Gå til innhold

Xbox One UTSATT til neste år!

LarZen

Anbefalte innlegg

Gave er totalt irrelevant. Dette gjelder mellom to privatpersoner, og grensen er uansett på 1000 kr. Porto blir det uansett, og andre gebyrer er helt vanlig, uansett hva Microsoft eller nettbutikken sier.

Hvorfor ikke bare vente til 2014, eller kjøpe en PS4? Det er Microsoft som driter i Skandinavia. Ikke gi dem pengene deres da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Hvorfor vente til 2014? Fordi det er fullt mulig å kjøpe den fra Tyskland til cirka samme pris i år.

PS4 er uaktuelt for min del.

Lenke til kommentar

Gave er totalt irrelevant. Dette gjelder mellom to privatpersoner, og grensen er uansett på 1000 kr. Porto blir det uansett, og andre gebyrer er helt vanlig, uansett hva Microsoft eller nettbutikken sier.

Hvorfor ikke bare vente til 2014, eller kjøpe en PS4? Det er Microsoft som driter i Skandinavia. Ikke gi dem pengene deres da.

Ja om du mottar pakken fra en privatperson er jeg enig. Da påløper MVA og forenklet tollgebyr OM pakken blir stoppet i tollen.

Bestiller du fra MS store, er historien en helt annen, da alt av avgifter er gjort opp fra MS sin side.

Hvis folk vil kjøpe en XBO må de vel få lov til det? Jeg mener å huske at bestilling av PS3 fra over dammen var populært når den ble lansert selv om Xbox allerede var tilgjengelig. Folk har forskjellig preferanser, sånn er det bare.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke oversettelsen som er problemet. Tar ikke mer enn et par dager for et så stort selskap som Microsoft å lage en norsk språkpakke. Grunnen til at visse land ikke får Xbox One før 2014 er fordi de gjorde så mange last minute endringer etter alle klagene, at de ikke har klart å produsere nok konsoller. Kjøp en PS4 i stedet

Hvor har du det fra? Alle endringene som er gjort er i software og vil ikke berøre produksjon av hardware.

Lenke til kommentar

Dette er norsk lov:

Merverdiavgift:
Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige, det vil si at du må betale en merverdiavgift på 25 prosent. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift. For enkelte varer må du nemlig også betale særavgift. Dette gjelder blant annet alkohol/etanol, tobakk, sukker, sjokolade, båtmotorer og oljeprodukter.
Handler du fra utlandet, beregnes merverdiavgiften av hele pakkens verdi, det vil si inkludert frakt og eventuell forsikring.

Så jeg tviler sterkt på att ms betaler mva for deg, du betaler mva til tyskland for først å kjøpe konsollen derfra for så å betale mva til norge når den kommer her, viss ikke kunne vi alle bestilt konsoller, tv`er og div andre ting uten problem fra utlandet...

Det man må huske er att man betaler alltid mva til det landet man kjøper produktet fra i tillegg til våres eget land, norge er griske å ikke tro du slipper unna mva fordi om ms i tyskland sa dette så kan du banne på du må betale for å få varen levert ut......

Lenke til kommentar

Dette er norsk lov:

Merverdiavgift:

Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige, det vil si at du må betale en merverdiavgift på 25 prosent. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift. For enkelte varer må du nemlig også betale særavgift. Dette gjelder blant annet alkohol/etanol, tobakk, sukker, sjokolade, båtmotorer og oljeprodukter.

Handler du fra utlandet, beregnes merverdiavgiften av hele pakkens verdi, det vil si inkludert frakt og eventuell forsikring.

Så jeg tviler sterkt på att ms betaler mva for deg, du betaler mva til tyskland for først å kjøpe konsollen derfra for så å betale mva til norge når den kommer her, viss ikke kunne vi alle bestilt konsoller, tv`er og div andre ting uten problem fra utlandet...

Det man må huske er att man betaler alltid mva til det landet man kjøper produktet fra i tillegg til våres eget land, norge er griske å ikke tro du slipper unna mva fordi om ms i tyskland sa dette så kan du banne på du må betale for å få varen levert ut......

Du slipper ikke unna MVA fordi "MS i tyskland sier det", du slipper unna fordi MS faktisk betaler inn momsen til staten. Noen bedrifter gjør det, selv om de sendes fra ett annet land, det er ikke uvanlig (jeg vet ikke om MS gjør det her, men når det er sagt, og det fint er teknisk mulig, så er det ingen spesiell grunn til å tvile på det.)

AtW

Lenke til kommentar

Du slipper ikke unna MVA fordi "MS i tyskland sier det", du slipper unna fordi MS faktisk betaler inn momsen til staten. Noen bedrifter gjør det, selv om de sendes fra ett annet land, det er ikke uvanlig (jeg vet ikke om MS gjør det her, men når det er sagt, og det fint er teknisk mulig, så er det ingen spesiell grunn til å tvile på det.)

AtW

Aldrig bestilt noe fra ms eller noen som helst bedrift som betalte inn noen mva til den norske stat, men viss det stemmer så må man ut med 4.928,44 kr + eventuelt frakt, tror jeg misforsto siden jeg ikke leste langt nokk tilbake i samtalen, men uansett er det sinnykt mye penger bare for å få en konsoll tidligere, jeg trodde først det var snakk om kun utenlansk pris med mva og ikke uten mva men der tok jeg feil

Lenke til kommentar

Aldrig bestilt noe fra ms eller noen som helst bedrift som betalte inn noen mva til den norske stat, men viss det stemmer så må man ut med 4.928,44 kr + eventuelt frakt, tror jeg misforsto siden jeg ikke leste langt nokk tilbake i samtalen, men uansett er det sinnykt mye penger bare for å få en konsoll tidligere, jeg trodde først det var snakk om kun utenlansk pris med mva og ikke uten mva men der tok jeg feil

Jeg har bestilt ting fra MS før som sendes fra utlandet, og der mva er betalt inn til staten av MS. Det er ikke så ekstremt uvanlig, Apple gjør det samme, bestiller du en mac på nettsidene sendes det direkte fra Irland eller noe

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt ting fra MS før som sendes fra utlandet, og der mva er betalt inn til staten av MS. Det er ikke så ekstremt uvanlig, Apple gjør det samme, bestiller du en mac på nettsidene sendes det direkte fra Irland eller noe

AtW

Bestiller ikke noe fra hverken apple eller ms så har aldri opplevt dette, men som sagt trodde jeg samtalen handlet om at man betalte 499euro å ikke med norsk mva i tilegg, holder meg for det meste til amazon.com og play når jeg bestiller fra utlandet å ingen av de har noensinne lagt til norsk mva

Lenke til kommentar

Store internasjonale bedrifter som har utsalgssteder i Norge er som regel MVA registrert her i landet. Da er det ingen problemer å fakturere til kunder med dere lokale MVA.

Bedriften jeg jobber i har produksjonssteder i Norge, men selger til kunder, med lokal MVA, i Tyskland, Spania, Nederland, England, Belgia,Japan osv.

Lenke til kommentar

Denne tråden: herregud så mye rot. Kan ikke noen av dem som sier alt er i orden bare postet et sitat fra ms.de hvor det står svart på hvitt "ja, vi fortoller for deg" så kan diskusjonen legges død?

Trir ikke det gjør denne diskusjonen død. Her er folk helt besatt av sin egen mening at det hjelper ikke uansett hva som blir skrevet. God underholdning på en kjedelig lørdagskveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...