Gå til innhold

Xbox One UTSATT til neste år!

LarZen

Anbefalte innlegg

Har ikke sjekket min konto, tør ikke det før om et par dager.. Vil ikke se hvordan det eventuelt ser ut som Microsoft har trukket 5'000kr, og Game.co.uk har trukket et par tusen :tease:

Godt man kan overtrekke konto gebyr og rentefritt med inntil 30'000kr så lenge man går i null innen 40 (eller er det 50?) dager..

Når det gjelder Play and Charge Kit, er det sånn at Xbox One sin håndkontrollerer er oppladbar via Micro-USB kontakten, eller leveres den uten oppladbare batterier som Xbox 360? Og hvordan fungerer egentlig "Play and Charge Kit", er det å anbefale? Selv kjøpte jeg rett og slett oppladbare batterier, og en ladestasjon til mine Xbox 360 kontrollere og det har jo fungert fint det, rent bortsett fra at håndkontrolleren er indisponibel når jeg må lade batteriet.

Sitat funksjonen klikket her:

Sånn som jeg har forstått det så blir den levert uten 2 stk AA oppladbare batterier, sånn som Xbox 360.

Jeg vil hvertfall anbefale play and charge kit, enkelt å lade via mikro usb og bra batteritid, bare kjøp orginalt og ikke billig kina dritt, er du heldig så får du bare 4-5 timer med spilletid...

Endret av Booz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder bruk av konsollen i Norge..... *Snip*

Takk for meget utfyllende svar. Da blir det nok en bestilling fra MS Store Tyskland.

Beholder min pre-order fra Game også i tilfelle noe skulle skje :p

Avbestiller fra Game når det nærmer seg launch date.

Noen som vet om Xbox One spill også blir kansellert for bestilling i Norge?

I så fall, hvor er det best å handle spill fra? Kanskje ok å handle dette fra Game.co.uk?

Lenke til kommentar

Takk for meget utfyllende svar. Da blir det nok en bestilling fra MS Store Tyskland.

Beholder min pre-order fra Game også i tilfelle noe skulle skje :p

Avbestiller fra Game når det nærmer seg launch date.

Noen som vet om Xbox One spill også blir kansellert for bestilling i Norge?

I så fall, hvor er det best å handle spill fra? Kanskje ok å handle dette fra Game.co.uk?

Ja, tror nok det beste er å bestille fra Uk. Tenker å bestille meg et par spill når tiden nærmer seg.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår, så må du ha en ''billing address'' i et av de 13 landene som får Xbox One i November om du skal kjøpe ting på Xbox Live Marketplace/Logge deg inn på Xbox Live. Ikke et så veldig stort problem såklart, men om du ikke kan logge på Live og snakke med vennene dine osv, så er jo litt av poenget borte.

Jeg forstår det slik at du ikke kan kjøpe noe over marketplace med mindre du har et betalingsalternativ og/eller en faktureringsadresse i de landene. Man skal dog kunne bruke prepaid cards for å legge inn penger på kontoen og dermed handle fritt, såvidt jeg har skjønt det.

Edit: Mye mulig de har lagt inn en locale-klausul her nå, i motsetning til på Xbox 360. Ser ut til at hvis man har kjøpt noe på den tyske markedsplassen, så er man nødt til å ha tysk locale på boksen også hvis man ønsker å spille det man har kjøpt.

Jeg ser ikke noe spesifikt der om at man ikke skal kunne bruke Xbox LIVE.

Endret av keungz
Lenke til kommentar

Med andre ord så bekrefter jo mer eller mindre at det er null forskjell på konsollen om du kjøper den fra andre europeiske land eller venter til lanseringen i Norge.

Eneste er at du må overleve med språkinnstillinger satt til et av lanseringslandene inntil en systemoppdatering som inkluderer norsk er på plass, med andre ord det er null problem i det hele tatt å importere. Eneste utfordringen blir å anskaffe spill da disse sikkert ikke dukker opp i Norge (skal ikke være 100% sikker her, for når det såpass problemfritt å importere så tipper jeg endel norske nettbutikker, og kanskje til og med kjeder som Elkjøp ser sitt snitt å importerer konsoller og da skaffer de seg nok sikkert spill uten problemer også.)

I verste fall må du bestille spill fra England, Tyskland, USA eller andre land, det er jo 100% regionfritt så det burde jo være null problem. Eventuelt må du finne på en fiks løsning med PayOn kort eller noe fra et eller annen lanseringsland å bestille rett fra Microsoft Marketplace på konsollen. Tipper et hvert spill inkluderer en eller annen nøkkel du kan bruke for å aktivere spillet på Xbox Live, det skal jo tross alt være mulig å kjøre "heldigitalt" her så da kan man eventuelt kjøpe koder direkte fra grisebillige nettsteder også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Du kan snakke i liv chat med MS Store tyskland. De fullføre ordren for deg med riktig kort. Eg hadde problemer men de fikset det i live chat. Bare huske å skrive de 4 siste sifrene på bank kortet hvis du har flere registrert siden eg ble reg med bror min sitt bank kort.

Bare lurte på hvor du fant live chat? Skal se om jeg ikke får de til å hjelpe meg med bestillingen.

De kommenterte ikke det at du bestiller til Norge? Skulle nesten tro Microsoft satt seg på bakbeina hvis du bestiller til en region som i utgangspunktet ikke er støttet.

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med spill i Norge? Noen som har vært i kontakt med Komplett, Gamezone etc og hørt om de fortsatt kommer til å ta inn spill/kontrollere/ladere osv selv om konsollen blir forsinket?

Å importere konsollen, samt 4-5 spill til 4-500kr stk, og en USB lader blir jo ikke akkurat så veldig billig.

Lenke til kommentar

Fant omsider Live Chat, lenken var øverst på siden. Jeg så overalt ellers, hehe.

På spørsmål på hva deres synspunkt på bestillinger fra utlandet var, svarte vedkommende følgende:

You can preorder/order on the German, UK, France or other stores as they all ship to other countries as well. The shipment will remain free.

Dessverre fikk ikke "Der Agent" mulighet til å legge inn ordren, men han skulle konsultere sine kollegaer for å få gjort dette. Til dere som allerede har fått bestilt, hva ble summen på? Må være sikker på at de trekker den tyske mvaen fra og legger på den norske før jeg ber han legge inn ordren for meg.

Lenke til kommentar

Vært i kontakt med Gamezone.

Spillene vil også bli forsinket i Norge. Xbox One spillene vil bli lansert samtidig som konsollen i begynnelsen av 2014 (eksakt dato er ikke bekreftet).

Jeg kommer altså ikke til å importere, blir altfor dyrt å importere spill utenlands.

Kan jo heller ikke kjøpe spillene digitalt før Xbox One lanseres her i landet.

Endret av SIR WOLFIE 87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig?

''“That said, there needs to be a valid payment method corresponding to a supported launch country in order for any transactions to occur over Xbox Live, and some content may not be accessible outside launch markets due to geographic content restrictions imposed by content right holders.”''

Om du har en addresse i Tyskland eller England for eksempel, så funker det ja. Men ikke om du prøver å kjøpe noe på en Xbox Live konto med addresse i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...