Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kul og trygg førstebil for student

Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

W124 er modellbetegnelsen på det som defineres som E-klasse fra 1985 til 1996..

Det er altså ingen C-klasse.

Å fjerne turboen ER faktisk litt hokus pokus da det fordrer endringer på eksosmanifold og eksosanlegg (alternativt at man klarer å lage et stykke som har formen til en turbo som man så setter inn der..)

Er en E-klasse ja. Never mind then.

Lenke til kommentar

Det er det som skremmer meg med BMW. Jeg kan godt bruke litt på forsikring, men om jeg skal drive å betale mer enn det bilen koster så er det ikke verdt det.

Det er ikke noe hokus pokus. Jeg har en kompis med en W124 C-klasse der turboen er fjernet. Den kjører fortsatt greit, men bruker mindre drivstoff og er mye billigere å forsikre.

Om jeg skal kjøpe elbil så bør du imponere meg veldig. Eneste elbilen som jeg faktisk har lyst på er en Tesla Roadster eller Model S. :p

Om jeg skal kjøpe noe gammelt slik som W124 så blir det nok ikke import nei. Jeg kommer kun til å importere om jeg sparer mye. Mazda3 kan nok importeres.

Har du noen gang kjørt elbil? F.eks leaf, du aner ikke hvor behagelig den er og kjøre. Det er faktisk helt magisk. Føles ut som du bare flyter bortover veien, ikke noe motorlyd eller vibreringer.

Lenke til kommentar

Leaf er på ingen måte behagelig å kjøre.

Det er en liten drittbil med elektrisk motor, den er rett og slett ubrukelig.

Ja, jeg har kjørt Leaf.

Jeg har også kjørt noen andre elbiler, og det er flere som er ok.

Tesla Roadster er herlig å kjøre, men det er bare helt til man skal bremse.

Tesla Model S er fin å kjøre, sprek er den også.. Bremsene liker jeg ikke her heller.

Bremsene er faktisk en issue med alle elbiler jeg har kjørt hittil.

Lenke til kommentar

Har du noen gang kjørt elbil? F.eks leaf, du aner ikke hvor behagelig den er og kjøre. Det er faktisk helt magisk. Føles ut som du bare flyter bortover veien, ikke noe motorlyd eller vibreringer.

Jeg har aldri kjørt en elbil nei, men jeg tror elbil er utelukket. Om jeg så ville hatt en Nissan Leaf så er den utenfor budsjettet mitt, og den er ikke akkurat kul heller. :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg har kjørt Leaf.

Tesla Model S er fin å kjøre, sprek er den også.. Bremsene liker jeg ikke her heller.

Er det fordi bremsene liksom genererer strøm til batteriet ved nedbremsing og at det derfor føles rart?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har kjørt Leaf.

Ikke hør på han her, du kan bare fortsette og hate på elbiler. Men de er fremtiden og så sinnsykt mye mindre stressende og kjøre. Tro meg jeg elsker motor og lyden.

En grunn til at du klager på bremsene er fordi de er så sinnsykt responsive noe som i dette tilfellet er faktisk bra, istede for utslitte bremser.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Er det fordi bremsene liksom genererer strøm til batteriet ved nedbremsing og at det derfor føles rart?

Jepp, det blir en ekkel svampefølelse. Bremser du litt blir det en rar svampefølelse, men når du viser at du mener det blir det som på en annen bil.

Ikke hør på han her, du kan bare fortsette og hate på elbiler. Men de er fremtiden og så sinnsykt mye mindre stressende og kjøre. Tro meg jeg elsker motor og lyden.

En grunn til at du klager på bremsene er fordi de er så sinnsykt responsive noe som i dette tilfellet er faktisk bra, istede for utslitte bremser.

Nå kjører jeg en bil med SBC, mer responsive bremser enn det er vel ikke levert :)

Grunnen til at jeg klager er fordi de oppleves som svampete ved svak bremsing, og først når man sier fra om at man virkelig mener det blir det action.

Etter en god del mil i en Tesla Roadster var egentlig bremsene det eneste negative jeg hadde å kommentere i tillegg til rekkevidden.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Den ser jo helt grusom ut.. Noe jeg synes omtrent alle elbiler gjør (untatt tesla)

Kjøp deg ett gammelt vrak, gjerne med disel (f.eks de eldre audi 80'ene med turbodisel er veldig gjerrige i bruk)

og er du heldig trenger du ikke bruke mye penger på reperasjoner heller.

Selv har jeg kjørt en bil til 8 tusen i 5 år nå uten noen store utgifter.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Nok rust til at jeg ville holdt meg langt unna. Har en kompis med W202, der har det begynt å ruste ganske aggresivt under listene på dørene. Vet ikke hvordan det står til med understellet. Sånn bortsett fra rusten så er det ganske gode biler i grunn. Som man forventer seg så er den langt fra så sportslig satt opp som E36, men mere en komfortbil.

Lenke til kommentar

Velg en bil bil du føler er bra, å velge den "beste" bilen er umulig

Men det gjelder jo å holde seg unna biler som er kjent for å være kostbar. Spesielt når han må kjøpe en såpass gammel bil. Med tanke på budsjettet hans så har han neppe råd til å holde en bil vedlike om ting begynner å falle fra hverandre.

Lenke til kommentar

Mr. A, den 15 Aug 2013 - 12:46, sa:
Nok rust til at jeg ville holdt meg langt unna. Har en kompis med W202, der har det begynt å ruste ganske aggresivt under listene på dørene. Vet ikke hvordan det står til med understellet. Sånn bortsett fra rusten så er det ganske gode biler i grunn. Som man forventer seg så er den langt fra så sportslig satt opp som E36, men mere en komfortbil.

Advarsel er tatt imot. Jeg tror jeg skal sjekke ut noen W202 og sjekke grundig hvordan de er på rust. Når det kommer til W202 så har jeg et budsjett der jeg gjerne kan velge av de som er litt i bedre stand. Litt overflaterust kan jeg tåle, men jeg ser at det kan være ganske kritisk med rust på noen av de, så jeg forstår godt hva du mener.
Angående sportslig så er ikke dette det viktigste. Jeg ser på det som viktigere å ha billig forsikring fremfor en sprek bil, dessuten så får jeg ihvertfall litt trekkraft med diesel, selv om vi snakker om hestekrefter under 100.
Så planen nå er å se på noen W202 og muligens W124 til rundt 30.000, så om disse ikke er i god stand så hopper jeg over til noe annet.
Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...