Gå til innhold

2mnd gammel spill/multimedia kraftpakke selges. Verdi? Interesse

Anbefalte innlegg

Denne målgruppen kjøper også sjelden fulle systemer brukt nettopp fordi de ønsker full kontroll på innmaten selv.

Hovedkortet du har valgt har så mange småkontrollere som kan feile at det vil ha en langt kortere levetid enn et billig H87-kort til 800 kr.

Større PSU kan jeg i utgangspunktet forstå, men det blir ren idioti når du kjører på med LGA1150 som er totalt uegnet for mer enn 2-veis SLI/CFX, og da kunne du like godt hatt en 750W PSU til litt mer enn en tredjedel av prisen.

Å kjøpe 4 DIMMs på 8GB sertifisert for 2400MHz CL11 er også rent tull om stabilitet er målet, da skaffer du deg ECC-minne som er både billigere og mer stabilt.

Når du så legger inn en i7-4770, så kaster du bort potensialet til minnet ettersom 4770 ikke støtter mer enn 1600MHz DDR3, hovedkortet blir også bortkastet ettersom det er ment å brukes til overklokking, og du mister veldig mye av mulighetene til å utvide i fremtiden ettersom en i7-4770 er en svakere spillprosessor enn en overklokket 4670k.

Cosmos 2 skjønner jeg heller ikke hvorfor du valgte, men jeg antar at du tenkte noe sånt som "dyrere = bedre" her også...

At du påstår at du har tenkt da du kjøpte dette monstrumet forstår jeg ikke, for det virker ganske lite gjennomtenkt ut fra hva du har postet og hva jeg forstår du ønsker.

Som jeg sa tidligere, Xeon + WS hovedkort + ECC + redundant PSU + RAID-1, DET er stabilt!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...