Raul07 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Fikk bekreftet at alle som har bestilt fra ms store tyskland får xbox one day edition, og at de fortsatt hadde igjen fler. Pakken vil ankomme oslo dagen etter den er sendt også tar det nok en dag til før den er hos deg, kommer vel ann på hvor du bor i landet! Og man får xbox'en max 1 dag etter release (Pakken sendes fra Eindhoven i Nederland for de som er intrs i å vite det. Altså samme sted som Apple sender sine varer fra!) Fikk også svar av Coolshop ang spill, og de var ikke 100% på om de kunne sende ut xbox spill enda, men at man skulle følge med på release datoen på siden fremover for å se. Gode nyheter for dem som har bestilt fra Tyskland. Blir spennede å se om dem faktisk klarer levere så raskt. Lenke til kommentar
keungz Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Endelig fikk jeg min bekreftelse fra den MS Store om at bestillingen min er lagt inn. Der forsvant 30-kilossekken! Er fremdeles meget imponert over hvor bra behandling man får hos MS Store! Fra Tyskland får du fortsatt 2 år(og ja du kontakter Microsoft Norge for å bestille reparasjon), og selv om boksen er utenfor garanti og reklamasjonstiden, koster det bare ~650,- å få den reparert av Microsoft, du trenger ikke kjøpe en ny konsoll. keungz: den norske og tyske microsoftstore har ikke samme kontosider så du skal ikke se din norske bestilling på den tyske siden... Sier du at du ser den samme bestilling på alle lands microsoftstore? Sjekk microsoftstore.se f.eks. Hvis du ser bestilling på begge butikkene har du nok bestilt på begge steder. Jeg har en bestilling inne på den den norske MS Store, ja. Jeg så den ordren fra første gang jeg logget inn på den tyske, og jeg ser den faktisk også på den svenske storen. Dog ser jeg ikke den tyske bestillingen der. Skal uansett avbestille bestillingen fra den norske storen nå som jeg har fått bekreftet bestillingen fra den tyske. Uten å ha googlet dette, drister jeg meg til å spørre her; er det noen som vet hvordan man avbestiller produkter fra MS Store og har erfaringer rundt dette? Fikk bekreftet at alle som har bestilt fra ms store tyskland får xbox one day edition, og at de fortsatt hadde igjen fler. Pakken vil ankomme oslo dagen etter den er sendt også tar det nok en dag til før den er hos deg, kommer vel ann på hvor du bor i landet! Og man får xbox'en max 1 dag etter release (Pakken sendes fra Eindhoven i Nederland for de som er intrs i å vite det. Altså samme sted som Apple sender sine varer fra!)Fikk også svar av Coolshop ang spill, og de var ikke 100% på om de kunne sende ut xbox spill enda, men at man skulle følge med på release datoen på siden fremover for å se. Knall informasjon ang leveranse og Coolsop, takk for det! Siden jeg bor i Finnmark satser jeg på at jeg får min boks innen en uke etter ankomst i Oslo. Håper virkelig Coolshop får inn One-spillene, jeg kommer definitivt til å bestille fra de 1 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Da Tror jeg det er samme lager som MS Norge sender fra. Jeg kjøpte "battery pack" derfra så. Endret 22. august 2013 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Endelig fikk jeg min bekreftelse fra den MS Store om at bestillingen min er lagt inn. Der forsvant 30-kilossekken! Er fremdeles meget imponert over hvor bra behandling man får hos MS Store! Jeg har en bestilling inne på den den norske MS Store, ja. Jeg så den ordren fra første gang jeg logget inn på den tyske, og jeg ser den faktisk også på den svenske storen. Dog ser jeg ikke den tyske bestillingen der. Skal uansett avbestille bestillingen fra den norske storen nå som jeg har fått bekreftet bestillingen fra den tyske. Uten å ha googlet dette, drister jeg meg til å spørre her; er det noen som vet hvordan man avbestiller produkter fra MS Store og har erfaringer rundt dette? Knall informasjon ang leveranse og Coolsop, takk for det! Siden jeg bor i Finnmark satser jeg på at jeg får min boks innen en uke etter ankomst i Oslo. Håper virkelig Coolshop får inn One-spillene, jeg kommer definitivt til å bestille fra de Tror du må ringe de for å avbestille, men kan jo prøve med Live chat. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hmm..jeg har bestilt fra MS Store i Tyskland også. Har fått epost med bestillingsnummer, men kan ikke finne noe på kontoen min på MS Store. Noen som vet noe mer rundt det? Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hmm..jeg har bestilt fra MS Store i Tyskland også. Har fått epost med bestillingsnummer, men kan ikke finne noe på kontoen min på MS Store. Noen som vet noe mer rundt det? Du må logge inn på den tyske siden av MS store, da skal den dukke opp Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ah, det forklarer sitt. Der fant jeg det ja. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Mener du at det aldri skjer simulatan release hverken fysisk eller digitalt? Hva er det isåfall ditt opprinnelige argument? Du argumenterte jo for at en digital release ville kunne gjøre at man fikke simultan release? AtW Jeg er usikker, det var derfor jeg spurte deg om ett eksempel, da det virket til at du sier at man kan ha samtidig utgivelse over hele verden på kryss av fysisk og digitalt. Mitt opprinnelige utsagn var at det er vanskeligere å gi ut over hele verden når man må håndtere fysisk salg i tillegg til det digitale. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hvordan gjør dere det med spill? Har alle planer om å laste ned digitalt? Er det bekreftet at digital nedlasting fungerer fint i Norge? Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hvordan gjør dere det med spill? Har alle planer om å laste ned digitalt? Er det bekreftet at digital nedlasting fungerer fint i Norge? Jeg har bestilt AC: Black Flag, og Watch Dogs fra https://www.videogamesplus.ca/ Billig, samtidig som de merker alt de sender med verdi under 200 kr. Så man slipper ofte toll fra denne siden. Men hadde vært knall om man kunne få kjøpt digitalt også, men har ikke fått noe ordentlig svar på hvordan det blir. Man kan vel kanskje ikke laste ned ting fra Marketplace, men vil man i det minste kunne spille online? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hørt at flere steder vurderer å importere både konsoller, tilbehør og spill uten at jeg kan gå mer i dybden på det så det spørs nok om det ikke vil være et greit utvalg i November når alt kommer til alt, selv om tilgangen på konsollen og det hele blir nokså snevert og de som importerer fort tar seg en liten ekstra slant bare fordi de er tidlig ute så tror jeg ikke folk skal få noe videre problemer med å skaffe seg det de ønsker. 1 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hvordan gjør dere det med spill? Har alle planer om å laste ned digitalt? Er det bekreftet at digital nedlasting fungerer fint i Norge? Skjønner ikke den negative tonen hele tiden. Tror også du har spurt om dette før, for deg er dette veldig uviktig. Du har gjort det klinkende klart at du skal ikke kjøpe. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Han har da skrevet at han har begynt å vurdere Xbox One også, etter snuoperasjonen deres. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Har hørt rykter om at Microsoft vurderer å løfte sperren hvor Marketplace kun lar deg kjøpe med betalingsløsninger fra det landet / den regionen systeminnstillingene og Marketplace er satt til inntil konsollen er lansert globalt. Om det blir tilfellet så er det nok en fjær i hatten til Microsoft om de virkelig er såpass medgjørlige til å hjelpe folk som ønsker å importere konsollen som et resultat av utsettelsen. Selv så har jeg fått såpass sterke indikasjoner på at flere av de større kjedene i Norge ser på muligheten for å importere alt fra konsoller, tilleggsutstyr og spill at jeg neppe tror eller frykter at det vil være noe som helst problem uansett hva som måtte bli tilfellet med den digitale løsningen. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Da har jeg hoppa ut i det jeg og (MS Tyskland). Noen her som vet om de faktisk har nok enheter til oss som forhåndsbestiller så sent? Ettersom det fortsatt er mulig å kjøpe Day One Ed. så vil jeg forhåpentligvis tro at jeg er blant de som har den ~en uke etter release. EDIT: Noe jeg synes er rart er at de har trekt 3 små beløp fra kontoen min allerede. 2 på 5kr og et på 1 kr. Er dette noe som dere andre også har opplevd? Vet jo det er vanlig med reservering, men 3 beløp? Måtte også lage en ny Microsoft konto siden jeg av en eller annen grunn ikke kunne bruke VISA-kortet som allerede var lagt inn i min nåværende konto. Endret 19. august 2013 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Da har jeg hoppa ut i det jeg og (MS Tyskland). Noen her som vet om de faktisk har nok enheter til oss som forhåndsbestiller så sent? Ettersom det fortsatt er mulig å kjøpe Day One Ed. så vil jeg forhåpentligvis tro at jeg er blant de som har den ~en uke etter release. EDIT: Noe jeg synes er rart er at de har trekt 3 små beløp fra kontoen min allerede. 2 på 5kr og et på 1 kr. Er dette noe som dere andre også har opplevd? Vet jo det er vanlig med reservering, men 3 beløp? Hvis du leser igjennom tråden har jeg svart på dette Ja, du vil få Day One Edition. Pakken bruker en dag fra Nederland til Oslo, også er det litt opp til hvor du bor hvor lang tid det tar resten av veien. Xbox´en blir i tillegg sendt sånn at du har den maks en dag etter lansering ifølge MS Support. Om det stemmer er en annen sak, men creds til MS om dukker opp i postkassa så kjapt! Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Ok, jeg fikk 2 mail etter jeg bestilte. En ordrebekreftelse, og denne: Dear Sir (s) xxxxx,the following items you ordered are currently not available and were noted as additional delivery.Product Name: Xbox ONE Day OnePurchased Quantity: 1Amount of the outstanding items: 1Amount: € 399.99We apologize for this delay. We are working on the fastest possible delivery of your order. All available items will be shipped immediately. As noted additional delivery items will be shipped separately as they become available. Your credit card will of course only be charged with the amount of nachzuliefernden article if the delivery is made. Normalt håper jeg? Endret 19. august 2013 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ok, jeg fikk 2 mail etter jeg bestilte. En ordrebekreftelse, og denne: Dear Sir (s) xxxxx, the following items you ordered are currently not available and were noted as additional delivery. Product Name: Xbox ONE Day One Purchased Quantity: 1 Amount of the outstanding items: 1 Amount: € 399.99 We apologize for this delay. We are working on the fastest possible delivery of your order. All available items will be shipped immediately. As noted additional delivery items will be shipped separately as they become available. Your credit card will of course only be charged with the amount of nachzuliefernden article if the delivery is made. Normalt håper jeg? Jupp! men jeg fikk bare den du skrev opp her... Trodde det var ordrebekreftelsen... Rart at ikke jeg fikk to mails også... Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) ''Thank you for your order from the Microsoft of 19 August 2013. The following email is a summary of your order. This is also your proof of purchase. If you have paid by credit card, you will find the transaction under MSFT MICROSOFT * SCORED on your credit card statement.If you have pre-ordered the product, you will receive another e-mail when the product is available. Pre-ordered items will be billed to you only when available.Note: If your order includes download products, you can download it by going to the order of the information and the link below. When the order summary appears, click on the download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate e-mail notifications when the items have been sent.'' Blant annet dette stod i den første mailen jeg fikk (Bestellbestätigung=Ordrebekreftelse). Mail nummer 2 var en ''Produktnachlieferung'' som google har litt problemer med å oversette. Uansett, har ikke MS Store tyskland en email? På kontakt siden deres får jeg bare opp tlf nummer. Endret 19. august 2013 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 ''Thank you for your order from the Microsoft of 19 August 2013. The following email is a summary of your order. This is also your proof of purchase. If you have paid by credit card, you will find the transaction under MSFT MICROSOFT * SCORED on your credit card statement. If you have pre-ordered the product, you will receive another e-mail when the product is available. Pre-ordered items will be billed to you only when available. Note: If your order includes download products, you can download it by going to the order of the information and the link below. When the order summary appears, click on the download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate e-mail notifications when the items have been sent.'' Blant annet dette stod i den første mailen jeg fikk (Bestellbestätigung=Ordrebekreftelse). Mail nummer 2 var en ''Produktnachlieferung'' som google har litt problemer med å oversette. Uansett, har ikke MS Store tyskland en email? På kontakt siden deres får jeg bare opp tlf nummer. Fikk aldri den jeg... Rart... Men på ordrehistorikk ligger ordreren så regner med at det er i orden. Du kan kontakte MS Store Tyskland på dagtid via en live chat knapp som dukker opp øverst på siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå