Raul07 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Bare håpe den kundesupporten vet hva han snakker om. Regner med de er opdatert på dette. Blir vel noen digital spill i starten er absolutt ikke det er liker men skal ha Fifa 14 og Bf4 så holder nok det i noen måneder. Har ca 20 360 spill som enda ikke er satt i konsollen her også! Lenke til kommentar
keungz Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hmm, jeg leste det slik i det lekte dokumentet tidligere i tråden at man var nødt til å ha en gamertag som stammer fra den regionen marketplacen man kjøper fra. Dette gir jo mening, for i dag er det jo slik at tyske gamertags får tilgang til den tyske, norske til den norske, osv. Ved lansering skal det ikke være en norsk markedsplass, ettersom konsollen ikke er lansert her. Slik er det jo i dag med X360 og andre LIVE-plattformer; land som Microsoft ikke støtter, som f.eks. Kambodsja, har ikke tilgang til markedsplass med mindre spillerne oppretter gamertags i et annet land. Jeg forstod det også slik at man var nødt til å ha locale'n på X1 satt opp til å være identisk med det landet man handler fra. Ellers får man ikke spilt av spillet. Kjøper man et spill fra den tyske markedsplassen, må man alltid ha tysk locale når man skal spille det. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 "Status: BackOrdered Vorbestellung Versand in Schachtel Vorbestellung Jetzt vorbestellen und die Xbox One am Erscheinungstag erhalten." Har alle som har bestilt XBox One fra Tyskland dette som status på bestillingen sin? Lenke til kommentar
keungz Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det er vel standardbeskjeden på forhåndsbestilte Xbox One. Jeg ser min norske forhåndsbestilling på det tyske kontoområdet og meldingen er slik: Status: BackOrdered Vorbestellung Versand in Schachtel Vorbestellung Forhåndsbestill nå for å få Xbox One på lanseringsdagen Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Nå har coolshop lagt ut Xbox One Europeisk versjon til salgs! Da får nok de inn spillene også! Har sendt de mail, får vel svar i morgen https://www.coolshop.com/no/catalog/product/83374-xbox-one-console-european-version 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 4000,- er mye penger. Jeg tror jeg venter til den kommer til Norge for å få med 5 års reklamasjonsrett. Vet aldri åssen det står til med barnesykdommer når det kommer til nye konsoller. MEN! Jeg skjønner at det er vanskelig å vente Gleder meg til å høre fra norske brukere om hvordan den er i bruk. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Fra Tyskland får du fortsatt 2 år(og ja du kontakter Microsoft Norge for å bestille reparasjon), og selv om boksen er utenfor garanti og reklamasjonstiden, koster det bare ~650,- å få den reparert av Microsoft, du trenger ikke kjøpe en ny konsoll. keungz: den norske og tyske microsoftstore har ikke samme kontosider så du skal ikke se din norske bestilling på den tyske siden... Sier du at du ser den samme bestilling på alle lands microsoftstore? Sjekk microsoftstore.se f.eks. Hvis du ser bestilling på begge butikkene har du nok bestilt på begge steder. Endret 18. august 2013 av Civilix Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Eg kan ikke se at eg har bestilt på i Norge og Tyskland på Sverige sin Ms Store. Men vet nå at eg har bestilt. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Fra Tyskland får du fortsatt 2 år(og ja du kontakter Microsoft Norge for å bestille reparasjon), og selv om boksen er utenfor garanti og reklamasjonstiden, koster det bare ~650,- å få den reparert av Microsoft, du trenger ikke kjøpe en ny konsoll. keungz: den norske og tyske microsoftstore har ikke samme kontosider så du skal ikke se din norske bestilling på den tyske siden... Sier du at du ser den samme bestilling på alle lands microsoftstore? Sjekk microsoftstore.se f.eks. Hvis du ser bestilling på begge butikkene har du nok bestilt på begge steder. Jeg ser også mine "norske" bestillinger fra tyske MS store, jeg har ikke bestilt fra den tyske siden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Om det skulle stemme at du kun kan bestille fra Marketplace som er av samme region som din Gamertag så er det jo null stress for min del da min står registrert til Storbritannia da det var eneste måten å få alt innholdet på Xbox 360 i Engelsk, dette kan uansett hvem som helst gå inn å endre på via Xbox.com så det er jo ikke akkurat noen stor hindring. Tviler sterkt på at Marketplace vil ha en slik "regionsperre" da konsollen tross alt er regionfri og det meste handler om digitale kjøp og salg denne generasjonen, da er det jo passe dumt å stenge for muligheten for digitale kjøp så fort du er utenfor landegrensene med din konsoll og Gamertag. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg regner med at de vil ha regioner med tanke på at spill utgis i butikker på forskjellige dager i eu og us. Tirsdag i US og Fredag i EU hvis jeg ikke husker feil. For å komme tilbake til ett viktig poeng, hvis vi hadde fått pre-e3 XBO hadde det nok vært samme dag da de ikke hadde vært avhengig av å spille etter butikkenes regler. Men etter 180-endringen hvor de startet med fysiske kopier igjen blir de slaver av butikkene og må følge deres utgivelsesdager. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg regner med at de vil ha regioner med tanke på at spill utgis i butikker på forskjellige dager i eu og us. Tirsdag i US og Fredag i EU hvis jeg ikke husker feil. For å komme tilbake til ett viktig poeng, hvis vi hadde fått pre-e3 XBO hadde det nok vært samme dag da de ikke hadde vært avhengig av å spille etter butikkenes regler. Men etter 180-endringen hvor de startet med fysiske kopier igjen blir de slaver av butikkene og må følge deres utgivelsesdager. Når har det noensinne vært aktuelt med ingen fusiske kopier på x360? AtW Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 ingen snakker om x360... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 ingen snakker om x360... Du skjønte vel poenget, erstatt x360 med xbone. AtW Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) XBO hadde pre-e3 ingen mulighet for fysiske spill, ja de skulle selge en mediadisk du kunne bruke for å avlaste internettlinjen og en kode for å aktivere spillet, slik som endel steam spill selges i butikk. Men det ville bare være en versjon av spillet og det var den digitale versjonen, kjøpte du spillet i butikk kunne du kaste media og bare skrive inn koden for å laste ned spillet digitalt. Media i seg selv var ikke spillet og hadde ingen verdi. For å spekulere litt vil jeg tippe at det pre-e3 var tenkt at ikke engang programfilene ville ligge på installasjonsmedia, programfilene ble nok lastet ned fra internett etter at de hadde kopiert det plasskrevende innholdet fra media. Disse spekulasjonen passer jo fint inn med det vi hører om forza 5 som krever å kobles opp mot internett en gang etter installasjon for å aktivere "offline modus" Endret 19. august 2013 av Civilix Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 XBO hadde pre-e3 ingen mulighet for fysiske spill, ja de skulle selge en mediadisk du kunne bruke for å avlaste internettlinjen og en kode for å aktivere spillet, slik som endel steam spill selges i butikk. Men det ville bare være en versjon av spillet og det var den digitale versjonen, kjøpte du spillet i butikk kunne du kaste media og bare skrive inn koden for å laste ned spillet digitalt. Media i seg selv var ikke spillet og hadde ingen verdi. For å spekulere litt vil jeg tippe at det pre-e3 var tenkt at ikke engang programfilene ville ligge på installasjonsmedia, programfilene ble nok lastet ned fra internett etter at de hadde kopiert det plasskrevende innholdet fra media. Disse spekulasjonen passer jo fint inn med det vi hører om forza 5 som krever å kobles opp mot internett en gang etter installasjon for å aktivere "offline modus" Å ha alle dataene på disk med en aktiveringskode er jo ett fysisk spill? Som hadde blitt solgt i butikk. Det bugner av releaser som er gjort på den måten som har hatt tidsforskjell imellom regioner, jeg ser ingen dekning for at det skulle vært utelukket. Ei heller for at ingen online-aktivering skal være til hinder for simultan release. AtW 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Som du sier, når alle dataene er på disken...men nå er jo ikke det tilfellet for forza5 vertfall. Kan du gi meg ett eksempel hvor man hadde lansering på samme tidspunkt over hele verden på fysisk disk og digitalt? Det er en grunn til at det er faste dager spill kommer ut på, og det er ikke på grunn av praktiske hensyn. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Som du sier, når alle dataene er på disken...men nå er jo ikke det tilfellet for forza5 vertfall. Kan du gi meg ett eksempel hvor man hadde lansering på samme tidspunkt over hele verden på fysisk disk og digitalt? Det er en grunn til at det er faste dager spill kommer ut på, og det er ikke på grunn av praktiske hensyn. Mener du at det aldri skjer simulatan release hverken fysisk eller digitalt? Hva er det isåfall ditt opprinnelige argument? Du argumenterte jo for at en digital release ville kunne gjøre at man fikke simultan release? AtW 2 Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hvilken dag spillene kommer ut på er vel basert på tradisjon. Mente jeg leste en artikkel om dette for ikke så lenge siden. http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-23-why-are-we-stuck-with-games-being-released-on-a-friday Fant den jamen også. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Fikk bekreftet at alle som har bestilt fra ms store tyskland får xbox one day edition, og at de fortsatt hadde igjen fler. Pakken vil ankomme oslo dagen etter den er sendt også tar det nok en dag til før den er hos deg, kommer vel ann på hvor du bor i landet! Og man får xbox'en max 1 dag etter release (Pakken sendes fra Eindhoven i Nederland for de som er intrs i å vite det. Altså samme sted som Apple sender sine varer fra!) Fikk også svar av Coolshop ang spill, og de var ikke 100% på om de kunne sende ut xbox spill enda, men at man skulle følge med på release datoen på siden fremover for å se. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå