Windoge Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Gratis frakt, ingen ekstra tollgebyrer/mva.-krav - det fikset Microsoft. Hvorfor skal Microsoft utsette lanseringen av Xbox One i Norge, etterfulgt av å allikevel sende konsoller til de som bestiller fra utlandet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Det vet ikke jeg. Det har jeg heller ikke påstått. Men jeg fikk da bestilt Surface RT fra Tyskland ved lansering, og da var den ikke tilgjengelig i Norge. Så det kan være en mulighet. Og går du til microsoftstore.de, legger en Xbox One i handlekurven, går til kassen, så kan du velge Norge som leveringsland. Akkurat som da jeg bestilte Surface. Da sender de nok Xbox One hit. Endret 15. august 2013 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Fuck Microsoft. Gidder ikke bryet med å bestille fra England å miste evt. goder som jeg får ved å bestille fra Norge. Gjorde dette veldig enkelt og bare avbestilte hele dritten. Blir PS4 denne generasjonen gitt. Gjør meg for så vidt ingenting når det er slik Microsoft velger å svare sine trofaste kunder. At folk fortsatt vurderer Xbox One etter det her er bare håpløst. Nå er det vel bare å boikotte hele dritten i protest? Nå var hele saken et dødt løp. Nå handler det om prinsipper. Sony vinner denne konsollkrigen. De ville ikke deiset kundene sine i bakken med nakken først. Oppsummerer med: Fuck Microsoft! Endret 15. august 2013 av Emils. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er vel ikke verdens undergang å vente et par måneder ekstra på en konsoll. Men eg skjønner frustrasjonen til enkelte. For meg passer det egentlig bra, jeg har en haug av spill på 360 jeg ikke har fullført ennå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 De sier heller ingenting om når den kommer til Norge i 2014. Den kan komme så sent som i februar eller mars for alt vi vet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Da anbefaler jeg å bestille fra Microsoft Store Tyskland. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Da anbefaler jeg å bestille fra Microsoft Store Tyskland. Man må uansett belage seg på porto, mva og forenklet toll. Er du uansett sikker på at en utgave fra Tyskland vil fungere i Norge? Jeg vet at den ikke er regionsperret, men de opplyser om flere grunner til hvorfor den ikke kommer til Norge. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 De utsetter i konsollen av disse grunnene: Oversetting og språktilpasninger, i tillegg til å utvikle samarbeid som kan gi apper med meningsfullt innhold til hvert land. Dette sier i grunn bare hvor mye Microsoft driter i Xbox One som en spillkonsoll. Javel, så appene er ikke meningsfulle i Norge, og språket er ikke helt tilpasset. Alt vi ønsker er å spille. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Man må uansett belage seg på porto, mva og forenklet toll. Er du uansett sikker på at en utgave fra Tyskland vil fungere i Norge? Jeg vet at den ikke er regionsperret, men de opplyser om flere grunner til hvorfor den ikke kommer til Norge. toll eller mva. Det skrev jeg lengre opp. Det regnes om før man betaler. Det er også gratis frakt. Jeg har som sagt bestilt et nettbrett der før, til rundt 5000 kr, og da fikk jeg ikke regning på toll eller moms. Endret 15. august 2013 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg har bestilt en Xbox One fra komplett, en fra microsoftstore US og en fra microsoftstore tyskland. Skal til england i desember, men boksen kan jo være utsolgt der da. Man får håpe at ikke microsoft stopper utsendelse tyskland -> norge. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 De utsetter i konsollen av disse grunnene: Oversetting og språktilpasninger, i tillegg til å utvikle samarbeid som kan gi apper med meningsfullt innhold til hvert land. Dette sier i grunn bare hvor mye Microsoft driter i Xbox One som en spillkonsoll. Javel, så appene er ikke meningsfulle i Norge, og språket er ikke helt tilpasset. Alt vi ønsker er å spille. Herregud, du skjønner vel at de ikke kan slippe en konsoll som virker halvferdig, bare fordi DU ønsker å spille og ikke bryr deg om at ting ser uferdig ut? DET ville vært uprofft av dem det. Helt enig med dem, syntes både Sony og MS burde holde tilbake sålenge det måtte ta å få konsollene strøkne og glattpolerte i bruken. Eksempelvis, hva tror du jeg tenkte når jeg kjøpte PS3 for første gang for et par måneder siden KUN for å prøve The Last of Us og det viser seg at det er en produksjonsfeil med en hel rekke enheter som gjør at BluRay ikke spilles av som den skal? Jeg måtte sitte å ta av og på lokket til BluRay leseren 10 ganger hver gang jeg skulle spille. Og ikke bare det, hele systemet og interfacet er tregt i forhold til Xbox 360 og virker lite integrert og sømløst. I tillegg, når jeg loadet spillet og kom til 90% så begynte den faen meg å rulle nedover på loadingen!! Ned til 5% før den begynte å loade opp igjen. Dette fikk meg til å tvile på mitt kjøp av PS4. Derimot har min Xbox fungert strøkent i 4 år uten ett eneste problem noen gang og den har alltid vært rask, responsiv og gitt en sømløs opplevelse. Jeg har derfor all tro på at Xbone blir knallbra, og tenker slik at hvis MS ønsker å vente med release for å få den finpolert så er de hjertelig velkommen til å gjøre akkurat det. Jeg har bestilt begge konsollene, men hvis det viser seg at PS4 har barnesykdommer slik PS3 har (til tross for alle årene på markedet) kommer jeg til å levere den inn og få pengene tilbake. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 toll eller mva. Det skrev jeg lengre opp. Det regnes om før man betaler. Det er også gratis frakt. Jeg har som sagt bestilt et nettbrett der før, til rundt 5000 kr, og da fikk jeg ikke regning på toll eller moms. Da er det snakk om ultraflaks og/eller lovbrudd. Varen er MVA-pliktig, og dette gjelder også fraktkostnaden. Avsender kan trekke fra lokal MVA, men de er ikke nødt til å gjøre det, så er nok lurt å finne en villig butikk. Jeg vet iallefall at Amazon gjør det. Tysk MVA er 19%, norsk er 25%. Fortollingsgebyret er på rundt hundrelappen, og vi kan kanskje regne med rundt 500 i frakt (det er jo en svær boks)? I Tyskland koster altså Xbox One 500 euro, og 1 euro er verdt 7,82 kroner. Da ser vi på dette regnestykket: (500/1,19*7,82+500)*1,25+100=4832 Det kan forsåvidt være fraktprisen er lavere enn dette, men totalt sett er det nok rimelig å anta at vi lander på en pris på rundt 500-800 over den norske. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Han skriver at frakten er gratis og du regner med 500kr frakt? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Herregud, du skjønner vel at de ikke kan slippe en konsoll som virker halvferdig, bare fordi DU ønsker å spille og ikke bryr deg om at ting ser uferdig ut? Dersom manglende oversetting til norsk betyr halvferdig konsoll, har samtlige maskiner fra Atari 2600 til Xbox vært å anse som halvferdige. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Han skriver at frakten er gratis og du regner med 500kr frakt? Han skriver også at man ikke trenger å betale moms i Norge. Sånn sett kan vi vel bare gange med prisen som er oppgitt, og få maskinen billigere (3910) enn i Norge. Jeg tviler imidlertid litt på hvor realistisk dette er. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Versandkostenfrei Han skriver heller ikke at man ikke trenger betale moms i Norge, han sier at HAN ikke fikk noe toll/MVA oppgjør. Mulig han var dødsheldig, eller at MS har en ordning på det. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Greit det, formelen er fortsatt brukbar. Uten frakt lander man på ca. 4200, med mindre tollvesenet begynner å krangle angående frakt. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 De utsetter i konsollen av disse grunnene: Oversetting og språktilpasninger, i tillegg til å utvikle samarbeid som kan gi apper med meningsfullt innhold til hvert land. Dette sier i grunn bare hvor mye Microsoft driter i Xbox One som en spillkonsoll. Javel, så appene er ikke meningsfulle i Norge, og språket er ikke helt tilpasset. Alt vi ønsker er å spille. Forumveileder, i blant kan det lønne seg å se ting fra andres ståsted også - selv om du bare vil spille! 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Forumveileder, i blant kan det lønne seg å se ting fra andres ståsted også - selv om du bare vil spille! Jeg har både Skype og Explorer på telefonen min, så det går bra for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå