Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014

Anbefalte innlegg

MnlPVWls.jpeg

Jada! Der var opprykket til Seria A sikret. Det gikk overraskende fort opp fra laveste divisjon til Serie A. Spesielt friheten rundt lån av spillere gjør ting veldig mye enklere.

Ekstra morsomt at min viktigste spiller var en som kom gjennom ungdomsavdelingen i sesong 2. Fikk 2 overraskende store talenter de to første sesongene, så jeg trodde kanskje de hadde kuket til regenpoolen litt, men det har korrigert seg inn med å bare servere drit de tre siste sesongene.

Stjerna

enk1ZFJv.jpeg

Har hatt en fantastisk sesong hvor han satte ny mål og assist rekord for klubben.

M0lLdWU0.jpeg

Gabellini. Talent 2. Dårligere stats, men høyere potensial visstnok.

Bent Are begynte å pådra seg interesse fra større klubber rett før januar vinduet og jeg var sikker på at han var tapt, da han har en 1,75m NOK klausul om en klubb fra ligaen over skulle vise interesse. "heldigvis" klarte han å pådra seg en 3mnd skade i desember, noe som resulterte at de eneste budene som kom var 670k CO-ownership bud. Riktignok tonnevis av de. Da håper jeg bare at klubbene holder seg unna nå før neste sesong starter så jeg får slettet den forbaska klausulen.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kommet godt ut i andre sesongen med Scunthorp. Fikk ta over uti november da vi lå på siste plass i Skybet league 2. Klarte å ta oss opp til play-off der vi slo Hartlepool i finalen og rykket opp til Skybet League 1! For en deilig følelse.

Jeg klarte å glemme å fornye kontraktene til de beste spillerne mine da jeg ble litt ivrig på slutten av sesongen. Dette førte til at jeg mistet 3 av de beste spillerne mine + noe ymse fillere. Siden jeg ikke henter gamle saver så fikk jeg bare ta konsekvensen av mitt svake managerøyeblikk!

Nå har jeg hatt en TØFF start i League 1. Måtte bygge nesten hele laget på nytt og dermed innføre 3 nye taktikker fra bunn av, vil tro at dette + veldig mye skader har bidratt til å gjøre starten meget tøff for meg.

Målet mitt er å holde seg i league 1 og jeg håper det kommer seg utover sesongen. Er forsåvidt videre til FA-cupens 4 runde og ting begynner å løsne litt.

Er det forresten noen som har noen tips til spillere/trenere/speidere som er verdt å hente på dette nivået?

Har hatt store problemer med å score, og slipper også inn mange mål. Begynner å holde en del tettere bakover etter at taktikken er helt inne!

Legger ved bilder med følgende forklaring:

1. Ligatabellen

2. Kampopsett/resultater i det siste

3. Gj rating på spillerne mine

4. Målscorere

post-162299-0-75733100-1383956774_thumb.png

post-162299-0-67328400-1383956852_thumb.png

post-162299-0-51610500-1383956869_thumb.png

post-162299-0-54518100-1383956884_thumb.png

Lenke til kommentar

Boom shakalaka!

tid5f57rk9yutdjz80.png

Da var godspissen min Louis Austin passert 100 seriemål på 89 matcher. Under to og en halv sesong, og det inkluderer et skadeopphold på fire måneder, samt 16 uker i andre skader.

Han står med 108 mål på 99 matcher totalt, og det gir et målsnitt på 1.0909. CR7 har et målsnitt på 1.0194 i Real, men en god del flere mål og kamper, men det setter det litt i perspektiv.

Har slitt med å få spisser til å virkelig bøtte inn på tidligere FM, men han her har virkelig gjort seg verdt den heftige prisen vi måtte betale for han. £0, og en ukelønn på £240!

hrn3uod2k48w9mwlvsdl.png

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da sa det stopp her... Austin ble skadet og vi raknet. Vi tapte matchen mot serielederen og hadde muligheten til å gå forbi når de tapte en match, og vi fulgte opp med uavgjort. I playoff møtte jeg Basingstoke, som hadde slått meg og spilt uavgjort tidligere i sesongen. Klarte 2-2 borte, men røk 0-1 hjemme og opprykket glapp, dessverre.

Austin endte opp med 50 scoringer i ligaen. Nå tipper jeg veien går videre til en annen klubb om jeg finner noe lengre opp i systemet.

q39466xc6c491k6bufpz.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg valgte og begynne nede i Divisjonene i Tyskland etter som elsker Bundesliga, men ønsket utfordring med og komme dit... Så endte opp i RB Leipzig og det såg mørkt ut ette 10 serie runder der låg på 17plass i 3Div, men endte opp med og vinne 3div og opprykk til Bundesliga 2. Og har fått Dortmund som moderklubb!

Tar opp jakto på Dortmund og Bayern :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...