Gå til innhold

Bilder fra førstegangstjeneste i Garden

Belarnion

Anbefalte innlegg

Jah...

Da har jeg endelig fått tid til å lage en slags hjemmeside på Internett hvor jeg har lagt ut endel bilder fra førstegangstjenesten min så langt.

Tenk det... en datafreak i garden. :roll:

Jeg tror nok det må være noen med særdeles god humor et eller annet sted i forsvaret som har kjørt en haug med ugler langt ned i mosen for å ha fått til dette. :D

Hittil har jeg overlevd som rekrutt i omtrent 10 uker i gardeskolen på Heistadmoen i nærheten av Kongsberg.

Så har jeg hatt 10 dager (!) perm. Disse dagene har jeg blant annet brukt til å mekke sammen denne sida. Desverre er den ikke noe særlig å skryte av enda. :shrug:

På mandag er det på'n igjen. Da skal jeg prøve å fylle ut min nye rolle som gardeaspirant i Huseby, Oslo. Jeg antar det kan bli ganske hardt.

Ellers så kan jeg nevne at jeg gjerne ville hatt hjelp til å oversette diverse ord og uttrykk til engelsk. Mye av den engelske teksten på sida mi er heller dårlig, er jeg redd. :lol:

Hjemmesida: http://www.home.no/belarnion/

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager å måtte si det, men det der var en dårlig sko-spitt - omvask!!!! :lol:

hvordan er det å ha garde-rekrutten i Kongsberg forresten? Ser rimelig slapt ut (med tanke på skopussen :smile:) .....

Det blir vel bedre med tiden.......

hilsen 1887....rekrutt fra Evjemoen i 95

Lenke til kommentar
beklager å måtte si det, men det der var en dårlig sko-spitt - omvask!!!!  :lol:  

hvordan er det å ha garde-rekrutten i Kongsberg forresten? Ser rimelig slapt ut (med tanke på skopussen  :smile:) .....

Det blir vel bedre med tiden.......

hilsen 1887....rekrutt fra Evjemoen i 95

Veeel. På bildene har jeg ikke spitta skoene enda. Jeg skal laste opp noen nye bilder snart der jeg faktisk har spitta de.

Slapt og slapt. Det kommer vel helt an på hva du er vant til. Det var fullt kjør fra 6 til middag hver dag, pluss at det alltid var kveldstjeneste. Vi fikk aldri tid til å bruke velferden noe særlig. :shrug:

Kan tenke meg det blir rimelig kjør nå i gardeperioden... :(

Var du lenge i garden?

Ser du skriver på norsklish  :p

Jada. Bare hjelp meg med å oversette hvis du vil. Jeg er heller svak når det kommer til engelsk. :D

Stylish skrivebord og arbeidsområde generelt. Skulle tro du var designer av no slag. Ellers, fin kasse, rotete innhold tho. Glad du ikke har vindu på kabinettet.  

Mod on!

Det var min første data som jeg har vært rimelig fornøyd med. Datamaskinen som jeg kommer til å kjøpe etter at førstegangstjenesten er over, kommer til å bli noe spesiellt. Jeg begynner allerede å legge planer. Budsjettet ser ut til å bli på rundt 27.000,- (+++) ... :woot:

Det innebærer Vapochill, peltier, prosjektor og lerret, masse casemodding og masse annet gøy. Gjett om hvem som kommer til å lage en worklog her i forumet, da? :woot:

Lenke til kommentar
Jah...

Da har jeg endelig fått tid til å lage en slags hjemmeside på Internett hvor jeg har lagt ut endel bilder fra førstegangstjenesten min så langt.

Tenk det... en datafreak i garden.  :roll:  

Jeg tror nok det må være noen med særdeles god humor et eller annet sted i forsvaret som har kjørt en haug med ugler langt ned i mosen for å ha fått til dette.  :D

Det var jeg også :) var ferdig i år.. 03.07.03 var i Kompani 1 "Først og Fremst" Gardist 1245 Wulfsberg :), ahh, herlige tider.. Gled deg til du skal på vakt.. Akershus Festning midt på vinteren, post 2, oppe på toppen, utsikt mot oslofjorden, -15 Grader, og stiv kuling.. Effektive -25 ++ grader :) sinnsykt morsomt, Forport på slottet er heller ikke særlig gøy, det er en ekkel kald vind, der i grunn... Huff, hutre, hutre... :(

Husker fremdeles, mange av vaktene som om de var i går.. Kommer nok aldri til å glemme de der... Husker jeg stod leir vakt, og så på at KP4 dimma,.. Fa... følelse, står der og ser de dra, og vet at du har 9 mnd igjen... Det er ikke morro,.. Og leirvakt og se på at KP2 dimmer, og vite at du selv har 3 mnd igjen,.. Huff huff...

Hittil har jeg overlevd som rekrutt i omtrent 10 uker i gardeskolen på Heistadmoen i nærheten av Kongsberg.  

Så har jeg hatt 10 dager (!) perm. Disse dagene har jeg blant annet brukt til å mekke sammen denne sida. Desverre er den ikke noe særlig å skryte av enda.  :shrug:

På mandag er det på'n igjen. Da skal jeg prøve å fylle ut min nye rolle som gardeaspirant i Huseby, Oslo. Jeg antar det kan bli ganske hardt.

Tja, det er en del slit ja, mye kvelds tjeneste.. Husk, det er mye presisjon over det arbeidet, dere skal utføre... Og det TAR tid, enkelt og greit... Er vel KP4 du eller?? KP1 hadde direkte innrykk mener jeg.. Og drilltroppen dimma for 1 uke siden eller noe.. Noe samtidig som kp4 tror jeg...

Trenger du noen tips, bare spør... :)

For å være helt ærlig så, når jeg tenker tilbake, så er jeg glad for at jeg var i garden i grunn, selv om til tider, og ALT kan virke så SINNSYKT meningsløst, noe det også i grunn er, og det er også veldig kjip, tross det så syns jeg at det er gode erfaringer å ha.. Godt å fryse litt, kjenne at du lever... Du veit ikke åssen det er å ha det godt, før du har hatt det skikkelig JÆV.... Kan tenke tilbake på øvelser etc... "12.7 skytter" satt oppe i 12.7 luka på beltevognen, og frøs ræva av meg i 18 timer... På samme flekken... Hadde en del "leo" (TANKS)og CV90(også TANKS) som fiender, oppe på ternigmoen, om jeg ikke husker helt feil... Det var et sannt helv.... en og en halv uke ute i bushen... Temmelig glad garden ikke hadde råd til å sende oss på "Joint Winter" i nord.. :)

Huff, du får ha lykke til Med Spitt og Press... Husk, gjør det ordentlig med en gang, det blir ALLTID slått tilbake på deg selv om du slurver... Mvh Gardist 1245 Wulfsberg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...