Samuel0 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg har mange Playstation 2 spill hjemme og hadde elsket å kunne spille dem på datamaskinen, siden PS2en begynner å bli slitt ut og treg. Prøvde emulatoren PCSX2 men spill som "Sly 3" eller "Ratchet and Clank". Går i "slow motion" selv om jeg setter grafikken og lydkvaliteten på en lav innstilling. Det hakker eller lagger aldri, men det hjelper ikke siden det tar 4 ganger så lang tid å gjøre et oppdrag i spillene. Dataen min kjører "Skyrim" med grafikkkvalitet "Ultra" uten lagg eller hakk. Samme med "Minecraft", "Portal 2" og "Cry of Fear". Specs: Intel Core i3 CPU M 380 @ 2.53GHz 2.53 GHz (2 kjerner, 4 logiske prossesorer.) 4 GB ram 64-biters operativsystem System: x64-based PC Klassifisering 5,8 Grafikk: AMD Radeon HD 6500M/5600/5700 Series Memory Size: 2746 MB Memory Type: HyperMemory Core Clock: 550 MHz Memory Clock: 800 MHz Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Greien med emuatorer er at når du ikke klarer 100% hastighet går spillet i slow motion. PC spill hopper over frames. Skyrim på ultra på ditt system er nok godt under 20FPS, men spillet går fortsatt i 100% hastighet. I PS2 emuen må du ha 60 FPS for å kjøre 100%. Du har nok vendt deg til å spille i lav FPS, derfor føler du at det går smurt i Skyrim, selvom det egentlig ikke gjør det. (60FPS regnes som 100% hastighet for de fleste.) I tillegg trenger emulatorer noe mer kraft enn PC spill for å klare spill i 100% hastighet. For å kunne kjøre mange spill på 100% må du nok ha en ny maskin, en 3-4 år gammel mobil-i3 gjør nok ikke susen. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 PCSX2 (og de fleste andre emulatorer) krever veldig mye av prosessoren din. Vil du kjøre de fleste spill uten hakking og eye candy ville jeg gått for en i5 4670K og et ok skjermkort. Har laget et oppsett til deg her. Her får du kraftig skjermkort (egentlig overkill til PCSX2) og i5 4670K. Du kan få det billigere ved å nedgradere skjermkortet til 650Ti Boost, men jeg ville beholdt 7970 hvis du vil spille andre spill. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) PCSX2 utnytter vel 3 kjerner om jeg ikke tar feil. Dvs. at du bør kjøpe en 4-kjerners CPU, så støtter forslaget om i5-4670K. Og så selvsagt en SSD, f.eks. SanDisk Ultra Plus 128 GB (som ligger godt i pris for øyeblikket), Kingston SSDNow V300 120 GB eller Samsung 840 120 GB. Dette er de billigeste lavkapasitet-SSD-ene. Endret 14. august 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har du testet om andre spill fungerer bra på emulatoren? Kan jo hende spillende ikke fungerer på emulatoren. Lenke til kommentar
Samuel0 Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Takk for svar . Skal vurdere å kjøpe en ny etter jul. Jeg prøvde også å spille en del andre 3D ps2spill men samme slowmotion der ja. Prøvde Tomb Raider (den nye) på dataen. Der måtte jeg sette ned grafikken til "Normal" ellers ble alle usynlige og det lagget og alt hengte seg opp. Skyrim selv anbefaler "High" grafikk. Med Ultra ga den meg 17-25 fps, så da er jeg vel bare blitt vandt til det. Jeg syns ikke det over 15 fps er for laggy, men ja når jeg ser på andre som spiller på nettet ser jeg en klar forskjell... Minecraft spilles med 60-80 fps, å det er jo heldigvis ett av mine favorittspill. Kanskje på grunn av akkurat det. Takk igjen. Merker også at når jeg går i menyen på en del spill går den rett opp til 60 fps, (intet mindre eller mere) og tilbake til 20 når jeg begynner å spille. Endret 24. august 2013 av Samuel0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå