å ikke overlokalisere til tusen som de har gjort med Xbox 360 og Windows i den forstand at selv om man velger Amerikansk eller Britisk i innstillingene så kommer fremdeles mye av innholdet på norsk fordi programvaren er så "smart" at den ser du er i Norge og derfor skal du få dette norsk presset nedover halsen på deg.. Enda morsommere er når denne funksjonaliteten slår til når du er på ferie, når jeg var i Japan så var jo Windows veldig glad i å server meg ting på Japansk plutselig.. Det er jo veldig kjekt og ser for meg at alle utlendinger som ikke foretrekker språket i det landet de oppholder seg elsker disse "smarte" løsningene. Velger med et språk i systeminnstillingene så burde det være helt innlysende og åpenbart at da ønsker man ALT innhold på dette språket.. Neida jeg måtte få Microsoft til å konvertere hele Xbox Live profilen min fra Norsk til Britisk, først da fikk jeg alt innhold på Engelsk. 3 Lenke til kommentar
keungz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Han gjorde det. Husker ikke tråden Riktig, ser at det er mange på forskjellige fora som gir han creds for at han forutså det. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Edit: kaos Endret 15. august 2013 av Raul07 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er rykter uten noe hold i. https://twitter.com/tamoorh/statuses/367638897473232896 Så feil kan man ta... AtW Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 DET ville vært uprofft av dem det. Helt enig med dem, syntes både Sony og MS burde holde tilbake sålenge det måtte ta å få konsollene strøkne og glattpolerte i bruken. Det er vel mer uproft å droppe land og kun selge en konsoll i 13 land fra release. Problemet med Xbox One nå er det kommer til å bli så dominert av PS4, iallefall i Norden. Mange vil si "Men Norden har alltid vært PS land", men denne gangen så lar Microsoft Europa nærmest herje på PS. Xbox viser her at det er USA de satser på og Europa nærmest er likegyldig. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte ønsker å gå rundt grøten å betale 5000 kroner for konsollen, 1000 kroner mer enn den ville kostet i Norge. Itilegg til at spill osv. må kjøpes fra utlandet, det samme med utstyr. Med mindre Elkjøp og sånt kun skal selge ekstra utstyr da. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hallo i luken, denne er ikke regionlåst så det med spill og utstyr er jo ikke noe videre stort problem. Du må riktignok plukke med deg de første spillene dine fra utlandet, og da sikkert en håndkontroll eller to om du ønsker deg det i løpet av de første månedene. Hvor dyr den blir kommer jo helt an på hvor du bestiller ifra og hvor heldig du er med MVA + fortolling eller ikke, jeg bestilte fra Game.co.uk som betyr at det vil koste meg 3920kr om jeg slipper MVA + fortolling eventuelt 4'900-5'000kr om jeg blir nødt til å betale MVA + fortolling. Har jo noen fordeler i form av at jeg er "før" markedet her i Norge, så ergo kan jeg mest sannsynlig få solgt min Xbox 360 med mindre konkurranse på Finn.no, så jeg kan få solgt den dyrere og raskere. Samtidig så slipper jeg å sitte å klø meg i fingrene i påvente av FIFA 14 til Xbox One, kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg da endt opp med å kjøpe FIFA 14 til Xbox 360 for å spille det i påvente av Xbox One og da måtte kjøpe spillet for andre gang til Xbox One osv osv.. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er vel mer uproft å droppe land og kun selge en konsoll i 13 land fra release. Problemet med Xbox One nå er det kommer til å bli så dominert av PS4, iallefall i Norden. Mange vil si "Men Norden har alltid vært PS land", men denne gangen så lar Microsoft Europa nærmest herje på PS. Xbox viser her at det er USA de satser på og Europa nærmest er likegyldig. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte ønsker å gå rundt grøten å betale 5000 kroner for konsollen, 1000 kroner mer enn den ville kostet i Norge. Itilegg til at spill osv. må kjøpes fra utlandet, det samme med utstyr. Med mindre Elkjøp og sånt kun skal selge ekstra utstyr da. Det er helt komisk å tro at PS kommer til å dominere Xbox i Europa basert på release dato. Markedet styres hovedsaklig av fanboys, 99% av dem har ikke engang konto på forumer, de bare kjøper det de liker og er vant med uavhengig av hva som blir diskutert på nettet. Det er disse kidsene pluss entusiastene som skiller konsollene etter sine egne ønsker/krav som vil gi utslag på markedet. Og er man fanboy av Xbox 360 og Halo så kjøper man ikke PS4 kun fordi Xbox ikke blir sluppet på samme dag som PS4. Jeg liker Xbox og ville kjøpt det uavhengig av alle restriksjonene rundt bruktspill, allways online osv fordi det ikke plager meg. Og det finnes MANGE som er som meg på dette området, men som man sjelden hører fra fordi ikke ALLE er på forumer. Samme med PS4, skulle majoriteten lissom velge Xbox dersom de har hatt PS i alle år, med alle metal gear solids osv, bare fordi PS4 ikke hadde blitt sluppet samme dag? Nope... Og så dårlig tid tror jeg ikke folk har heller en gang. Flesteparten har det faktisk veldig gøy med sine eksisterende konsoller. Det er nok mye pga hypen med neste gen konsoller at folk på nettet har dårlig tid med å få de nye konsollene. Man glemmer visst at man har en bra konsoll med gøye spill i skuffen når man leser på nettet. Selv om BF4 kommer og jeg gleder meg til dette, betyr det ikke at jeg har glemt BF3 og at jeg ikke lengre klarer å kose meg med dette bare fordi 4-eren kommer. Same shit goes for consoles Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Så feil kan man ta... AtW Tydeligvis. Noe mer du skal ta meg for når du er her? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hallo i luken, denne er ikke regionlåst så det med spill og utstyr er jo ikke noe videre stort problem. Du må riktignok plukke med deg de første spillene dine fra utlandet, og da sikkert en håndkontroll eller to om du ønsker deg det i løpet av de første månedene. Hvor dyr den blir kommer jo helt an på hvor du bestiller ifra og hvor heldig du er med MVA + fortolling eller ikke, jeg bestilte fra Game.co.uk som betyr at det vil koste meg 3920kr om jeg slipper MVA + fortolling eventuelt 4'900-5'000kr om jeg blir nødt til å betale MVA + fortolling. Har jo noen fordeler i form av at jeg er "før" markedet her i Norge, så ergo kan jeg mest sannsynlig få solgt min Xbox 360 med mindre konkurranse på Finn.no, så jeg kan få solgt den dyrere og raskere. Samtidig så slipper jeg å sitte å klø meg i fingrene i påvente av FIFA 14 til Xbox One, kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg da endt opp med å kjøpe FIFA 14 til Xbox 360 for å spille det i påvente av Xbox One og da måtte kjøpe spillet for andre gang til Xbox One osv osv.. Du må selvfølgelig tolle. Så det blir en dyrere pris enn hva konsollen er verdt. Itillegg til at du mister reklamasjon osv. Du kan gjerne sjanse, men du spiller veldig mye alene antar jeg? Det er helt komisk å tro at PS kommer til å dominere Xbox i Europa basert på release dato. Markedet styres hovedsaklig av fanboys, 99% av dem har ikke engang konto på forumer, de bare kjøper det de liker og er vant med uavhengig av hva som blir diskutert på nettet. Det er disse kidsene pluss entusiastene som skiller konsollene etter sine egne ønsker/krav som vil gi utslag på markedet. Og er man fanboy av Xbox 360 og Halo så kjøper man ikke PS4 kun fordi Xbox ikke blir sluppet på samme dag som PS4. Jeg liker Xbox og ville kjøpt det uavhengig av alle restriksjonene rundt bruktspill, allways online osv fordi det ikke plager meg. Og det finnes MANGE som er som meg på dette området, men som man sjelden hører fra fordi ikke ALLE er på forumer. Samme med PS4, skulle majoriteten lissom velge Xbox dersom de har hatt PS i alle år, med alle metal gear solids osv, bare fordi PS4 ikke hadde blitt sluppet samme dag? Nope... Og så dårlig tid tror jeg ikke folk har heller en gang. Flesteparten har det faktisk veldig gøy med sine eksisterende konsoller. Det er nok mye pga hypen med neste gen konsoller at folk på nettet har dårlig tid med å få de nye konsollene. Man glemmer visst at man har en bra konsoll med gøye spill i skuffen når man leser på nettet. Selv om BF4 kommer og jeg gleder meg til dette, betyr det ikke at jeg har glemt BF3 og at jeg ikke lengre klarer å kose meg med dette bare fordi 4-eren kommer. Same shit goes for consoles Så har du de som står imellom konsoller. Som vil spille spill som FIFA osv. Xbox taper mange av dem til PS nå. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har han forutsett dette? Når/hvor? http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=76359187&postcount=6268 esRam Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Eg har lese at spelet ein får som plaster på såret er Honey Boo-Boo Kinect. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Riktig, ser at det er mange på forskjellige fora som gir han creds for at han forutså det. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=76359187&postcount=6268 esRam Nå har utsettelsen ingenting å gjøre med det rykte der... Det rykte der er tull Endret 15. august 2013 av Booz Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg er faktisk overrasket over at så mange hadde planer om å kjøpe Xbox One i det hele tatt. Er dere folk som kjøper alt av nye konsoller til lansering eller er dere faktisk så mange som velger X1 over PS4? Jeg er en av dem som kjøper alt. Først på E3 ble vi lovet å få "Day One Edition 2013", men nå er det kansje "Day One Edition 2014". Jeg er ihvertfall utrolig skuffa. Om Sony gjør det samme så er dette året en total skuffelse når det kommer til neste generasjon Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Eg har lese at spelet ein får som plaster på såret er Honey Boo-Boo Kinect. 1 Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Nå har utsettelsen ingenting å gjøre med det rykte der... Det rykte der er tull Tror du virkelig "work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country." er grunnen til at den er utsatt Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country. This. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå