Gå til innhold

Xbox One UTSATT til neste år!

LarZen

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg en e-post fra den tyske MS Store der de informerer meg om at bestillingen er lagt inn, men at jeg er nødt til å dra til følgende url http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/DisplayHelpContactUsPage og taste inn ordrenummeret mitt for å bekrefte den. E-posten nevner selvsagt ikke hvor jeg skal taste den inn. Har aldri vært mer frustrert over en nettbutikk og jeg hadde nok gitt opp tidligere hadde det vært snakk om et annet produkt.

Får prøve live chat igjen i morgen.

De trekker ikke beløpet fra kontoen din før varen sendes, så du kan trygt forhåndsbestille nå. Bare pass på at du har penger tilgjengelig når de skal sende den avgårde :)

Den mailen har ikke jeg fått.. Betalte du med Visa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den mailen har ikke jeg fått.. Betalte du med Visa?

Er vel en mail man får om man har problemer... Mener han som skrev om dette hadde et problem med å bestille

Har ikke fått noen mail ennå i hele tatt, gått flere timer. Fikk bestillingen bekreftet på websiden med ordrenummer og alt... så får se ka som skjer

Eg spurte i Live chat om dette. De resendte, da fikk eg.

Lenke til kommentar

Er vel en mail man får om man har problemer... Mener han som skrev om dette hadde et problem med å bestille

Eg spurte i Live chat om dette. De resendte, da fikk eg.

ok, jeg finner ingen Live chat på siden der, men kanskje det er for sent på kvelden?

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Jeg bestilte den 15.aug fra Tyskland. I første mailen jeg fikk står dette (spørs om jeg får den til release da):

die folgenden von Ihnen bestellten Artikel sind momentan nicht verfügbar und wurden als Nachlieferung vermerkt.
Produktname: Xbox ONE Day One
Gekaufte Menge: 1
Menge der noch ausstehenden Artikel: 1
Betrag: 399,99 €
Wir bitten, diese Verzögerung zu entschuldigen. Wir arbeiten an der schnellstmöglichen Auslieferung Ihrer Bestellung. Alle verfügbaren Artikel werden umgehend versandt. Als Nachlieferung vermerkte Artikel werden separat versandt sobald sie verfügbar sind. Ihre Kreditkarte wird selbstverständlich erst mit dem Betrag der nachzuliefernden Artikel belastet, wenn der Versand erfolgt ist.
Inne på profilen min står dette:
Gekaufte Artikel:
de-MSDE_S_Xbox_One_Console_250GB_RKH-001
Xbox ONE Day One
Preis: 499,99 € inkl. MwSt.
Menge: 1
Status: BackOrdered
Vorbestellung Versand in Schachtel
Vorbestellung Jetzt vorbestellen und die Xbox One am Erscheinungstag erhalten.
Endret av jij1984
Lenke til kommentar

Faktisk større sjanser for ekstra kostnader når du får den privat.

Spillekonsoller er ikke tollpliktige.

MS store selger med norsk MVA så du får ingen ekstra kostnader der.

Kjøper en privatperson konsollen til deg betaler han/hun MVA i landet den kjøpes, samt at den skal påføres norsk MVA når den kommer inn i landet. Er jo ikke sikkert den blir stoppet, men om den blir det, vil det være resultatet.

Lenke til kommentar

Du tar fortsatt sjansen. Gave er bare på 1000 kroner så du kan fortsatt risikere å betale toll for den. Blir tollvesenet usikre på innholdet så åpner de pakken for å se etter hva den inneholder. Når de ser det er en XOne så vil de skjønne den er dyrere enn hva fritaket gjelder. Det som vil skje da er at du må BEKREFTE at gaven har en pris på under 1000 kroner. Klarer du ikke det, noe du kun får gjort om du forfalsker dokumentene, må du fortsatt betale MVA og toll.

Så som han over meg nevner, du kan risikere å betale mer enn hva du i utgangspunktet måtte siden du skulle være lur.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Du tar fortsatt sjansen. Gave er bare på 1000 kroner så du kan fortsatt risikere å betale toll for den. Blir tollvesenet usikre på innholdet så åpner de pakken for å se etter hva den inneholder. Når de ser det er en XOne så vil de skjønne den er dyrere enn hva fritaket gjelder. Det som vil skje da er at du må BEKREFTE at gaven har en pris på under 1000 kroner. Klarer du ikke det, noe du kun får gjort om du forfalsker dokumentene, må du fortsatt betale MVA og toll.

Så som han over meg nevner, du kan risikere å betale mer enn hva du i utgangspunktet måtte siden du skulle være lur.

Har bestilt varer i flere år alt som er merket med gave eller reparert får man ikke toll på her ... Lg oled 15" fra ebay var 10 000 og gikk glatt igjennom pluss på ekstra 1000 kr på konsollene deres ca det det blir med toll og gebyrer

Endret av samco
Lenke til kommentar

Om sendingen ikke er merket som gave blir det en lappe i posten med dokumentasjon blah blah verdi frakt som den skal ha tilsendt.. da tar det laang tid tid pluss en hyggelig overaskelse når man henter ut pakken

Jeg tror du missforstår. Hvis du bestiller fra MS store tyskland, så ordner de med fortolling og mva. Det blir ingen ekstra regning. Flere som har bestillt surface fra tyskland kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar

Jeg tror du missforstår. Hvis du bestiller fra MS store tyskland, så ordner de med fortolling og mva. Det blir ingen ekstra regning. Flere som har bestillt surface fra tyskland kan bekrefte dette.

Meget tvilsomt for pakker blir sjekket hær i norge om de ikke fikk toll er det mere flaks i tollen

Lenke til kommentar

Nei, når du f.eks. får en pakke fra utlandet via DHL, legger de ut og betaler MVA for deg.

Når du så får regning fra DHL, så er det for å dekke dette + ev. gebyrer de har.

I dette tilfellet ordnes dette på forhånd, gjennom Microsoft og DHL (eller annen transportør de bruker).

Lenke til kommentar

Nei, når du f.eks. får en pakke fra utlandet via DHL, legger de ut og betaler MVA for deg.

Når du så får regning fra DHL, så er det for å dekke dette + ev. gebyrer de har.

I dette tilfellet ordnes dette på forhånd, gjennom Microsoft og DHL (eller annen transportør de bruker).

Om det blir send med Dhl blir det regning i etterkant fra dem på toll

Lenke til kommentar

Vi som bestilte Surface RT fra Tyskland, fikk en "mva.-faktura/kvittering" fra Microsoft Norge.

Bilde: http://bildr.no/view/1346603

Lenke til innlegg i Microsoft Surface-tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443623&p=20040954

Surface rt ? hvem var så smart å bestille den? Har selv 2 stk surface pro rt rører jeg ikke med ildtang

Det er fremdeles ingen toll på spillkonsoller.

Fikk toll på min usa x360 så den er nok feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...