Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, kanskje litt off topic, men vet ikke noen andre plasser å poste dette.

 

Jeg har et problem med FM14. Jeg kjøpte det på steam, spilte i mange mnd uten problemer og var storfornøyd. En helg hadde jeg besøk av en kompis som lånte dataen min å logget inn på sin egen steam for å spille FM14 (han er hardcore FM gamer, som meg) da jeg ville spille litt på ps3. Da jeg logget inn på min steam for å spille FM igjen, så kom det opp at jeg IKKE hadde kjøpt og lastet det ned, noe jeg hadde gjort for flere mnd siden. Skal jeg kjøpe det igjen, så må jeg betale full pris, noe jeg nekter i og med at jeg egentlig har det allerede.

 

Kan noen forklare meg hva som er problemet og eventuell vet hvordan jeg fikser dette uten å måtte punge ut igjen? Takk for svar.

Lenke til kommentar

er det bare meg eller er trening blitt mindre og mindre viktig i fm? har gjort maks lite med det, bare litt egentrening på noen spillere her og der og satt opp til at det skulle være litt mer hardcore(ettersom jeg fikk klager fra endel spillere at det ikke var hard nok trening) og så jah thats it, ikke gjort så mye mer enn det iløpet av 4 sesonger.

 

Viktigste for spillerne er hvis de er i dårlig form så er det rett på u21 laget å forhåpentligvis få spille litt, så kommer de tilbake supergode noen av dem, merkelig hvordan noen må så absolutt ha de der reservelagskampene og ^^

Lenke til kommentar

2dre sesong i Bundesliga og et resultat jeg fortsatt gaper over. Laget mitt er ikke det beste, men veldig samspilt, og så har jeg Marc Stendera som spiller praktkamp på praktkamp.

 

Klose holder enda, bruker han ikke fast, men kampene han kommer inn gjør han det bra i heh. Ikke så værst for en snart 40 åring. Kommer til å bruke han til han legger opp :p

 

Får se om jeg får noe penger å handle for i neste sesong. Forrige fikk jeg så og si ingenting, men solgte en ok regen keeper for 20 mill for å få på plass en backup til det tynne laget mitt.

 

Thy og Nöthe var gode i 2. Bundesliga, men på dette nivået sliter de.

 

Fikk Niclas Füllkrug på free transfer før denne sesongen startet (tror Köln ikke hadde peiling hvordan man skal bruke han heh) og han spiller godt de fleste kamper. Tror han har litt lav consitency for han er on fire de fleste kamper, men noen går det ikke i det hele tatt heh.

 

Mine dmc begynner å ta på årene nå, så blir nok der jeg blir å forsterke. Bauten Fabian Boll holder desverre ikke mål lengre med sine 38 år og er ikke engang i rotasjonsystemet mitt, men beholder han til han legger opp. Noen som har en god tysk dmc å anbefale?

 

Ny sesong snart, og Europa League spill!

post-262771-0-56837400-1398462451_thumb.jpg

post-262771-0-95608100-1398462456_thumb.jpg

post-262771-0-53185800-1398462467_thumb.jpg

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

imponerende med 4 plass i BL ja! må si at den taktikken din ser ut som en penis xD men blir det ikke vanskelig å score mye uten en viss bredde på hver side? eller komme backene opp, isåfall, vil det ikke være mye rom bak dem? forøvrig synd at du ikke fikk cl hadde gitt mye penger i kassa de det, men neste år antar jeg du greier det? ;)

Lenke til kommentar

Har spilt den sesongen nå, men ville ikke kjøre to poster etter hverandre så ventet heller til noen andre svarte hehe. Var lenge på 3dje plass den sesongen ja, men dårlig avslutning av sesongen gjorde at jeg fallt av CL plassen.

 

Taktikken er akkurat som du sier, wingbackene går opp så de store åpne plassene på sidene er for dem, og mens de er oppe holder dm bak så det ikke blir store rom bak, funker som fy.

 

Sesongen om jeg akkurat har avsluttet var skuffende. Bare en 7ende plass, reddet akkurat EL.

 

Hadde et gedigent bomkjøp med Jonas Hofmann, han passet ikke inn i det hele tatt :S.

 

Klose og Boll la begge opp etter sesongen. Klose vil ikke bli trener, men fikk Boll som assistent (bruker å hente gamle spillere som trenere hvis de er somewhat decent)

 

Nye sesongen har startet bra, ligger på 4de plass etter 9 kamper, men er alt for tidlig å si noe hehe.

 

Hentet en ung regen fra Frankfurt og han er virkelig god, også hentet Niklas Süle fra Bayern, de betalte over 100 mill for han et par år siden og jeg fikk han for 19 heh

 

 

Lenke til kommentar

Ah spennende uansett! er noe annet enn å være liverpool hehe, selv om det er jævelig vanskelig å prøve å vinne PL år inn og ut, hvor jeg er altfor snill med spillere, burde ha forsterket mer , men gjør det ikke før det er forsent, heldigvis funker det bra, selv om jeg gjorde ett gedigent bomkjøp med en primadonna av en spiller(jordan clasie) noen ganger så funker det bare ikke med noen, han var grusom ,samme med matic, men prøver å holde meg til unge talenter så har kjøpt mye spennende, de to nyeste fra celtic faktisk :)

Lenke til kommentar

Slet endel med AC Milan første sesongen med mye dårlig moral og dårlig innsats fra spillerne jeg hadde. Mye gammelt og rett og slett for dårlige spillere, men ble reddet av Balotelli som scoret 26 mål selv om han spilte mye dårlige kamper, samt Ocampos som var innlånt helt som noterte seg med 12 mål og 17 assist. De klarte å hale inn en 5 plass i ligaen uten sjanse i hverken cupen eller CL. Både styret og fansen var ikke særlig fornøyd med jobben jeg hadde gjort så det måtte forandringer til.

 

Før andre sesongen måtte jeg gjøre noen tunge valg for å endre stallen til det bedre. Aldrene spillere med store lønningsposer måtte ut, noe som ikke alltid er så lett å bli kvitt. Og nye unge spillere som kunne ta nivået i Seria A måtte inn, men disse koster som regel mye og penger er det ikke så alt for mye av.

 

Overganger:

post-109180-0-80102100-1398787251_thumb.jpg

 

I tillegg til de på bilde ble Kaka's kontrakt terminert underveis i sesongen, samt at Abbiati forsvant gratis. Måtte selge litt ungt og lovende også for å finansiere andre områder av laget.

 

Overgangene har gjort stallen veldig ung og er bygd for fremtidig suksess, så forventningene for sesong nummer to var europa spill plass. Og sesongen sparket i gang forsåvidt bra men noen uheldige resultat og hengekamper grunnet europa ligaen gjorde at det snart ryktes om at jeg skulle få sparken. Og før bortemøtet med Juventus i oktober kom melding om at jeg var avhengig av et bra resultat ellers ville jeg få sparken. Juventus som overlegent vant ligaen året før med 18 poeng ned til andre plassen og som jeg ikke hatt klart å slå på mine tre første forsøk. Det hele virket å bli en ganske så kort save for min del, men Super Mario ville det annerledes og leverte en fantastisk kamp hvor han scoret på alle sjansene vi klarte å skape i kampen. Resultatet ble en 3-1 seier og sesongen sparket skikkelig i gang for Milan.

 

Tabellen:

post-109180-0-47843600-1398787871_thumb.jpg

 

Til slutt endte det med en svært overraskende første plass med ett i utgangspunktet alt for ungt mannskap.

 

Stallen:

post-109180-0-72480900-1398788092_thumb.jpg

 

Laget ble nok en gang anført av Balotelli og Ocampos som begge kan gjøre de utroligste ting mot alle lag. Dog Balotelli er veldig av og på i perioder, og vil bli vurdert solgt om riktig bud kommer.

 

Balotelli:

post-109180-0-82917900-1398788332_thumb.jpg

 

Ocampos:

post-109180-0-07924600-1398788375_thumb.jpg

 

Nå blir fokus for overgangsmarkedet å prøve å beholde laget mest mulig og prøve å styrke svake deler i laget. En keeper, stopper og muligens en spiss om Balotelli budet kommer i løpet av sommeren.

Endret av dredg
Lenke til kommentar

 

Herlig sesong, irriterer meg over de to tapene som var helt forbanna latterlige.

 

20qmjo7.png

 

Og hva Granada gjør der oppe må gudene vite.

Granada er alltid god på Fm. Iallefall de filene eg har hatt i La liga.

 

beste tabellen ever haha, fantastisk av granada, er jo akkurat som wolves var på min save etterhvert i england, de fikk 4 plass!! knocket united og city ut av cl plassen! har dessverre ikke bilde ettersom er på jobb samt vet ikke om man kan se hele tabeller noen sesonger utover?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror det ikke er en eneste kamp jeg spiller nå uten ett eller flere annullerte mål. For en vits! 30-40 annullerte mål på en ligasesong. Ødelegger helt gleden ved scoringer, sitter liksom å venter til episoden er over før jeg trekker et lettelsens sukk istedenfor å feire.

Lenke til kommentar

Tror det ikke er en eneste kamp jeg spiller nå uten ett eller flere annullerte mål. For en vits! 30-40 annullerte mål på en ligasesong. Ødelegger helt gleden ved scoringer, sitter liksom å venter til episoden er over før jeg trekker et lettelsens sukk istedenfor å feire.

 

sluttet å spille FM 2014, da spiller eg heller 2013. Er så mange bugs og dritt på det siste spillet, de vet jo at folk kjøper uansett hvordan spillet er på release, melking på høyt nivå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...