Mladic Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Matten på Økonomi er overkommelig selv for folk med P-Matte. Men om du tror du kan surfe gjennom det faget uten å jobbe som en hest, tar du veldig feil. Spørsmålet du heller må stille deg er om du virkelig er villig til å jobbe, for med P-Matte som bakgrunn, så må du nesten belage deg på flere timer HVER dag. Om du påstår at du ikke LIKER matte, så er du ute å kjører. Men som flere sier, matte kan læres av alle, om de er motiverte. Er du ikke komfortabel med derivasjon og integrasjon kommer du til å slite veldig i resten av studieløpet også (Trolig). Hvordan er statestikk og mikro/makroøkonomi? Er det ikke veldig mye komplisert matte? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Hvordan er statestikk og mikro/makroøkonomi? Er det ikke veldig mye komplisert matte? Statistikken er lettere en matematikken, men du kan fint få sjokk over hvor komplisert statistikk kan være. Det er mye gjentagelsen gjennom hele faget, så det sitter til slutt. Det er noe mindre stoff en matematikk, og formlene er relativt lette å bruke selv på litt kompliserte stykker. Makro har jeg ikke hatt så mye av, så det kan jeg ikke svare på. Mikroøkonomi er derimot relativt enkelt om du klarer matten. Endret 17. august 2013 av Neppe Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Statistikken er lettere en matematikken, men du kan fint få sjokk over hvor komplisert statistikk kan være. Det er mye gjentagelsen gjennom hele faget, så det sitter til slutt. Det er noe mindre stoff en matematikk, og formlene er relativt lette å bruke selv på litt kompliserte stykker. Makro har jeg ikke hatt så mye av, så det kan jeg ikke svare på. Mikroøkonomi er derimot relativt enkelt om du klarer matten. Kan jeg spørre hva du fikk i matte på videregående? Jeg spør bare for å få et sammenlignsgrunnlag. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Kan jeg spørre hva du fikk i matte på videregående? Jeg spør bare for å få et sammenlignsgrunnlag. 6 I standpunkt og 5 på eksamen. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) I R, S eller P? Det som i dag er P. Skal sies at det gikk noen år fra jeg hadde matematikk på videregående til jeg hadde det på høyskolen. Så mitt kunnskapsnivå var ganske lavt. Men det gikk helt greit. Endret 17. august 2013 av Neppe Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Det som i dag er P. Skal sies at det gikk noen år fra jeg hadde matematikk på videregående til jeg hadde det på høyskolen. Så mitt kunnskapsnivå var ganske lavt. Men det gikk helt greit. Da håper jeg det går greit for meg og. Jeg har ikke hatt matte (på skolen) på 1 år, og jeg håper jeg ikke har glemt alt jeg har lært i R-matten. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Tusen takk for mye (bra) innspill! Skal fortelle mer senere når studiet er igang. Er iallefall villig til å gi matten ett forsøk. Nemlig fordi som det blir nevnt her, matte er gøy når du får det til Skal gå 'all in', og lære meg det! Takk igjen, - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå