SIR WOLFIE 87 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 De gjør en reservasjon, beløpet blir først trekt når varen blir sendt. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) EDIT: Pokker, nå funker ikke embed engang. Begynner å bli passe lei av det forumet her nå. Endret 16. august 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Kagimon Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Virkelig? ''“That said, there needs to be a valid payment method corresponding to a supported launch country in order for any transactions to occur over Xbox Live, and some content may not be accessible outside launch markets due to geographic content restrictions imposed by content right holders.”'' Om du har en addresse i Tyskland eller England for eksempel, så funker det ja. Men ikke om du prøver å kjøpe noe på en Xbox Live konto med addresse i Norge. RIktig. Du må lage en "fake" adresse i et annet land. Har allerede en amerikansk konto, Husk at du kan logge på din norske konto etter kjøp. Det har iallfall fungert med indie-spill som kun var tilgjengelige i USA. Lenke til kommentar
Kenito_123 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Da har jeg også gjennomført ordre hos Microsoft Store Tyskland. Vi får håpe alt går som smurt Fikk svar ang Xbox One spill fra CDON. "Takk for at du kontaktet oss. Det gjelder også spill, det finnes ingen fast releasedato." Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 "“That said, there needs to be a valid payment method corresponding to a supported launch country in order for any transactions to occur over Xbox Live" Men hva vil det egentlig si? Mitt VISA kort er jo en "valid payment method" når jeg f.eks. er på ferie i tyskland? Hvorfor er det ingen av dere som forhåndsbestiller fra MS store UK? Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Da har jeg også gjennomført ordre hos Microsoft Store Tyskland. Vi får håpe alt går som smurt Fikk svar ang Xbox One spill fra CDON. "Takk for at du kontaktet oss. Det gjelder også spill, det finnes ingen fast releasedato." Så hva er vitsen med å bestille fra Tyskland når det ikke blir noen spill tilgjengelig her i landet? Vil du virkelig importere spill i 4 måneder til konsollen lanseres her i landet? Det blir dyrt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Skal ikke spill være tilgjengelig på XBL fra release? Eller må man kjøpe de fysisk? Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 RIktig. Du må lage en "fake" adresse i et annet land. Har allerede en amerikansk konto, Husk at du kan logge på din norske konto etter kjøp. Det har iallfall fungert med indie-spill som kun var tilgjengelige i USA. Da må du legge til et nytt Visa/Kredittkort med valid addresse i utlandet. Du kan ikke bruke ditt nåværende kort som er på kontoen. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Så hva er vitsen med å bestille fra Tyskland når det ikke blir noen spill tilgjengelig her i landet? Vil du virkelig importere spill i 4 måneder til konsollen lanseres her i landet? Det blir dyrt. Hvorfor blir det dyrt? De fleste slike småvarer går ikke gjennom toll engang, og mange nettsteder har fri frakt internasjonalt. Get your facts straight Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Skal ikke spill være tilgjengelig på XBL fra release? Eller må man kjøpe de fysisk? Har ikke hørt noe om at spill som Dead Rising 3, Forza, BF4 etc kommer til å bli gjort tilgjengelig digitalt enda. Hvorfor blir det dyrt? De fleste slike småvarer går ikke gjennom toll engang, og mange nettsteder har fri frakt internasjonalt. Get your facts straight Moms. Koster spillet 400 kr må du f.eks betale 100kr i moms. Kan jo selvfølgelig være heldig med at de overser det, men. Lenke til kommentar
Kagimon Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Da må du legge til et nytt Visa/Kredittkort med valid addresse i utlandet. Du kan ikke bruke ditt nåværende kort som er på kontoen. Bruker aldri visa kort på XBL. Kjøper alltid MS points billig andre steder. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Bruker aldri visa kort på XBL. Kjøper alltid MS points billig andre steder. De skal slutte med MS points. Endret 16. august 2013 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Har ikke hørt noe om at spill som Dead Rising 3, Forza, BF4 etc kommer til å bli gjort tilgjengelig digitalt enda. Moms. Koster spillet 400 kr må du f.eks betale 100kr i moms. Kan jo selvfølgelig være heldig med at de overser det, men. Men momsen blir jo lagt på under fortollingen. Så fortolling må jo skje for at momsen skal komme slik jeg har erfart. Og det er jo utrolig enkelt å få folk til å sende som "gift". Av alle nesten 200 forsendelsene jeg har fra usa, taiwan og kina tipper jeg 1/4 har gått igjennom fortolling. er helst de større pakkene som blir fortollet. Har til og med fått gjennom tazer-pistol uten at den ble tatt. Var før jeg visste det ikke var lov å importere riktignok, men så slappe er de av og til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Hvorfor ikke bare vente noen ekstra måneder på at Xbox One kommer til Norge? Den eneste forskjellen fra PS4 blir vel Dead Rising og Forza i starten? En konsoll fra Tyskland kan nok ikke reklameres etter forbrukerkjøpsloven, om noe skjer. I tillegg blir det porto og avgifter fra utlandet. 1 Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Porto og avgifter? Du burde prøve å lese litt gjennom tråden før du svarer. 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Porto og avgifter? Du burde prøve å lese litt gjennom tråden før du svarer. Den kommer seg uansett ikke gjennom tolla uten MVA og forenklet tollgebyr. Men momsen blir jo lagt på under fortollingen. Så fortolling må jo skje for at momsen skal komme slik jeg har erfart. Og det er jo utrolig enkelt å få folk til å sende som "gift". Av alle nesten 200 forsendelsene jeg har fra usa, taiwan og kina tipper jeg 1/4 har gått igjennom fortolling. er helst de større pakkene som blir fortollet. Har til og med fått gjennom tazer-pistol uten at den ble tatt. Var før jeg visste det ikke var lov å importere riktignok, men så slappe er de av og til. Gave gjelder mellom to privatpersoner. Dessuten er gavegrensen på 1000 kr. 1 Lenke til kommentar
Kenito_123 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Så hva er vitsen med å bestille fra Tyskland når det ikke blir noen spill tilgjengelig her i landet? Vil du virkelig importere spill i 4 måneder til konsollen lanseres her i landet? Det blir dyrt. Ingen vet nøyaktig når konsollen lanseres her til lands. Det kan være januar (lite sannsynlig) eller sen vår. Jeg akter ikke vente 4-6mnd på ny konsoll. Det er mitt valg. Jeg kommer også til å bestille spill fra f.eks England selv om det blir litt dyrere. De få kronene er det verdt i mine øyne. Flere av mine venner er fra UK og jeg vil spille sammen med de på lanseringsdagen. Så det blir nok Forza 5, Battlefield 4 og et eller to andre spill i november. Jeg har gledet meg til ny konsoll lenge nå og har melket det siste ut av 360'n. 1 Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 1. Konsoller er unntatt toll. 2. MS store DE selger til deg med 25% norsk mva, ikke 19% tysk mva. Lenke til kommentar
Kenito_123 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Den kommer seg uansett ikke gjennom tolla uten MVA og forenklet tollgebyr. Gave gjelder mellom to privatpersoner. Dessuten er gavegrensen på 1000 kr. Thomas, jeg tror det ble nevnt litt tidligere i tråden at Microsoft Store trekker fra den tyske momsen (19%) og man må selvfølgelig betale norsk mva. Fortollingsgebyr kommer i tillegg. (Normalt i overkant av 200kr) Så prisen i Norge kontra å kjøpe fra ex Tyskland blir nogenlunde samme. Andre forhandlere trekker som regel ikke fra mva ut av landet. I den situasjonen hadde konsollen kostet nærmere 5.000kr. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Hvilken verden leverer egentlig folk i? Her det så mye regelrett feil informasjon at det er til å få mark av... Det er da overhode ikke sånn at enhver vare som passerer landegrensene må igjennom tollen, med småpakker som spill så er oddsen for at det glir rett igjennom uten noen form for fortolling og MVA ganske så stor, selv når jeg bestilte en stor bunke med 20 Blu-Ray filmer fra USA så gikk det rett igjennom. Eneste jeg har opplevd har blitt sittende fast i tollen og hvor jeg da måtte ha betale 25% moms er for større varer, som når jeg bestilte en Oppo BDP-103EU Blu-Ray spiller og litt sånt hvor pakken er temmelig stor og tung og det er ganske så innlysende at det er noe som må fortolles og taes moms på. Spill, filmer og andre småting går ofte rett igjennom uten problemer, spesielt spill som gjerne kan bli sendt som enkel "brevpost". Og som det er nevnt utallige ganger før.. Bestiller du rett fra Microsoft Store Tyskland så har de allerede ordnet med fortolling og MVA på forhånd, så du ender altså opp med konsollen levert gratis på døra uten noen ekstra utgifter involvert, det er garantert så det er ikke noe vits å drive å synse om eventuelle ekstra utgifter her. Når det gjelder spill og tilbehør så blir nok det litt verre, men her vil nok sikkert enkelte norske nettbutikker sitt snitt til å grå-importere og du kan alltids klare å få importert dette uten at det må koste alt for mye mer sammenlignet med å kjøpe det i relativt dyre Norge. Spillene kan du jo dessuten enkelt fikse digital via Visa Spendon Gavekort registrert fra at av lanseringslandene, eventuelt så dukker det sikkert opp en god del nettsider som selger deg nøkler som kan brukes rett mot Xbox Live for digital aktivering av spillet, så da slipper du også å bekymre deg for noe moms og annet tullball. Helt fantastisk at enkelte skal drive å vinkle det dit hen at vi som velger å importere er dumme fordi det er så usikkert, blir så dyrt, du må importere alt og ingenting osv.. Sett dere nå litt inn i hvordan det fungerer før dere skal slenge med leppa og dømme andre. Eneste negative med å importere er nok at du potensielt kan få litt trøbbel med eventuelt norsk reklamasjonsrett, her blir du nok låst til 2år garanti direkte fra Microsoft men jeg kjenner flere som ikke har hatt noe problem med å få konsoller byttet på garanti direkte mot Microsoft (da snakker vi Xbox 360) selv om de var kjøpt fra land som Norge, Finland og Danmark innenfor norsk reklamasjonsrett, garantiservicen til Microsoft, hvertfall på Xbox 360 har vært plettfri på akkurat det området. EDIT: Microsoft har vell også åpnet opp for betaling via PayPal, om du ikke får betalt med norsk PayPal så tar det jo få sekunder å opprette en Amerikansk, Britisk eller Tysk PayPal konto så det burde jo også gå rett igjennom ved bestilling fra Microsoft Marketplace. Endret 16. august 2013 av RamGuy 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå