samco Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Ser egentlig ikke problemet bare betal even tollen hva er en ekstra 1000lapp mot å vente til 2014? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/Chapter.aspx?id=266998&epslanguage=no&bk=95.04#95.04 Her hjelper det ikke uansett hvilken bevis man kommer med. Bestemt seg allerede for at det er toll fra Ms store og frakt på 500 og ingen garanti. Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Toll på alle varer over 200kr til norge desvere Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Toll på alle varer over 200kr til norge desvere Lyver de i Ms live chat da? Virker som du allerede har bestemt deg. ALLE kostnader er betalt fra Ms store Tyskland. Regner med de som sitter der er oppdatert... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Er ingen vits i å diskutere med noen som ikke vil høre uansett hvor feil de tar. 2 Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Toll på alle varer over 200kr til norge desvere Det er en ganske stor forskjell på toll og krav om å betale mva. Hvorfor tror du MS Tyskland trekker fra tysk mva og legger på norsk? For morroskyld? Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Lyver de i Ms live chat da? Virker som du allerede har bestemt deg. ALLE kostnader er betalt fra Ms store Tyskland. Regner med de som sitter der er oppdatert... Tror du må følge litt mere med her.. sendes det med dhl vil de ta tollen og regning vill blli sendt i etterkant.. Havnet pakken i tollen vil norske toll vesnet kreve papirer på sendingen og mest sansynelig fortolle pakken før du får den .. om ms betaler toll må du dokumentere det mot tollvesnet Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) kunne de ikke bare patchet inn støtte for norskt språk? Norsk er utrolig dølt uansett, engelsk all the way! Endret 17. august 2013 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Det er en ganske stor forskjell på toll og krav om å betale mva. Hvorfor tror du MS Tyskland trekker fra tysk mva og legger på norsk? For morroskyld? Har du prøvt å bestille fra amazon lol mva kan bli x2 før du får pakken til tyskland og igjen til norge Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Hahaha,seriøst Samco? Jeg poster link til toll.no der det står svart på hvitt at spillkonsoller ikke er tollpliktig, og du klarer fremdeles å lire av deg at det er toll på alt over 200kr? Det er fremdeles norsk MVA på alle sendinger over 200kr, og i dette tilfellet fikser MS dette og inkluderer Norsk MVA når du bestiller. Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Hahaha,seriøst Samco? Jeg poster link til toll.no der det står svart på hvitt at spillkonsoller ikke er tollpliktig, og du klarer fremdeles å lire av deg at det er toll på alt over 200kr? Det er fremdeles norsk MVA på alle sendinger over 200kr, og i dette tilfellet fikser MS dette og inkluderer Norsk MVA når du bestiller. Prøv å forklar det til tlf support når du får kravet det går på pris ink sending kostnad Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Prøv å forklar det til tlf support når du får kravet det går på pris ink sending kostnad Du kan jo dokumentere at det er inkl norsk MVA? Er ikke noe stress. AtW Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Prøv å forklar det til tlf support når du får kravet det går på pris ink sending kostnad Ja det er nok lettere enn å prøve å forklare deg at du er helt på bærtur. Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Du kan jo dokumentere at det er inkl norsk MVA? Er ikke noe stress. AtW Ja men tollen i norge tar ca en uke før pakken kommer til oslo til man får den.. med papir mølla dem skal ha .. Sist gang fikk jeg overbevist at jeg ivertfall fikk maila papirene til dem mot post som de sender ut Ja det er nok lettere enn å prøve å forklare deg at du er helt på bærtur. Ser at du er fersk på import sendinger lykke til Lenke til kommentar
keungz Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Nå har de jo dokumentert at spillkonsoller er tollfritt og at Microsoft ordner dette med mva. Skjønner ikke helt hva det er du prøver å komme fram til. Tolltrolling? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Du må betale moms (mva) på det meste når verdien er over 200,- kroner. Det er og toll på ein del, men ikkje elektriske produkter, inkludert spelkonsollar. Dersom butikken og DHL ordner med betaling av moms før varen blir sendt så vil du ikkje måtte betale noko seinare. Skulle pakken bli plukka opp i tollen og du får krav om å betale så legg du fram dokumentasjon frå kjøpet om at du har betalt moms. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Ja men tollen i norge tar ca en uke før pakken kommer til oslo til man får den.. med papir mølla dem skal ha .. Sist gang fikk jeg overbevist at jeg ivertfall fikk maila papirene til dem mot post som de sender ut Ser at du er fersk på import sendinger lykke til Er du fersk på importsendinger? DHL bruker ca 1 minutt på fortolling (dette er ikke noen overdrivelse for effektens skyld, de bruker ca 1 minutt faktisk), selv om det ikke allerede er betalt norsk moms, noe det er i dette tilfellet. EDIT: har lagt ved en typisk sporing fra DHL som viser normal tidsbruk etter det har kommet til norge. AtW Endret 17. august 2013 av ATWindsor Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 kunne de ikke bare patchet inn støtte for norskt språk? Norsk er utrolig dølt uansett, engelsk all the wa. Det er ikke oversettelsen som er problemet. Tar ikke mer enn et par dager for et så stort selskap som Microsoft å lage en norsk språkpakke. Grunnen til at visse land ikke får Xbox One før 2014 er fordi de gjorde så mange last minute endringer etter alle klagene, at de ikke har klart å produsere nok konsoller. Kjøp en PS4 i stedet Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Åja, da er det bare jeg som har tatt noe jeg leste for litt siden, for god fisk Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Åja, da er det bare jeg som har tatt noe jeg leste for litt siden, for god fiskRegner med at det blir kjøp av begge to, men de blir vel stående å støve, akkurat nåværende generasjon. Edit: Ok, forumet er buget.. "Det er ikke tillatt å bruke den filendelsen på dette forumet. Gyldig eksempel http://www.test.no/bilde.gif, ugyldig eksempel: http://www.test.no/bilde.01.gif" ???? Jeg har heller ikke dobbelpostet.. Endret 17. august 2013 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå