DJ_Dark Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Ja, det er mye rart det der. Det kan jeg være enig i. Men jeg har lest at det er det intensjonen er med jumping/ heading. Dessverre er det vel ikke alle researchere som har fått det med seg. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Ja, og hvor ofte man vinner en hodeduell kommer jo an på hvor høyt man kommer. Hvor mange ganger har dere forresten sett Benzema stå helt uforstyrret og hoppe rett opp? Det er det eneste Jumping skal forholde seg til. Selvsagt er det samspill med andre attributter som Strength, Balance og Bravery. Kan være at det er mange rare valg med tanke på hvordan attributter spiller sammen og fungerer, men akkurat på Jumping er intensjonen til SI fenomenal. Endret 4. november 2013 av DurinVIII Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jumping er helt åpenbart knyttet til kroppshøyde og ikke hvor langt over bakken man får beina i full sats. Gjorde et søk på spillere under 160cm på en save på FM12. Høyeste jumping var 3. På et søk på spillere over 198cm var laveste 11, og det på en spiller som spiller for den engelske storklubben Letcombe, en klubb så langt ned i divisjonene at de ikke engang spiller FA Cup-kamper. Tipper noen av de midgetene kan hoppe ganske høyt, men det blir vanskelig å slå noen som ikke en gang trenger å hoppe for å komme høyere i hodeduellene. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Ja, når jeg sier hoppe rett opp og ned uforstyrret så snakker jeg ikke om hvor langt over bakken Benzema kommer, men hvor høyt over bakken hodet kommer. Lenke til kommentar
Halky Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 http://www.fmscout.com/q-10129-Unlock-Germany-China-South-Korea-and-Japan-national-teams-in-FM14.html <--- Her er en nyttig link som det anbefales og følge hvis man har lyst til ordentlige landslag til Germany, China, South Korea og Japan. Pluss at det fisker opp en del andre små ting. Men dessverre så funker det ikke på savegames så man må starte på nytt igjen på en ny save for og få det til og funke. Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Kjøpte nettopp Fm14 på fmscout.com nå. Hvor lang tid tok det før dere fekk epost med aktiveringskoden av de? Edit: Fekk den nå, tok ca. en times tid. Endret 4. november 2013 av Mats Aa Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 synes det har vært ett bra spill til nå, kjøpte det på fredag , har allerede rundt 9 timer hehe, tia flyr :/Jeg er liverpool, og har hatt en sesongåpning veldig lignende det liverpool har på ekte i år, hvor jeg nå akkurat skal begynne på 2014, har hatt en flott juleperiode så ligge a-poeng med chelsea og 3 poeng foran city, united,tottenham og arsenal har virkelig ikke fått det helt til i år, everton må nevnes at de gjør det utrolig bra, ligger 3 poeng bak meg og jeg torr de har tatt poeng mot alle topplagene(inkludert meg, mitt første tap og det på hjemmebane ) Synes det var en merkelig måte å sette opp taktikken på, så fant en taktikk på fmnorge som jeg baserte meg på, 424, måtte bare se hvordan de hadde gjort det, er i hvertfall veldig offensiv, men den funker til nå. har bare kjøpt en spiller, andre ayew, som forøvrig har vært solid til nå Lenke til kommentar
Kohan Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Kjøpte det desverre jeg også. Er ikke begeistret så langt.Skuffende at 3Den under kampene har blitt teknisk grafisk bedre, vil jeg tro, men det bare tydeligere illustrerer alle feilene. Keepere er elendige, forsvarsspillere gjør utrolig mye rart, bevegelsene til spillerne er store deler av tiden kunstig dumme, og ballfysikken virker helt på tryne.Det har vært en del endringer på UI også siden 2011, som var siste versjon jeg likte. 12 kjøpte jeg også, og UIen der var så mye verre enn på 11 at jeg knapt har klart å bruke timer på den. Det var ikke bedre nå, snarere tvert imot. Mye har blitt gjort noe mer komplisert, bare for så å bli gjort enklere ved at man kan velge å la andre i støtteapparatet ta seg av det. Hvorfor? Endringene har på ingen måte gjort spillet bedre, jeg kan ikke se at noe av det som har blitt tilført har gjort spillet artigere.I tillegg har man achievementpiss, nye unødvendige modes, en editor som man visstnok må kjøpe separat, og en rar spillerdatabase. Paulinho med 150 CA, mens Carrick har 164? Yeee, right. Man Utd har en drøss med spillere som er bedre enn Spurs' bestemann, og også langt bedre bredde. Yeee, right.FM har virkelig rota det til de siste åra. Det har dessverre fulgt spillindustrien forøvrig, ved å satse på billige knep for å fange opp flest mulig spillere og mest mulig gryn, i stedet for å fokusere på å utvikle et godt produkt for kjernespillerne. Terningkast 1,2. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 I tillegg har man achievementpiss, nye unødvendige modes, en editor som man visstnok må kjøpe separat, og en rar spillerdatabase. Paulinho med 150 CA, mens Carrick har 164? Yeee, right. Man Utd har en drøss med spillere som er bedre enn Spurs' bestemann, og også langt bedre bredde. Yeee, right. Har du sett Carrick de siste årene? 1 Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Indeed. Uprøvd brasilianer vs en Carrick som har storspilt de siste sesongene. Det er nok litt rusk i databasen, men det var et særs dårlig eksempel. Databasen var vel uansett ferdig for flere måneder siden, og blir dermed ikke mye påvirket av denne sesongens form. Good times. Er riktig nok sesong 4, og begge i serie b, men de rykket ned forrige sesong, vi rykket opp. Endret 5. november 2013 av Konamixx Lenke til kommentar
Kohan Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Har du sett Carrick de siste årene? Jeg har sett Carrick _de siste årene_, men ikke så mye som Unitedsupportere sikkert har. Jeg vet at de i fjor var overbegeistret for hans prestasjoner, og han fikk veldig mye av æren for deres gullmedalje. Men man skal ikke lenger tilbake enn til sesongen før, for å finne Unitedsupportere som pekte på blant annet Carrick når de klaget sin nød over den dårlige midtbanen. Han har heller aldri vært et klart førstevalg for landslaget, og har blant annet hatt forferdelige Scott Parker foran seg i køen der. Uprøvd brasilianer? Han kom rett fra ferie og inn i førsteelveren til Spurs, som, slik jeg har forstått det, de fleste mener har langt bedre sentral midtbane enn United. Spillere som kommer fra Brasil pleier ikke ta steget så lett, Paulinho har altså gått rett inn og gjort det bra. Han fikk forøvrig også tredjebestemannsprisen i Confederations Cup 2013, uten å ha et stort navn i utgangspunktet, bak Neymar og Iniesta, i en turnering som inneholdt Uruguay, Brasil, Spania og Italia, og da altså omlag 50+ spillere som nok regnes som bedre enn et fjerdevalg(?) på den engelske midtbanen. Men joda. Det var kanskje ikke det beste eksempelet. Kagawa høy høyere CA enn Carrick igjen, og får ikke engang plass på Uniteds midtbane. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Carrick var god året før og. Just sayin'. At Kagawa ikke får spille irl er Moyes' problem. Jeg mener han bør spille hver kamp. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Vi kan vel bare være enig at databsen i år er den dårligste på evig mange år, her har man jobbet lite. Man finner nesten ikke endringer. Oppdaterte spillere er vel en av hovedgrunnene til at folk kjøper nytt FM spill hvert år? Eg klarer liksom aldri å glede meg over dette spillet, kanskje eg rett og slett er lei. Det som frustrere meg mest er å se hvor håpløse samtlige er til å avslutte i dette spillet, det kommer i en kombinasjon av at ingen lag kan forsvare seg dermed blir det ekstremt mange store sjanser i nesten samtlige kamper. Ferdig med en sesong med Madrid, 17 (!) mål på Varane. Alle naturligvis på corner, og det sier alt. Lyver ikke hvis eg sier at 80% av alle mål er på Corner/innlegg. Spillere makter rett og slett ikke å sette ballen i mål utenom det. Endret 5. november 2013 av Raul07 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Etter noen sesonger med et storlag på FM14 var det på tide å prøve seg på litt LLM (følger ikke offisielle regler sånn btw). Lastet ned ekstra ligaer for England, startet uten jobb og fikk tilslutt managerjobben i Wootton Bassett. Forventningene var å unngå nedrykk og etter halvspilt serie, så ligger jeg på delt førsteplass og kjemper om den ene opprykkplassen.Min beste målscorer er Mark Barnes, som har bøttet inn mål i den første delen av sesongen: Endret 6. november 2013 av MartinF Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ettersom spillere spiller omtrent uten kontrakter, og det ikke er noe transfervindu, så bestemte nettopp spissen min (han i posten over) seg for å signere for bunnlaget, som heller ikke ville tilby han noe lønn. Eh, ok. Kos deg med det. Vi andre koser oss som serieleder: Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Etter hva jeg leser så virker det som at det er såpass få endringer i dette spillet at det ikke er vits å kjøpe? Hvis hverken egenskaper er endret, eller det faktum at cornere og innlegg er overpowered er endet er det noe vits enda? Endret 6. november 2013 av Celusion Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Etter noen sesonger med et storlag på FM14 var det på tide å prøve seg på litt LLM (følger ikke offisielle regler sånn btw). Lastet ned ekstra ligaer for England, startet uten jobb og fikk tilslutt managerjobben i Wootton Bassett. Forventningene var å unngå nedrykk og etter halvspilt serie, så ligger jeg på delt førsteplass og kjemper om den ene opprykkplassen. Hmm. Når man gjør slike forandringer i databasen så er det ofte at en må ofre noe. Hva måtte du ofre for å få lov til å kjøre så lavt nede i divisjonene? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Hmm. Når man gjør slike forandringer i databasen så er det ofte at en må ofre noe. Hva måtte du ofre for å få lov til å kjøre så lavt nede i divisjonene? Ingenting? Jeg lastet ned ekstra ligaer. -- Fy faen så surt... Opprykket glapp med et fuckings poeng. ETT! Endret 6. november 2013 av MartinF Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Sesong 2 med Schalke 04 er i gang, fornøyd med min første ellever: Begovic Walker - Höwedes - Ginter - B. Davies Meier - Ganso - K. Boateng - Draxler Jovetic - Leandro Damiao Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ingenting? Jeg lastet ned ekstra ligaer. -- Fy faen så surt... Opprykket glapp med et fuckings poeng. ETT! Er det mulig altså? Jeg synes å huske at den der spillerdatabasen der de gikk langt nedover de norske divisjonene gikk på bekostning av at en eller annen av de mindre og minst brukte ligaene forsvant. Men det er ikke slik på den du lastet ned? Hvor mange divisjoner nedover kommer du i den engelske ligaen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå