Gå til innhold

2mnd gammel spill/multimedia kraftpakke selges. Verdi? Interesse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg aldri ha kjøpt brukte deler for under halvparten av kjøpspris.

Men ville du kjøpt brukte deler for over halvparten av kjøpspris da ? :p

F.eks en 2 mnd gammel 7970 ville jeg ikkje kjøpt uansett, men ett 2 mnd gammelt GTX 780 ville jeg kjøpt. Dette hadde jeg betalt mye mere enn halv pris for. Ser du forskjellen?

Hvis du ikkje ville ha kjøpt brukt nyeste generasjon hardware for mere enn halv pris, så regner jeg med at du aldri ha klart å kjøpt noe så ny hardware for så lite. Med mindre det er stjelt da ;)

Eneste tabben med dette oppsettet er at det ikkje er 4770K, ellers så er jo oppsettet knallbra! Tilogmed hovedkortet er knall, men det vet nok ikkje alle.

Det burde vært en bruktmarked funksjon som banna skambudgivere, AKA spam...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det yter ganske likt, men det er ikkje alltid poenget. Ikkje alle vil ha en pc med lite utvidelsesmuligheter og et fatal design kabinett. Samme er vel når folk kjøper bil. Noen kjøper passat standard og billigst mulig, og andre kjøper passat med skinn og full pakke.

Jeg vet dette, men denne PC'en har en altfor god PSU, ikke overclockbar CPU på et fantastisk hovedkort, altfor mye minne, og et greit kabinett. Jeg skjønner liksom ikke vitsen med denne PC'en, hvem er målgruppen? Jeg kunne jo fått i7-4770k + 2xGTX780 for samme prisen.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Jeg vet dette, men denne PC'en har en altfor god PSU, ikke overclockbar CPU på et fantastisk hovedkort, altfor mye minne, og et greit kabinett. Jeg skjønner liksom ikke vitsen med denne PC'en, hvem er målgruppen?

Men han kan jo selge den i deler? Kan jo ikke av den grunn bare si at den ikke er verdt mer enn 12000kr?

Lenke til kommentar

Jeg vet dette, men denne PC'en har en altfor god PSU, ikke overclockbar CPU på et fantastisk hovedkort, altfor mye minne, og et greit kabinett. Jeg skjønner liksom ikke vitsen med denne PC'en, hvem er målgruppen? Jeg kunne jo fått i7-4770k + 2xGTX780 for samme prisen.

Du er tydeligvis ikkje i målgruppen :D

Lenke til kommentar

Det er faktisk sant, og han kan få mer ut av det, men han kommer også til å bruke mer tid!

Tror ikke det tar så lange tiden egentlig, når det er såpass nytt. Det jeg solgte gikk utrolig fort unna på finn.no.Det var mye eldre, og fikk bedre pris enn det som blir spådd her inne. 3år gammel PSU fikk jeg halv pris for f.eks. Ellers tror jeg det blir litt vanskelig å selge den der komplett til den prisen som forlanges og antar det tar lengre tid egentlig, hvis en klarer å selge den i det hele tatt.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Morsomt å lese meningene deres ;)

HK er kjøpt for å ha så stabile komponenter som mulig, og et OC HK er ofte påkostet litt ekstra her og der i kretsene. Samme med PSU.. Hvorfor det ikke er K er nevnt tidligere. Klokking er ikke aktuelt, da hadde jeg heller kjøpt en større CPU senere og det som måtte høre med. Stabilitet i fokus! Men her inne bryr folk seg nok mest om ytelse og OC, tydeligvis ;p

Meningen med oppsettet er headroom og videre byggemuligheter, men det er nok ikke mange andre enn meg som bryr seg om akkurat det, derfor er nok forslaget om å selge den i deler ikke dumt nei, men tenker jeg bare beholder den : )

Lenke til kommentar

HK er kjøpt for å ha så stabile komponenter som mulig, og et OC HK er ofte påkostet litt ekstra her og der i kretsene. Samme med PSU.. Hvorfor det ikke er K er nevnt tidligere. Klokking er ikke aktuelt, da hadde jeg heller kjøpt en større CPU senere og det som måtte høre med. Stabilitet i fokus! Men her inne bryr folk seg nok mest om ytelse og OC, tydeligvis ;p

Meningen med oppsettet er headroom og videre byggemuligheter, men det er nok ikke mange andre enn meg som bryr seg om akkurat det, derfor er nok forslaget om å selge den i deler ikke dumt nei, men tenker jeg bare beholder den : )

Det er nok ikke bare deg nei. Jeg er i samme kategori :) Jeg er fullstendig klar over at jeg kan kjøpe meg tilsvarende komponenter til halv pris, men jeg søker kvalitet i alle ledd og overkill på ytelse. Og erfaringsmessig så får jeg akkurat det jeg betaler for. Mens kompiser sliter med komponenter som ryker i hytt og gevær så har jeg hatt svært lite hardwareproblemer. Bank i bordet! :)

Det som er litt av problemet med sånne som oss er at vi (ihvertfall jeg) aldri kjøper hardware på bruktmarkedet.. så markedet for slike pc'er som dette er nok relativt lite, noe også kommentarene i tråden viser.

Lenke til kommentar

PC deler idag er såpass høy standard uansett at forskjellen på mid-range og top-range bare gjelder hvis du skal clocke eller utsette kompontene for "utfordringer" som krever bedre specs.

Jeg har to PCer som begge kjører AMD Phenom 965BE og den ene har et rævva hovedkort, rævva minne, dårlig psu (gammal corsair 550w), stock kjøler, gammel raptor harddisk og 5x 2tb som fungerer som lagringspc. I gamern min har jeg samme CPU med dyrere alt, og jeg har ikke hatt problemer med noen av de to, selvom førstnevnte står på 24 timer i døgnet. Siden 2010 har jeg aldri hatt en eneste komponent som har gått dukken, og iløpet av det har jeg hatt kanskje 6-7 stk (inkl en bærbar)

• Liker 2
Lenke til kommentar

1: OC HK er oftere mer ustabile, noe selv markedsføringsjefen i Asus USA har inrømmet!

2: En Overkill PSU yter bare dårligere, og akkurat den PSUen har hatt en del problemer (ikke nødvendigvis med din)

3: Kabinettet er enten hate eller love!

4: Dersom du ville hatt stabilitet, hadde du kjøpt Xeon, Workstation HK, ECC RAM, kjørt linux, Redundant PSU og RAID-1!

5: Er nok smart av deg å beholde den ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

På hvilken måte er denne mer stabil enn den jeg linket til? Og hvorfor 32gb, CPU vil jo bli en stor flaskehals før du rekker å bruke de.

Lenke til kommentar

Tenker vi legger denne død jeg, litt for mye fjortissfaktor her inne, akkurat som meg selv da jeg ble medlem i 2001. Og ikke tro alt dere leser på internett ;) Kan svare på minnespørsmålet; det er jo så og si gratis så hvorfor ikke. (Y) Hvorfor putte silikon i dama, blikke smartere av den grunn? Men deilig daaaaaahhhh.

Moderator må gjerne slette denne tråden

Lenke til kommentar

Tenker vi legger denne død jeg, litt for mye fjortissfaktor her inne, akkurat som meg selv da jeg ble medlem i 2001. Og ikke tro alt dere leser på internett ;) Kan svare på minnespørsmålet; det er jo så og si gratis så hvorfor ikke. (Y) Hvorfor putte silikon i dama, blikke smartere av den grunn? Men deilig daaaaaahhhh.

Moderator må gjerne slette denne tråden

For all del, ikke slett denne. Synes det var en morosam diskusjon jeg :)

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis ikkje i målgruppen :D

Denne målgruppen kjøper også sjelden fulle systemer brukt nettopp fordi de ønsker full kontroll på innmaten selv.

Hovedkortet du har valgt har så mange småkontrollere som kan feile at det vil ha en langt kortere levetid enn et billig H87-kort til 800 kr.

Større PSU kan jeg i utgangspunktet forstå, men det blir ren idioti når du kjører på med LGA1150 som er totalt uegnet for mer enn 2-veis SLI/CFX, og da kunne du like godt hatt en 750W PSU til litt mer enn en tredjedel av prisen.

Å kjøpe 4 DIMMs på 8GB sertifisert for 2400MHz CL11 er også rent tull om stabilitet er målet, da skaffer du deg ECC-minne som er både billigere og mer stabilt.

Når du så legger inn en i7-4770, så kaster du bort potensialet til minnet ettersom 4770 ikke støtter mer enn 1600MHz DDR3, hovedkortet blir også bortkastet ettersom det er ment å brukes til overklokking, og du mister veldig mye av mulighetene til å utvide i fremtiden ettersom en i7-4770 er en svakere spillprosessor enn en overklokket 4670k.

Cosmos 2 skjønner jeg heller ikke hvorfor du valgte, men jeg antar at du tenkte noe sånt som "dyrere = bedre" her også...

At du påstår at du har tenkt da du kjøpte dette monstrumet forstår jeg ikke, for det virker ganske lite gjennomtenkt ut fra hva du har postet og hva jeg forstår du ønsker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...