Phalaxx Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Hei! Har akkurat kjøpt meg et beist av en pc, som i hovedsak skal ta opp HD-kamper fra tv-en for så og redigere dem i Vegas etc. Lurer på om jeg trenger et TV-Kort for dette, eller om det finnes en bedre løsning? Leste et sted at TV-Kort med S-kabel ikke var optimalt ettersom kvaliteten ikke ble så bra. Det er viktig for meg at jeg får full HD kvalitet på opptakene. Leste også at noen skjermkort hadde mulighet for opptak via tv, så spørsmålet mitt er vel egentlig om GTX780 støtter dette? Hvis ikke, hva er den beste løsningen? Takker for svar:) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Skal du ta opp i HD er det kun HDMI eller til nøds komponent-video som gjelder. Jeg vet ikke om noen skjermkort som kommer med slikt standard. Noen gamle kom med composite og s-videoinngang men dette støtter maks 720x576 (SD). Det du trenger er et HDMI capture kort. Edit: Forutsetter at du har tuner med component eller HDMI-utgang. HDCP kan også bli et problem. Endret 14. august 2013 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Det er ekstremt sjeldent å finne skjermkort med egen HDMI-inngang som da kan ta opp video fra det. Har ikke sett det på mange herrens år, og følgelig ikke noe GTX 780, eller noe i nærheten en gang. Ja, spesielt ikke toppkortene, hvor slik funksjonalitet ikke er særlig høyt verdsatt. Dog er jo spørsmålet, hvor skal du få 1080p kilde fra? Er vel lite/ingenting i Norge som har sendinger i mer enn 720p ("Vanlig HD")? Kompositt eller S-VIdeo er som du har hørt helt forferdelig å gir rett og slett latterlig dårlig bildekvalitet, og tvilsomt noe i nærheten av det de fleste ville kalt HD. Som sedsberg envnte så er nok HDMI Capture Card veien å gå. Det er vel de som klarer å omgå HDCP-problemer. Husker jeg kom over noen når jeg selv lette etter et HDMI-capture card, (dog av helt andre grunner enn det du har). Her har du tre forskjellige: http://bestcapturecard.com/2013/02/best-capture-cards-with-hdmi.html Lenke til kommentar
Phalaxx Skrevet 15. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Takker for svar! Lenke til kommentar
mago Skrevet 26. august 2013 Rapporter Del Skrevet 26. august 2013 (endret) den beste løsningen er dreambox HD8000 du kan recorde til hdd intern eller ekstern disk (for eksempel, usb disk/nas delt med Windows) den har heller ikke hdcp beskyttelse, så hdmi opptak direte til Windows virker fint så full fres på bildet/capture ellers så har MSI gtx korta en opptakfunksjon som følger med kortet, som tar opp live gaming og trolig screen capture og. så msi er mitt valg for neste kort Endret 26. august 2013 av mago Lenke til kommentar
Phalaxx Skrevet 26. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2013 Mange takk for svar, skal sjekke det ut! Nå har det serg slik at jeg har en s8005 samsung smart tv som har mulighet for opptak, så skal prøve dette med en ekstern harddisk først Lenke til kommentar
mago Skrevet 26. august 2013 Rapporter Del Skrevet 26. august 2013 http://www.dustinhome.se/product/5010621043/elgato-eyetv-sat-dvb-s-s2-with-ci-for-mac-pc/?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.se&utm_medium=pricecompare&utm_content=5877 TerraTec Cinergy S2 PCI HD, för satellit DigitalTV, DVB-S/S2, CI-modulPCI-kort som gör det möjligt att titta på DigitalTV som sänds via satellitnätet. Via CI-modulen kan man titta på betalkanaler om man har ett abonnemang och ett CA-kort. Man kan enkelt spela in program direkt till datorns hårddisk via förinställda scheman eller direktknappar i programvaran. Den stöder EPG, Time-Shift, TextTV. Denne boksen har intern hdd for opptak (eller ekstern) http://avermedia.com/product/ProductDetail.aspx?Id=572 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå