Gå til innhold

Xbox One UTSATT til neste år!

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som lurer på ting angående import av xbox one.

http://www.gamechup.com/xbox-one-country-locale-scenarios-faq-leaked/

Sånn som jeg forstår så kan vi velge england f.eks når vi setter opp xboxen og kjøpe forhåndsbetalt kort fra england til å kjøpe spill på xbox marketplace. Når xboxen blir sluppet i norge så kan vi velge norge som lokasjon og fortsette å spille spilla vi har kjøpt digitalt.

Lokasjon er ikke gamertag avhenging sånn som nå men bundet til konsoll og kan skiftet så ofte vi vil.

Lenke til kommentar

For dere som lurer på ting angående import av xbox one.

http://www.gamechup.com/xbox-one-country-locale-scenarios-faq-leaked/

Sånn som jeg forstår så kan vi velge england f.eks når vi setter opp xboxen og kjøpe forhåndsbetalt kort fra england til å kjøpe spill på xbox marketplace. Når xboxen blir sluppet i norge så kan vi velge norge som lokasjon og fortsette å spille spilla vi har kjøpt digitalt.

Lokasjon er ikke gamertag avhenging sånn som nå men bundet til konsoll og kan skiftet så ofte vi vil.

Ja, det stemmer. Blir verre for de som ikke har en Xbox Live Gamertag enda. De burde lage en Xbox Live konto på Xbox 360 snarest, og legge til Xbox Live gull også, siden du må ha et tysk/engelsk Visa-kort f.eks (Eller pre-paid), for overføringer over Marketplace.

Jeg håper virkelig at norske butikker kommer til å importere noen spill, eventuelt at det finnes en plass som selger Pre-Paid cards til en billig penge (med e-post levering).

Lenke til kommentar

https://www.entropay.com/prepaid-virtual-visa

1. Lag ett virtuelt visa kort fra UK (link over)

2. Betal penger inn på kortet(koster 5% av overført sum så blir litt dyrere enn listepris)

3. Betal med det virtuelle visa kortet(betaling er gratis)

Seff tar man å bøyer reglene litt med å si at man er i UK, men siden det ikke er ett plastikk-kort og det ikke har noen kreditt på kortet trenger man ikke sette opp avanserte falske personer som kan gå ut over virkelige personer.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke den negative tonen hele tiden. Tror også du har spurt om dette før, for deg er dette veldig uviktig. Du har gjort det klinkende klart at du skal ikke kjøpe.

Jeg har sagt flere ganger at jeg vurderer Xbox One etter at de fjernet alt som var negativt med den.

Lenke til kommentar

https://www.entropay.com/prepaid-virtual-visa

1. Lag ett virtuelt visa kort fra UK (link over)

2. Betal penger inn på kortet(koster 5% av overført sum så blir litt dyrere enn listepris)

3. Betal med det virtuelle visa kortet(betaling er gratis)

Seff tar man å bøyer reglene litt med å si at man er i UK, men siden det ikke er ett plastikk-kort og det ikke har noen kreditt på kortet trenger man ikke sette opp avanserte falske personer som kan gå ut over virkelige personer.

Vel, her kan man risikere å bli utestengt fra Xbox Live, så det er ikke noe jeg kommer til å risikere før jeg har prøvd alt annet.

Det finnes vel allerede pålitelige nettsider som selger MS Points med email-overføring?

Som f.eks: https://www.gamepointsnow.com/

Lenke til kommentar

MS Points bruker ikke jeg lenger heller på 360.

Vet jo at MS points blir konvertert over til ekte penger, men i prinsippet så kommer alt til å fungere akkurat det samme, annet enn at et kort med 4200MS points blir et kort med 50 Euro f.eks.

http://www.visa.co.uk/en/products/visa_prepaid.aspx

This. Hvorfor gjøre ting vanskeligere en nødvendig.

Her må du jo fortsatt ha en addresse i utlandet når du gjennomfører betaling. Om du har et Tysk Visa f.eks, så kan du ikke ha Norge som betalingsaddresse.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Jeg fikk også to e-poster, men han jeg snakket med på live chat sendte en tredje mail og sa bestillingen var lagt inn og var helt i orden så jeg er ikke spesielt bekymret.

Du kan ta kontakt med MS Store DE på sidene deres ved å klikke på Live Chat-lenken øverst på siden. Den er dog ikke der når ingen er tilgjengelig til å svare (kveldstid/helg).

Edit: oi, jeg var visst klikket inn på den forrige siden...

Endret av keungz
Lenke til kommentar

Jeg fikk også to e-poster, men han jeg snakket med på live chat sendte en tredje mail og sa bestillingen var lagt inn og var helt i orden så jeg er ikke spesielt bekymret.

Du kan ta kontakt med MS Store DE på sidene deres ved å klikke på Live Chat-lenken øverst på siden. Den er dog ikke der når ingen er tilgjengelig til å svare (kveldstid/helg).

Edit: oi, jeg var visst klikket inn på den forrige siden...

Tror nok alt er greit med bestillinga mi, eneste jeg er usikker på er om de har nok enheter til alle som har forhåndsbestilt hittil.

Lenke til kommentar

Vel, her kan man risikere å bli utestengt fra Xbox Live, så det er ikke noe jeg kommer til å risikere før jeg har prøvd alt annet.

Det finnes vel allerede pålitelige nettsider som selger MS Points med email-overføring?

Som f.eks: https://www.gamepointsnow.com/

Ovenfor Microsoft gjør du ingenting galt, du bryter ikke T&S eller EULA ved å gjøre dette.

Det Microsoft sier er at betalingsmetoden må komme fra samme land som konsollen sin lokasjon er satt til.

Brukeren og brukerkontoen kan være fra hvor som helst i verden, alt som gjelder nå er hva lokasjon som er satt på konsollen. Lokasjon i Xbox live kontoen brukes ikke lengre, brukerkonto- og konsoll-lokasjon trenger ikke være den samme.

Lenke til kommentar

Vet jo at MS points blir konvertert over til ekte penger, men i prinsippet så kommer alt til å fungere akkurat det samme, annet enn at et kort med 4200MS points blir et kort med 50 Euro f.eks.

Her må du jo fortsatt ha en addresse i utlandet når du gjennomfører betaling. Om du har et Tysk Visa f.eks, så kan du ikke ha Norge som betalingsaddresse.

Ah ser jeg var litt rask der. Man må også ha et prepaid visa som lar deg registrere addresse på det. Da er man jo like langt.

Edit: Er vel mulig MS erstatter MS points gavekort med reell valuta gavekort. Da vil vel forhåpentligvis denne saken løse seg selv.

I’ve got a 2100 MSP card that I’ve not redeemed. What do I do with it?

Redeem it! But if you’re busy, don’t worry, Microsoft Points cards will still be “throughout 2014 and for a limited time thereafter”, being converted to local currency on redemption.

So do I need to buy everything with a credit or debit card now?

You can use a credit or debit card, much as you can already. There will also be the option to purchase Xbox Live Gift Cards, which will add real money amounts to your online account. These will be available through participating retailers, both online and on the high street.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...