Gå til innhold

Xbox One UTSATT til neste år!

LarZen

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at de dropper oss til å begynne med, vi kjøpte jo ikke akkurat mange xbox 360.

Men synes det er litt rart de ikke gjør som vanlig, altså Amerika lansering først, så europa senere og til slutt japan.

Verdenslansering har ingen klart enda, det vil nok ikke sony heller.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her lukter produksjonsproblemer lang vei, de lokale tilpasningene er noe de glatt kunne innført med en systemupdate på et seinere tidspunkt (altså software), tviler på om mye av dette er bundet til hardware og ikke lar seg oppdatere i ettertid.

Ja, og det er ikke akkurat som de kom med en release-date, og så bare i det siste har funnet ut "oh shit, de snakker norsk i norge, det glemte vi å tenke på når vi satte datoen"

AtW

Lenke til kommentar

Byttet fra Game.co.uk over til Microsoft Store Tyskland jeg også, virker som en langt tryggere løsning og når de order MVA og fortolling på forhånd så syntes jeg det er mer ryddig, slipper at den står fast i tollen i et par uker også..

Men hva er beste stedet å forhåndsbestille spill og tilbehør med tanke på pris og levering? Ser at Microsoft selv ikke tar så alt for høy pris for håndkontroller så kan vell bestille det også fra Microsoft Tyskland, men syntes prisene de har på Forza Motorsport 5 og Kinect Sports Rivals, samt at de ikke selger FIFA 14 gjør at jeg må finne meg andre steder å bestille det.

Men det vell sånn at alt vil være tilgjengelig digital fra Microsoft Store rett på konsollen? Så trenger vell kanskje ikke å tenke på det med spillene og bare bestille de digitalt først som sist. Har jo hele veien hatt planer om å gå "heldigital" denne generasjonen så.

EDIT:

Når det gjelder Xbox Live Gold så har jo det alltid vært best å skaffe fra Ebay og andre nettsteder som selger grisebillig, og siden Xbox Live Gold til Xbox 360 skal fungere på Xbox One så er det vell bare å fortsette å kjøpe de samme billige der regner jeg med?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hvis den koster mer enn 3914 med tysk moms, hvordan kan den koste mindre med norsk moms og fortolling inkludert?

Levering i tyskland:

Versand: 0,00 €
Zwischensumme Netto: 420,16 €
MwSt.-Betrag: 79,83 €
Gesamt: 499,99 €
Levering til norge:
Zwischensumme
Netto:399,99 €
Voraussichtlicher Versandtermin0,00 €
Steuer:100,00 €
Gesamt:499,99 €
Er tydligvis dyrere netto i tyskland av enn eller annen grunn, mva er høyere i norge. blir uansett lik pris
Edit: dette er copy/paste fra ordrebekreftelsen min, jeg kan nesten ikke et ord tysk selv...
Endret av Booz
Lenke til kommentar

Norge skal ha toll etter den er komt i lande også. blir nok enda 25% etter den prisen.

Dette har eg erfart fleire ganger.

" Unfortunately, any taxes and duties imposed by your country are out of our control. "

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Norge skal ha toll etter den er komt i lande også. blir nok enda 25% etter den prisen.

Tysk mva er trukket fra og norsk mva 25% er lagt til.

399 euro er 3129 kr

25% av 3129 er 782kr

782 kr i euro er 99,49 euro.

I min bestilling har jeg betalt 100 euro i mva dvs norsk mva.

Lenke til kommentar
Er tydligvis dyrere netto i tyskland av enn eller annen grunn, mva er høyere i norge. blir uansett lik pris

Vel, du kommer til å få deg en kjempeoverraskelse når den kommer til Norge for 1000kr i moms kommer i tillegg, pluss et saftig fortollingsgebyr

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Tysk mva er trukket fra og norsk mva 25% er lagt til.

399 euro er 3129 kr

25% av 3129 er 782kr

782 kr i euro er 99,49 euro.

I min bestilling har jeg betalt 100 euro i mva dvs norsk mva.

Nei, det er Tysk Mva, må betale for norge også.

" Unfortunately, any taxes and duties imposed by your country are out of our control. "

Lenke til kommentar

Nei, det er Tysk Mva, må betale for norge også.

Microsoft store fra tyskland trekker fra tysk mva, legger til norsk mva og fortoller for deg.

Dette har hvertfall blitt gjort tidligere, er flere forumbrukere som kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar

Microsoft store fra tyskland trekker fra tysk mva, legger til norsk mva og fortoller for deg.

Dette har hvertfall blitt gjort tidligere, er flere forumbrukere som kan bekrefte dette.

Sikker på det? har hvertfall ikkje sett noen andre plasser dette blir gjort.

Lenke til kommentar

Vel, du kommer til å få deg en kjempeoverraskelse når den kommer til Norge for 1000kr i moms kommer i tillegg, pluss et saftig fortollingsgebyr

Nei, jeg vet det muligens kan komme så jeg blir ikke overasket.

Men i følge flere som har bestilt fra tyskland så stemmer regnestykket slik jeg har satt det opp.

Hva som stemmer får vi se i november/desember :)

Lenke til kommentar

Sikker på det? har hvertfall ikkje sett noen andre plasser dette blir gjort.

Gratis frakt, ingen ekstra tollgebyrer/mva.-krav - det fikset Microsoft.

the blue antilope skrev dette tidligere idag, han bestilte en surface fra microsoft store tyskland

Si at dette stemmer, hvordan blir det med garanti, kan du da levere den til den norske butikken eller må du tilbake til tyskland?

Når det gjelder garanti så går jeg ut ifra tysk garanti gjelder (2år)?.

Vet ikke om microsoft har worldwide garanti som gjør at du kan levere den i norge

Lenke til kommentar

Og angående garanti håndterer Microsoft Norge dette, det er ikke relevant at du har kjøpt konsollen i utlandet.

Hvis du har problemer kontakter du microsoft support på deres norske nummer og de håndterer det der i fra, dette er for så vidt noe du burde gjøre også om du har kjøpt på Elkjøp eller andre lokale butikker da de bare blir forsinkede mellomledd.

Og angående 500€ prisen er den "villedende" og derfor inkluderer lokal mva i alle land.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...