Gå til innhold

Xbox One UTSATT til neste år!

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det fleste her bestiller fra MS store i Tyskland. Er det en spesiell grunn til det?

Har selv bestilt fra Game i UK.

Går vel mest på pris og at MS stor tyskland har day one edition, muligens game i UK har det også.

Får den levert til norge ferdig momset for rett under 4000,-

Skulle gjerne bestilt, men å laste ned spill digitalt i mellomtiden er uaktuelt.

Kan jo importere spill på disc, xbox one er sonefri.

Lenke til kommentar

Mitt ble heller ikke akseptert. Fikk en feilmelding om at kredittkortet allerede er lagt til på kontoen min, sannsynligvis fordi jeg allerede har brukt den på den norske Microsoft-butikken. Merkelig nok er det ingen alternativer for å bruke kredittkort som allerede er tilknyttet kontoen min.

Lenke til kommentar

Mitt ble heller ikke akseptert. Fikk en feilmelding om at kredittkortet allerede er lagt til på kontoen min, sannsynligvis fordi jeg allerede har brukt den på den norske Microsoft-butikken. Merkelig nok er det ingen alternativer for å bruke kredittkort som allerede er tilknyttet kontoen min.

Jeg fikk lagt inn ordre på tysk MS med skandiabanken kredittkort, har brukt samme kort på norsk MS.

Lenke til kommentar

Går vel mest på pris og at MS stor tyskland har day one edition, muligens game i UK har det også.

Får den levert til norge ferdig momset for rett under 4000,-

Kan jo importere spill på disc, xbox one er sonefri.

Ah ok da skjønner jeg. Hvorfor er det slik at kjøp fra MS Store så slipper man mva? Skal ikke alt som kommer inn i landet momses?

Game hadde også Day One ed.

Ble bare litt usikker på kjøp av MS Store direkte da man aldri vet hva de kan finne på :p

Kanskje de kansellerer orderen fordi Norge ikke er en av lanseringslandene i første omgang.

Lenke til kommentar

Ah ok da skjønner jeg. Hvorfor er det slik at kjøp fra MS Store så slipper man mva? Skal ikke alt som kommer inn i landet momses?

Game hadde også Day One ed.

Ble bare litt usikker på kjøp av MS Store direkte da man aldri vet hva de kan finne på :p

Kanskje de kansellerer orderen fordi Norge ikke er en av lanseringslandene i første omgang.

Slipper ikke norsk mva, tysk mva blir trukket fra og norsk mva lagt til når du betaler.

Tror ikke de kansellerer orderen, microsoft vil vel tjene penger :)

Lenke til kommentar

Diese Zahlungsmethode kann nicht hinzugefügt werden, da sie für Ihr Konto bereits vorhanden ist. Geben Sie eine andere Zahlungsmethode an.

Google Translate oversetter dette til:

This method can not be added because it is already available for your account. Enter an alternative payment method.

Har kun kjøpt Day One fra Microsoft Store, men har tilknyttet kortet mitt til LIVE-kontoen min til kjøp på Xbox Marketplace. Greier ikke å finne ut hvordan jeg bruker lagret informasjon til å betale for konsollen.

Lenke til kommentar

Jo MVA er med.

MS store refunderer tysk MVA og legger på norsk MVA. De fleste nettbutikker gjør ikke dette. Du betaler ofte utenlandsk MVA + Norsk MVA.

Det pussige er at selv om Norsk MVA er høyere enn Tysk (25%>19%) så blir ikke pakken dyrere på MSstore. De justerer av en eller annen grunn bare ned nettobeløpet.

Lenke til kommentar

Ser det fleste her bestiller fra MS store i Tyskland. Er det en spesiell grunn til det?

Har selv bestilt fra Game i UK.

Det er billigere, med gratis levering rett fra Microsoft. Det blir vell ikke stort "tryggere" enn det, samt at Tyskland bruker samme strømadapter som oss så du slipper en overgang, eventuelt bruke egen kabel. Samtidig så ordner Microsoft med MVA og fortolling på forhånd, så den summen du betaler er den summen det vil koste deg, fra Game.co.uk så tror jeg ikke de ordner dette for deg så du må selv gå frem for å få eventuelt refundert Britisk MVA, samt du risikerer å måtte betale både fortolling og MVA når varen kommer til Norge, det blir fort en tusenlapp ekstra samtidig som ting gjerne står fast i tollen et par dager så frakt tar lengre tid også

Bestilte selv fra Game.co.uk, men fikk avbestilt i går og bestilte heller fra Microsoft Store Tyskland, billigere, tryggere og trolig raskere og mer effektiv levering. Det eneste jeg lurer på nå er hvor det vil være best å bestille 3x ekstra håndkontrollere, for jeg regner med at disse ikke vil være å finne i Norge før konsollen kommer til landet så disse må vell bestilles fra utlandet disse også og Microsoft Store Tyskland, i motsetning til den norske lar meg ikke legge bestillinger på verken ekstrautstyr eller spill av en eller annen grunn.. Er ikke mulig å legge deg i noen handlevogn for min del hvertfall. Spill fikser jeg uansett digitalt, enten via ymse nettsider som bare gir deg nøkkelen du kan bruke mot Xbox Live til en billig penge eller rett via Microsoft Store på Xbox One.

At Microsoft skal kansellere ordrene er urealistisk, de ville jo aldri tilbudt å sende til utenfor Tyskland om det ikke skulle være noe aktuelt tema. Samtidig så var det jo null problem for folk å få sendt Microsoft Surface fra Microsoft Store Tyskland lenge før den ble tilgjengelig i Norge, så hvorfor skulle det være noe annerledes med Xbox One Day One Edition? Utifra det jeg ser så trekker de jo pengene direkte, noe som er en litt unormal praksis ved forhåndsbestilling (ting blir normalt trukket fra konto i det blir pakket og sendt just in case) så her burde jo Microsoft trå varsomt med tanke på kanselleringer, du trekker ikke penger om du ikke er sikker på at du kan levere varen det er ganske normal praksis og standard fra seriøse aktører i markedet.

Lenke til kommentar

Sliter med det samme selv at eg får opp at kortet er allerede registrert, Fikk bestilt første gang. Hadde gjort en grov feil så måtte kansellere. Nå får eg ikke bestilt igjen.

EDIT: Fikk bestilt igjen nå, måtte la support bestille for meg. La selvsagt inn broren min sitt kort på ordren. Men får bare gi han penger når tiden nærmer seg.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Når det gjelder bruk av konsollen i Norge så må du være passe paranoid for å tro at det ikke vil fungere, kan vell nesten garanter at konsollen som selges via Microsoft Store Tyskland, og resten av Europa er identiske for utenom pakningen og at land som Storbritannia selvfølgelig får med annen strømkabel da de har annen type strømkontakt.

Konsollene og utstyret i seg selv er jeg 99,99% sikker på at vil være identisk, og det er jo null og niks regionsperre involvert med Xbox One så du slipper å bekymre deg for dette, Europa har jo uansett alltid vært å regne under samme region så det ville aldri vært noe problem. Systemprogramvaren er naturligvis global, akkurat som med Xbox 360 så språkvalg gjøres i systeminnstillingene, forskjellen her er nok at Norsk trolig ikke vil være tilgjengelig før en eller annen systemoppdatering rett før lanseringen i Norge så inntil videre må du ta til takke med Britisk, Amerikansk eller at av de andre språkvalgene som er tilgjengelig ved lansering.

Lokalisering av innhold og hvilke innholdtjenester som er tilgjengelig begrenses naturligvis ikke av konsollen men av brukerprofilen din og eventuelt IP-adresser slik som det er når du aksesserer tjenester som Netflix blant annet. Så her vil du jo naturligvis ende opp med alt av "norske godsaker" om du har en Xbox Profil stående som Norsk osv.. Akkurat sånn som det fungerer med Xbox 360 per i dag.

Lenke til kommentar

Det er billigere, med gratis levering rett fra Microsoft. Det blir vell ikke stort "tryggere" enn det, samt at Tyskland bruker samme strømadapter som oss så du slipper en overgang, eventuelt bruke egen kabel. Samtidig så ordner Microsoft med MVA og fortolling på forhånd, så den summen du betaler er den summen det vil koste deg, fra Game.co.uk så tror jeg ikke de ordner dette for deg så du må selv gå frem for å få eventuelt refundert Britisk MVA, samt du risikerer å måtte betale både fortolling og MVA når varen kommer til Norge, det blir fort en tusenlapp ekstra samtidig som ting gjerne står fast i tollen et par dager så frakt tar lengre tid også

Bestilte selv fra Game.co.uk, men fikk avbestilt i går og bestilte heller fra Microsoft Store Tyskland, billigere, tryggere og trolig raskere og mer effektiv levering. Det eneste jeg lurer på nå er hvor det vil være best å bestille 3x ekstra håndkontrollere, for jeg regner med at disse ikke vil være å finne i Norge før konsollen kommer til landet så disse må vell bestilles fra utlandet disse også og Microsoft Store Tyskland, i motsetning til den norske lar meg ikke legge bestillinger på verken ekstrautstyr eller spill av en eller annen grunn.. Er ikke mulig å legge deg i noen handlevogn for min del hvertfall. Spill fikser jeg uansett digitalt, enten via ymse nettsider som bare gir deg nøkkelen du kan bruke mot Xbox Live til en billig penge eller rett via Microsoft Store på Xbox One.

At Microsoft skal kansellere ordrene er urealistisk, de ville jo aldri tilbudt å sende til utenfor Tyskland om det ikke skulle være noe aktuelt tema. Samtidig så var det jo null problem for folk å få sendt Microsoft Surface fra Microsoft Store Tyskland lenge før den ble tilgjengelig i Norge, så hvorfor skulle det være noe annerledes med Xbox One Day One Edition? Utifra det jeg ser så trekker de jo pengene direkte, noe som er en litt unormal praksis ved forhåndsbestilling (ting blir normalt trukket fra konto i det blir pakket og sendt just in case) så her burde jo Microsoft trå varsomt med tanke på kanselleringer, du trekker ikke penger om du ikke er sikker på at du kan levere varen det er ganske normal praksis og standard fra seriøse aktører i markedet.

Får heller ikke lagt tilbehør i handlevogna, får kjøpe kontroller og play and charge kit en annen plass.

Når det gjelder trekk så har det bare blitt reservert 5,-kr fra mitt kort hvertfall.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket min konto, tør ikke det før om et par dager.. Vil ikke se hvordan det eventuelt ser ut som Microsoft har trukket 5'000kr, og Game.co.uk har trukket et par tusen :tease:

Godt man kan overtrekke konto gebyr og rentefritt med inntil 30'000kr så lenge man går i null innen 40 (eller er det 50?) dager..

Når det gjelder Play and Charge Kit, er det sånn at Xbox One sin håndkontrollerer er oppladbar via Micro-USB kontakten, eller leveres den uten oppladbare batterier som Xbox 360? Og hvordan fungerer egentlig "Play and Charge Kit", er det å anbefale? Selv kjøpte jeg rett og slett oppladbare batterier, og en ladestasjon til mine Xbox 360 kontrollere og det har jo fungert fint det, rent bortsett fra at håndkontrolleren er indisponibel når jeg må lade batteriet.

EDIT:

Jeg kjøpte altså en slik en + offisielle oppladbare batterier fra Microsoft.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på http://billing.microsoft.com og der oppdaget jeg at jeg har en individuell profil på den norsk MS Store og en annen på den tyske. Forsøkte å ta bort kredittkortet mitt fra den norske, men siden Xbox LIVE-abbonnementet mitt er tilknyttet det kortet lar ikke nettsiden meg gjøre det med mindre jeg legger til en alternativ betalingsmetode. Forsøkte å legge PayPal inn her, men da får jeg bare opp en blank nettside.

Skal prøve å bruke PayPal på den tyske MS Store og satse på at det fungerer. Er litt småparanoid i forhold til PayPal, men jeg får satse på at å bruke de skal gå greit. Fryktelig klønete system av Microsoft uansett.

Lenke til kommentar

Er alltid paranoid når det kommer til bestilling fra utland. Men nå skal eg ha denne konsollen frem til den norske kommer siden eg har lovt min nivø en Xbox One, Da får han denne mens eg tar i mot den eg allerede har forhåndsbestilt fra MS Store Norge.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på http://billing.microsoft.com og der oppdaget jeg at jeg har en individuell profil på den norsk MS Store og en annen på den tyske. Forsøkte å ta bort kredittkortet mitt fra den norske, men siden Xbox LIVE-abbonnementet mitt er tilknyttet det kortet lar ikke nettsiden meg gjøre det med mindre jeg legger til en alternativ betalingsmetode. Forsøkte å legge PayPal inn her, men da får jeg bare opp en blank nettside.

Skal prøve å bruke PayPal på den tyske MS Store og satse på at det fungerer. Er litt småparanoid i forhold til PayPal, men jeg får satse på at å bruke de skal gå greit. Fryktelig klønete system av Microsoft uansett.

Du kan snakke i liv chat med MS Store tyskland. De fullføre ordren for deg med riktig kort. Eg hadde problemer men de fikset det i live chat. Bare huske å skrive de 4 siste sifrene på bank kortet hvis du har flere registrert siden eg ble reg med bror min sitt bank kort.

Lenke til kommentar

Ved all bestilling over nett så gjør jo banken en reservering i rundt 24 timer, før beløpet kommer tilbake. Blir ikke trekt før varen er sendt.

Kom over dette når det kommer til importering av Xbox One:

http://www.vg247.com/2013/08/16/xbox-one-games-are-not-region-locked-microsoft-clarifies-import-stance/

Såvidt jeg forstår, så må du ha en ''billing address'' i et av de 13 landene som får Xbox One i November om du skal kjøpe ting på Xbox Live Marketplace/Logge deg inn på Xbox Live. Ikke et så veldig stort problem såklart, men om du ikke kan logge på Live og snakke med vennene dine osv, så er jo litt av poenget borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...