Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Det som vel irriterer meg mest med FM, uansett utgave, er spillere blottet for selvinnsikt. Spissen din bommer på straffe og åpent mål ørten ganger, spillerne dine får nesten minus på kamprangeringene og de taper 4-5 etter å ha ledet 4-0. Du sier du er misfornøyd med innsatsen og de blir enten helt forvirret/deprimert eller klikker i vinkel.

 

Grunnen til at spillet nesten ikke blir spilt her lengre. Koser meg mer med FM2012 enn det siste. Det som skjer veldig ofte er at CPU er veldig effektive mens ditt lag ikke kan avslutte. Dette er ikke tilfeldig heller, dette finner man overalt på nettet. Hvorfor ikke ha langt mindre store sjansrr i løpet av en kamp. En vanlig FM kamp er en kamp som innholder 7-10 sjanser alene med keeper, kanskje man scorer på en av dem. Gav opp spillet ganske så tidlig. I tilegg er spillet ekstremt forutsigbart, man vet når man får mål i mot gjerne lenge før de scorer. Forsvaspill er så og si fraværende. Spillerne er blottet for kunstig intelligens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var naturlig nok til fyren over.

Dette også? (i så fall må jeg beklage siden jeg svarer deg, det er jo umulig å vite hvem du sikter til) En til fordel med å tilegne seg egenskapen til å trykke "svar" (som til og med går fortere enn ellers) er at da får man en liten påminnelse om at noen har svart deg. Men jeg lurer fremdeles hva du mente med den uforståelige setningen din som var ment til et ukjent subjekt. Jeg hjelper gjerne til med å oppklare en problemstilling ;)

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at spillet nesten ikke blir spilt her lengre. Koser meg mer med FM2012 enn det siste. Det som skjer veldig ofte er at CPU er veldig effektive mens ditt lag ikke kan avslutte. Dette er ikke tilfeldig heller, dette finner man overalt på nettet. Hvorfor ikke ha langt mindre store sjansrr i løpet av en kamp. En vanlig FM kamp er en kamp som innholder 7-10 sjanser alene med keeper, kanskje man scorer på en av dem. Gav opp spillet ganske så tidlig. I tilegg er spillet ekstremt forutsigbart, man vet når man får mål i mot gjerne lenge før de scorer. Forsvaspill er så og si fraværende. Spillerne er blottet for kunstig intelligens

 

 

Det har seg faktisk slik at absurde resultater kommer i fleng i CPUen sine kamper også, om man tar seg tid til å "analysere" det. Det er ikke slik at menneskeskapte klubber blir kalkulert annerledes når kampmotoren går sin gang. Det vi ofte gjør, er menneskelige "feil". Jeg har snudd kamper helt på hodet mot CPU, jeg har fint klart å score 4 mål på 3 sjanser i mange situasjoner. I starten slet jeg voldsomt med at spissene aldri scoret, og at jeg slapp inn helt åndsvake mål, og det at det hele var voldsomt forutsigbart. Dette kan man etter nest siste store patch fikse med å trikse det hele til. Nå synes jeg selvmål har blitt et "problem" for CPUen. Motstanderen scorer vanvittig med selvmål når de skal forsvare seg på dødballer. Jeg scorer generelt noe vanvittig på cornere, og jeg tviler ikke på at mesteparten av målene mine kommer derfra. Det er faktisk på returen jeg scorer mest. Sjeldent det ballen går i nettmaskene på direkte headinger og lignende.

 

Ellers funker detaljstyring enormt godt i dette spillet der det faktisk funker ypperlig å bruke personlighetene og fremtredende egenskaper til sitt fulle potensiale om man går inn for å tilpasse taktikken skikkelig etter hvilke egenskaper spillerne dine har. Etter jeg gjorde dette, så klarte jeg å knekke nesten alle de velkjente problemene jeg hadde. Dette var altså etter den nest siste patchen for et par mnd siden. Før det var spillet ødelagt.

Lenke til kommentar

Lurer når det skal komme et FM spill der man ikke skaper ekstremt mange hundre prosent sjanser. Det som er grunnen til at det blir mange misser her. Man har jo i gjennomsnitt 30 skudd hver kamp hvis man har et ganske så godt lag. Der 6-7 av dem er en mot en keeper. Etterhvert blir man bare frustrert over hele spillet.. Elsker FM men dette året er eg mer forbanna enn glad når eg spiller. Altfor mye tull i 3D motoren også. Hvor er backene? Det er bare statister gjennom hele kampen defensivt. Aldri sett så dårlig forsvaspill som det er i år.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er lettere å få en spiller permanent etter et låneopphold? Dvs. om det er lettere å få til en handel med eierklubben, og om spilleren blir mer interessert i å få komme til låneklubben etter et bra opphold?

 

Har fått Lucas Ocampos på lån til AC og han er helt vill for meg. Og nå er jeg desperat på å få beholde han. Men vet ikke om jeg bør by nå under sesongen, eller vente mot slutten av låneoppholdet. Evnt. etter at han har returnert til Monaco.

Lenke til kommentar

Han kan vel ende opp med å få deg som godt likt personell og klubben din som favorittklubb. Vil tro det er større sjanse for at han vil komme til deg permanent da. Regner med at du ikke har avtalt kjøpesum ila låneoppholdet, så vet ikke om det har noe å si når du byr på han.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er lettere å få en spiller permanent etter et låneopphold? Dvs. om det er lettere å få til en handel med eierklubben, og om spilleren blir mer interessert i å få komme til låneklubben etter et bra opphold?

 

Har fått Lucas Ocampos på lån til AC og han er helt vill for meg. Og nå er jeg desperat på å få beholde han. Men vet ikke om jeg bør by nå under sesongen, eller vente mot slutten av låneoppholdet. Evnt. etter at han har returnert til Monaco.

 

Ville bydd på han nå om du har penger til det, har ofte godt for stor kjøp midtveis i sesongen, på grunn av 0 konkurranse, og hvis han er på lån og liker personalet/klubben så er det veldig lett å få tak i han , vil tro det er mulig etter ett lån ^^

Lenke til kommentar

Inn med ny styreformann - ut med meg. Det er takken etter at jeg har rykka opp og ligger midt på tabellen over all forventninger. Da blir det å finne seg en ny klubb og ny utfordring da. Synd, hadde håpet å bygge opp ryktet mitt litt mer før jeg går videre, men har ikke så mye valg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...