jajamensen Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Kan jeg kjøpe xbox one fra utlandet å spille Norske spill, eller har one en region lås? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Helt regionfri, du kan kjøpe spill fra akkurat der du vil. 3 Lenke til kommentar
Potethode Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Skjønner godt at enkelte vil importere konsollen. Dead Rising, Forza og Ryse ser veldig lovende ut. Hvor mye betaler dere totalt? Lenke til kommentar
keungz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Er ingen regionlås nei. Jeg er litt usikker på hvordan Microsoft vil håndtere digitale lisenser på Xbox One. På 360 er det to lisenser; en knyttet til konsollen din og en knyttet til gamertagen. På den måten kan du kjøpe et spill på din konsoll og hvilken som helst gamertag kan spille spillet på den konsollen, samt at du kan laste ned det spillet på en annen konsoll via din gamertag. Denne løsningen er god, men har åpnet for kontodeling, noe mange gjør på 360. Etter å ha lest informasjonen CBoaT lekket i går fikk jeg inntrykk av at Microsoft har gjort endringer på denne praksisen på Xbox One. Av den grunn vil jeg foretrekke hardcopies av spill. Det vil stort sett ikke være problem å få tilsendt spill som gaver fra selgere på eBay og Amazon. Disse sender som regel spill som privatpersoner, og dermed går forsendelsene under 1000 kronersgrensen. Har for øvrig fått over 50 spill og ett Turtle Beach PX5 headset smertefritt gjennom tollen. Har også ved en anledning fått tilsendt 2 360 slims samt 10 spill i samme forsendelse med riktig verdi oppgitt på esken uten at den ble stoppet i tollen. Det er kun enkelte forsendelser jeg har opplevd har blitt kontrollert. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Vet ikke hva jeg skal gjøre enda... Har så lyst på en Xbox One! Men! Nå kommer jo snart GTA V, og det vil jo bli heftig, men allikevel... :S Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Å importere fysiske spill blir dyrt. Uansett skjønner jeg ikke at folk vil laste ned digitalt når man får fysisk til samme pris. Hva gjør dere om noe skjer med Xboxen? Sender den tilbake til Tyskland? Dette er akkurat det samme som nå. Man ringer support og konsollen blir sendt til Tyskland. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Er nok enkelte ting som kan være en vis risk å bestille. Man lever bare en gang, garanti er dwt uansett hvor man kjøper. Når 360 blir ødelagt så er det vel akkurat tyskland konsollen blir sendt til reperasjon. Snakker med en i Live Chat og han skrev på spørsmålet frs meg om det blir noe ekstrs utgifter på konsollen. Svaret var enkelt at det var det ikke. Alt er med i beløpet man betaler hos Ms store. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Skjønner godt at enkelte vil importere konsollen. Dead Rising, Forza og Ryse ser veldig lovende ut. Hvor mye betaler dere totalt? Rett under 4000,- kr Edit: 499,99 euro som med dagens kurs er 3935,-kr Endret 16. august 2013 av Booz 1 Lenke til kommentar
keungz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Når dere bestilte fra Tyskland, var prisen fremdeles €499,99? Lenke til kommentar
Booz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Når dere bestilte fra Tyskland, var prisen fremdeles €499,99? Stemmer det, husk og velg leveranseland til norge Lenke til kommentar
keungz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Ok, han jeg snakket med på Live Chat mente prisen blir justert i etterkant og at man blir kontaktet via e-post. Litt spent på hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Ok, han jeg snakket med på Live Chat mente prisen blir justert i etterkant og at man blir kontaktet via e-post. Litt spent på hvordan det fungerer. Er godt mulig vi må betale 499 euro når xboxen blir sendt, så litt +/- kan det bli, siden vi bare blir trukket 5,-kr nå Endret 16. august 2013 av Booz Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Jeg bestilte fra fra Microsoft Store Tyskland nettopp, og fikk dette på mail: "Dear Sir (s) -----------, følgende elementer du bestilte er foreløpig ikke tilgjengelig, og ble registrert som ekstra leveranse. Produktnavn: Xbox ONE Day OneKjøpt Antall: 1 mye utestående poster: en Beløp: € 399,99 ber vi om at å be om unnskyldning for denne forsinkelsen. Vi jobber med raskest mulig levering av din bestilling. Alle tilgjengelige elementer vil bli sendt umiddelbart. Som nevnt ekstra leveringstid elementer vil bli sendt separat som de blir tilgjengelige. Ditt kredittkort vil selvfølgelig bare bli belastet med mengden av nachzuliefernden artikkelen hvis bestillingen er sendt. Vår kundeservice vil starte innen 48 timer etter kontakt med deg.Hvis du trenger raskere hjelp for senere levering, kan du kontakte oss . Ordren status når som helst i din konto . sjekk ? de fortsatt har flere spørsmål Besøk våre hjelpesider , kan du lese vår returrett eller vise kontoen på nettet på. Vennligst merk: Denne e-postmeldingen ble sendt fra en varsling adresse, ingen E-post kan motta. Ikke svar på denne meldingen. hilsen Microsoft Store Kundeservice for Electronic Software DownloadsMicrosoft Luxembourg S.à.rl, 20 Rue Eugene Ruppert, Immeuble Laccolith, første Floor, L-2543 Luxembourg. fysiske produkter for Microsoft Ireland Operations Limited Building 3, Carmanhall Road, Sandyford Business Estate, 18 Dublin, Irland." Står at den ikke foreløpig er tilgjengelig, men det vil vel bare si at den ikke blir sendt før lansering? Og ikke at de er tomme for Day One Edition? Har alle dere andre fått samme mail? Mailen er forresten oversatt av google, så er ikke helt 100 %, haha Endret 16. august 2013 av Deivid_1337 1 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 "Vielen Dank für Ihren Einkauf" ...Bestilte nå fra MS store Tyskland. Så får vi se hvordan det går... 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Bestilte for noen dager siden og på kontosiden står det: Status: BackOrdered Vorbestellung Versand in Schachtel Vorbestellung Jetzt vorbestellen und die Xbox One am Erscheinungstag erhalten. Som jeg tolker som at de vil levere på release, men min tysk er ikke 100% men pleier å være god nok til å forstå hva som sies.. Endret 16. august 2013 av Civilix Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Kan man ikke bare bestille fra England og bruke hvilken som helst overgang for strømuttak? Kjøpte en Dreamcast der, men da trengte jeg bare en overgang. Endret 16. august 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Det er visst billigere å bestille fra Microsoft Tyskland enn Game i England, sånn jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Seff kan du bruke en overgang, men det er jo greit å bare kjøpe en enhet som har europlug i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Hva er oddsen for at de blir utsolgt i Tyskland også da? Har ikke råd å forhåndsbestille før om en mnds tid, men kjedelig om man må vente til 2014 uansett . Lenke til kommentar
keungz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Nå fikk jeg en e-post fra den tyske MS Store der de informerer meg om at bestillingen er lagt inn, men at jeg er nødt til å dra til følgende url http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/DisplayHelpContactUsPage og taste inn ordrenummeret mitt for å bekrefte den. E-posten nevner selvsagt ikke hvor jeg skal taste den inn. Har aldri vært mer frustrert over en nettbutikk og jeg hadde nok gitt opp tidligere hadde det vært snakk om et annet produkt. Får prøve live chat igjen i morgen. Hva er oddsen for at de blir utsolgt i Tyskland også da? Har ikke råd å forhåndsbestille før om en mnds tid, men kjedelig om man må vente til 2014 uansett . De trekker ikke beløpet fra kontoen din før varen sendes, så du kan trygt forhåndsbestille nå. Bare pass på at du har penger tilgjengelig når de skal sende den avgårde Endret 16. august 2013 av keungz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå