Eyr Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hei! Skal kjøpe meg en tursekk nå som jeg kan bruke til både fjellturer men ikke minst reiser som interrail ol. Jeg er ikke så høy og har derfor funnet ut at en sekk med 60-65 l er best. Har prøvd litt forskjellig i butikkene og står så langt i mellom en Berganssekk til 1900 (Rondane lady, 65 l), og Fjällrävens Kajkasekk til 3100 kr (damemodellen, 65 l). Jeg er fryktelig usikker på hvilken jeg skal velge! Liker nok Fjällräven sin best, men den er jo betraktelig dyrere en Berganssekken. Moren min mener jeg bør gå for den billigste, ettersom jeg er skal studere nå og ikke kommer til å ha veldig god råd fremover. Men så; er det noe vits i å legge så mye ekstra penger i en ryggsekk? Og har noen av dere erfaringer med en av sekkene? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg gikk for Fjällrävens sine ryggsekker...! :-) Har ikke samme modell som deg, men jeg har alltid likt fjallreven. Det er kvalitet (kjøpte den og en del jaktutstyr på Fjallreven sin butikk utenfor Åre i sverige, så fikk gode rabatter),. I ditt tilfelle kan det da kanskje være lurt å tenke seg om to ganger før du svir av for mye penger da. Men om sekken skal brukes mye, så er det vel ikke noe problemer å betale en tusenlapp ekstra.... :-) Jeg har ikke prøvd Bergans sekken, så kan ikke utale meg om den, men vet at Fjallreven sin tåler utrolig mye bank og drittforhold... :-) Onkelen min brukte og en Fjallreven sekk i Afghanistan, så den takler noen av verdens verste forhold :-) Lenke til kommentar
Eyr Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Takk for svar! Skal prøve sekk i morgen også, så skal huske på det du har skrevet! Er så utrolig mye å velge i mellom, og det gjør det liksom ikke lettere Men bare fint om flere har noen innspill Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er veldig mye å velge mellom, derfor er det viktig at man finner noe for sitt behov. Fjallraven er minn førstevalg anytime, men vet at Bergans sekkene er gode også, jeg har bare aldri prøvd dem selv... :-) Lenke til kommentar
Eyr Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Igjen: takk for svar! Det blei en Kajka 75 l i stedet, og jeg er sikker på at jeg gjorde et godt kjøp der 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå