Gå til innhold

2mnd gammel spill/multimedia kraftpakke selges. Verdi? Interesse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nypris på dette hos MPX er i skrivende stund 23870,- der jeg måtte bytte skjermkort til EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA.

Personlig mener jeg at hardware halveres i pris når det forlater butikken. Altså bruktpris på 12000,- men enkelte andre nøyer seg vel med 25% så du kan forvente rundt 18000,- for dette om du finner en kjøper.

Jeg har ikke sjekket om dette er mulig å skaffe billigere hos andre leverandører. Dette vil potensielt kunne påvirke bruktprisen.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Du kan sikkert få mer enn 12000 for den, men om den er 2 måneder gammel, eller 2 dager gammel er irrelevant for mange. Når plastikken er brutt vil mange bruke 50% regelen, (meg inkludert) aldri kjøpt den for mer enn 12000.

Med det sagt, prøv med 16-17k først.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

unødvendig mye minne, unødvendig stor og dyr psu for delene, pluss diverse andre uvanlige komponent valg. Tror du bør sikte på en "proff" bruker (videoredigering, virtualisering..e.l) hvis du skal få igjen noe i nærhenten av det du har gitt. For en "gamer" vil et oppsett til litt over halve prisen yte like bra.

Lenke til kommentar

Rundt 10-12000kr. Litt dumt at CPU er i7-4770, og ikke i7-4770k.

4770 uten K er valgt med hensikt, da jeg uansett ikke skulle overklokke, men har mer nytte av funksjonene som K ikke har.

unødvendig mye minne, unødvendig stor og dyr psu for delene, pluss diverse andre uvanlige komponent valg. Tror du bør sikte på en "proff" bruker (videoredigering, virtualisering..e.l) hvis du skal få igjen noe i nærhenten av det du har gitt. For en "gamer" vil et oppsett til litt over halve prisen yte like bra.

Kan aldri få for mye av ting :) I min bransje er headroom alltid bra, så er vel litt derfor det blei sånn. Jeg ELSKER headroom ;) I tillegg ville jeg ha en digitalstyrt PSU, og lillebroren var noe i minste laget om man skal slenge inn 2-3 skjermkort til og mer lagring. Hva annet er uvanlig? :)

Uansett, takker for svar! 18 000 kunne jeg nok gått med på, noe mindre enn det så beholder jeg den bare og bruker den en gang i blandt når jeg har tid. Synes bare det er litt synd at den ikke blir brukt så mye, stakkars. Litt vanskelig å "gjemme" i stua er den også (vil helst ha den koblet opp mot high-end hjemmekino til enhver tid), da CoolerMaster-kabinettet skriker rimelig høyt utseendemessig :green: menmen.

Mvh

Lenke til kommentar

Har sett at flere forumbrukere opererer med en generell regel om -30% for brukt nytt utstyr, deretter -30% per år.

Men flere entusiaster på forumet uttaler seg veldig kritisk til brukt utstyr og kommer med relativt lave prisanslag. Ikke at de alltid lever som de lærer.

Prisen blir til slutt et sted mellom de "fantastiske" PC-ene på Finn og de laveste anslagene her samt hva betalingsvilligheten er der ute.

Lenke til kommentar

Har sett at flere forumbrukere opererer med en generell regel om -30% for brukt nytt utstyr, deretter -30% per år.

Men flere entusiaster på forumet uttaler seg veldig kritisk til brukt utstyr og kommer med relativt lave prisanslag. Ikke at de alltid lever som de lærer.

Prisen blir til slutt et sted mellom de "fantastiske" PC-ene på Finn og de laveste anslagene her samt hva betalingsvilligheten er der ute.

Problemet med denne PC'en, er at du får en PC til 12-13000 som yter tilnærmet likt.

Lenke til kommentar

4770 uten K er valgt med hensikt, da jeg uansett ikke skulle overklokke, men har mer nytte av funksjonene som K ikke har.

Forklar gjerne dette litt nærmere, forsto ikke det helt, men kanskje det bare er jeg som er litt treig.

Kan aldri få for mye av ting :) I min bransje er headroom alltid bra, så er vel litt derfor det blei sånn. Jeg ELSKER headroom ;) I tillegg ville jeg ha en digitalstyrt PSU, og lillebroren var noe i minste laget om man skal slenge inn 2-3 skjermkort til og mer lagring. Hva annet er uvanlig? :)

Pga. slike ting blir prisfallet ganske stort når du skal selge. Kjenner selv ingen som kjøper brukt pc til 18000kr.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert få mer enn 12000 for den, men om den er 2 måneder gammel, eller 2 dager gammel er irrelevant for mange. Når plastikken er brutt vil mange bruke 50% regelen, (meg inkludert) aldri kjøpt den for mer enn 12000.

Med det sagt, prøv med 16-17k først.

Dette kalles SKAMBUD, og jeg hadde ikkje besvart budet engang. Hadde heller kastet datamaskinen i søppla enn å selge den så billig. Datamaskinen er verdt det folk vil betale for den, og det er alltid de seriøse kjøperene som ser at halv pris for nesten helt ny og ganske high end komponenter er verdt mere enn halv pris. Det er min mening. Med så nye deler så ville jeg tro faktisk 75% av ny pris.

Kjøpere er jo alltid interresert i så lav pris som mulig, men alt for mange tror på julenissen når de kommer med skambud. Av en aller annen grunn pleier skambud komme fra nye landsmenn og fjortisser :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Dette kalles SKAMBUD, og jeg hadde ikkje besvart budet engang. Hadde heller kastet datamaskinen i søppla enn å selge den så billig. Datamaskinen er verdt det folk vil betale for den, og det er alltid de seriøse kjøperene som ser at halv pris for nesten helt ny og ganske high end komponenter er verdt mere enn halv pris. Det er min mening. Med så nye deler så ville jeg tro faktisk 75% av ny pris.

Kjøpere er jo alltid interresert i så lav pris som mulig, men alt for mange tror på julenissen når de kommer med skambud. Av en aller annen grunn pleier skambud komme fra nye landsmenn og fjortisser :D

Joda, det er faktisk sant, men har du sett opsettet?

Ingenting henger sammen (pris/ytelse)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi vet begge at du ikke hadde kastet den i søpla, da 12 000 ikke er småpenger. Hold deg serriøs.

Selvsagt er den verdt det man er villig til å betale, og du ser klart en faktor her at de fleste oppererer med 50% regelen. Jeg har heller ikke tenkt å by på denne pcen, så hvorfor skulle jeg være smålig nok til å prute den så langt ned som jeg kan?

Om man forventer mer enn 16k for denne er man direkte urealistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, så er problemet at man får en PC til 12-13000 med tilnærmet lik ytelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...