Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er deprimert, og dama har blitt "kald"

Anbefalte innlegg

Jeg ble ilag med en jente for 1 år siden, vi er begge 23 år. Vi bodde ganske nærme hverandre og forholdet fungerte topp! Hun flyttet til Oslo nå i juli. Jeg bor i trondheim, og det er ganske langt ifra. Men vi har klart det fint hittil, jeg besøker henne så ofte jeg kan. Jeg prøver og ordne meg arbeid i Oslo, så jeg kan flytte nærmere henne. Og det ser hun virkelig frem til. Problemet er og få seg arbeid, når jeg er arbeidsledig på 4 måned og har en haug med regninger!

Vi bestemte oss vertfall om at jeg skal bare fortsette og søke jobb, mens vi besøker hverandre når vi kan.

Til poenget: Jeg har hatt en tøff tid de 3 siste månene, og har hatt det rimelig jævlig. Arbeidsledig, mor med kreft, regninger opp etter ørene og da renner det over for meg.. Jeg gikk inn i en depresjon. Sa ikke noe til henne om mitt problem, for ca 3 uker siden. Jeg fortalte det da, siden jeg begynte og føle meg langt bedre Jeg begynte og se lyset kan du si. Jeg sa til henne, at jeg hadde hatt det tøft pga min mors sykdom og at jeg er arbeidsledig og følte at livet ga null mening. Du var det eneste som betydde noe for meg den tiden, og jeg takker deg uendelig for at du har vært en støttestein for meg, uten og vite det selv.

Jeg har det bedre nå, men trenger forsatt kjærlighet og oppmuntring. Jeg trenger og høre at hun er glad i meg, uten at jeg må spørre først, om dere forstår? Hun er aldri vært klissete på meldinger osv, heller helt vanlig kan jeg tenke meg. Og jeg er heller ikke klissete på sms. Men jeg spurte henne vertfall om hun kunne være snill og fortelle meg av og til at jeg betyr mye for henne, at hun er glad i meg, at hun savner meg osv. Jeg sier ofte jeg savner henne, uten og få noe respens. Jeg fikk god respons på alle slike meldinger før jeg fortalte henne hvordan jeg hadde det. Det synes jeg blir litt feil. Grunnen til jeg spurte henne om dette, var at jeg er forsatt rimelig lei alt.. Langt mye bedre, men forsatt lei. Og oppmuntrende ord fra henne hjelper noe vanvittig.

Men etter jeg fortalte henne dette, så har konakten bare dalt.. Når hun legger seg, så får jeg bare "Godnatt", that's it lissom. Før var det mye mer en det for og si det slik. Tok det vertfall opp med henne idag tidelig, og hun ble sur på meg. Hun mente at jeg kunne ikke sette henne i en slik presset situasjon.

Det jeg vil fram til, er det ikke normalt og "forvente" og få litt trøst og oppmuntring fra kjæresten din når du er inne i en deppresiv peroide? Istedenfor og at hun bare blir rett kald.

Skulle aldri fortalt henne om det!

Takker og bukker for råd folkens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke tenke på om det var rett eller galt å fortelle henne at du har hatt en tung periode når dere har vært sammen over ett år. Forhold hvor du ikke kan prate om hvordan du har det er ikke verdt å samle på. Men det kan jo hende at depresjonen og ditt behov for tilbakemelding har tæret litt på henne også, så kanskje du må ta i ett tak for din egen del også. Søke arbeid der du bor, f.eks. Det må jo være mye bedre enn å gå å trå i sirkel.

Hvorfor flyttet hun til Oslo?

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig kunne prate med kjæresten din om hvordan du har det. Absolutt.

Hun virker litt lite forståelsesfull. Kanskje det har tært på henne? Men jeg syns likevel hun burde anstrenge seg litt mer når hun vet du har en vanskelig tid nå.

Kommunikasjon er dødsviktig. Virker som dere bør ta en alvorsprat. Høre med henne om hun ble skremt av at du har det tungt nå, eller om hun distanserer seg av andre grunner.

Vanskelig å vite utfallet her. :)

Lenke til kommentar

Hun flyttet grunnet jobb..

Jeg kommer ikke til og flytte før jeg har en jobb og gå til. Så enkelt er det.

Jeg spurte henne om hun ble skremt når jeg fortalte det, Hun sa at ja, det forandret en del ting,for hun har jobb og har ikke tid til og snakke så mye med meg. Hun ble litt stressa når jeg sa at hun var det eneste positive i livet mitt. Men det er jo lenge siden, jeg sa jo bare at hum VAR det da. Virker som hun tror jeg er super deprimert..

Og vi har hatt en samtale for 2 måneders tid siden, og da kom det frem at jeg hadde nok litt mer følelser en henne. Men siste tiden har det fungert supert for begge, og vi har hatt god kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Min er erfaring er at å dele den typen ting driver folk i en av to retninger. Hos enkelte vekkes beskytterinstinktet, og de gjør sitt beste for å hjelpe og støtte deg (kanskje litt for mye, i noen tilfeller). Andre, derimot, går rett i selvforsvarsmodus, blir kalde, og anklager deg gjerne for å være negativ bare for å ødelegge for dem. I enkelte tilfeller er det en kombinasjon; de innser at de ikke kan hjelpe, og blir derfor sinte på deg fordi du på en måte har avdekt en svakhet hos dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet jeg at denne meningen ikke er politisk korrekt, men jenter liker instinktivt ikke når menn viser svakhetstegn. Jentene forteller oss gutta at vi må være flinkere til å dele og fortelle hvordan vi føler, men likevel gjelder det å vekte sine ord på gullskål før man øser ut om sine problemer.

Jeg har forståelse for din situasjon og ser ikke ned på deg på noen måte, men jeg er redd for at du viste en svak side av deg seg. En mann som er langt nede og har problemer med å fikse opp i sine egne problemer er turn off for kvinner. Kvinner forventer at menn fikser livene sine.

Dette er selvopplevd når jeg selv har gitt etter for kjæresters mas om å åpne meg og det har kommet ut ting som er ufordelaktig der jeg er svak. Jeg har blitt møtt med stillhet i stedet for støtte.

Jeg regner med at jeg får pepper for dette nå og blir møtt med logiske motargumenter, men min erfaring er ihvertfall at det ikke lønner seg å åpne seg for alle problemer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå vet jeg at denne meningen ikke er politisk korrekt, men jenter liker instinktivt ikke når menn viser svakhetstegn. Jentene forteller oss gutta at vi må være flinkere til å dele og fortelle hvordan vi føler, men likevel gjelder det å vekte sine ord på gullskål før man øser ut om sine problemer.

Jeg har forståelse for din situasjon og ser ikke ned på deg på noen måte, men jeg er redd for at du viste en svak side av deg seg. En mann som er langt nede og har problemer med å fikse opp i sine egne problemer er turn off for kvinner. Kvinner forventer at menn fikser livene sine.

Dette er selvopplevd når jeg selv har gitt etter for kjæresters mas om å åpne meg og det har kommet ut ting som er ufordelaktig der jeg er svak. Jeg har blitt møtt med stillhet i stedet for støtte.

Jeg regner med at jeg får pepper for dette nå og blir møtt med logiske motargumenter, men min erfaring er ihvertfall at det ikke lønner seg å åpne seg for alle problemer.

Jeg følte det samme. At jeg viste "svakhet", og det liker jeg ikke. Men jeg følte jeg måtte.

Hun er en jente som liker barske menn (som meg selv, selvom jeg ikke virker barsk!). Men alle kan bli deppa og lei. Og når jeg sier til henne at jeg ikke har noen andre en henne og snakke med, så føler hun kanskje at hun blir presset i et hjørne. Men jeg syntes ærlig talt at hun kunne anstrengt seg litt mere, og vært litt mer forståelsesfull.

Men jeg tror jeg viste den "svake" siden av meg ja, og det er ikke positivt. Vertfall med tanke på jenta jeg er ilag med.

Lenke til kommentar

Min er erfaring er at å dele den typen ting driver folk i en av to retninger. Hos enkelte vekkes beskytterinstinktet, og de gjør sitt beste for å hjelpe og støtte deg (kanskje litt for mye, i noen tilfeller). Andre, derimot, går rett i selvforsvarsmodus, blir kalde, og anklager deg gjerne for å være negativ bare for å ødelegge for dem. I enkelte tilfeller er det en kombinasjon; de innser at de ikke kan hjelpe, og blir derfor sinte på deg fordi du på en måte har avdekt en svakhet hos dem.

Hun er er rimelig sint på meg, pga jeg bare "droppa" all den info'en på henne. Men herregud da kvinne, hvem har ikke vært nedfor og deppa? Og jeg har/hadde god grunn føler jeg.

Hun går den andre retningen, ble kald, kalte meg faktisk negativ og mente at jeg gjorde bare dagene hennes værre mtp alt som har sjedd. Og da spurte jeg i hovudsak om hun bare ikke kunne være litt mere "frempå" om dere forstår? Er tøft og være deppa, pluss kjærsten fryser deg nesten ut.

Men om dette skal gå bra, så tror jeg at jeg bare må manne meg opp og face hele dritten og bevise at jeg faktisk klarer mer en hun tror.

Lenke til kommentar

Ja, den har jeg også fått høre. "Du har ødelagt dagen min ved å være så negativ." Vel, det gjorde min enda verre, nå fikk jeg jo enda en bekymring. :p

Kvinner. Et uendelig mysterium. Når hun sier jeg har ødelagt dagen hennes, så blir jo jeg selfølgelig lei meg. For det var min siste intensjon.

Lenke til kommentar

Kjerringa di har flyttet til Oslo og "oppgradert" til Partysvenske.

Du er for henne bare et ubeleilig vedheng fra det tidligere liv som hun har beholdt fordi du har det så vanskelig og hun ikke vil såre deg mer. Så kynisk er faktisk kvinner.

Om du flytter til Oslo er det ikke sikkert det blir noe suksess. I Oslo kan hun jo knulle hvem hun vil, uten at du finner det ut. Om du kommer til Oslo legger jo det en stor demper på alt, en kjempe festbrems for kvinnens seksuelle selvrealisering.

Jeg ville ha konsentrert meg om å få det bedre selv, du må smake litt på livet og finnet ut hvor du vil gjøre av deg. Det finnes sikkert masse bra damer i Trondheim.

Endret av Ideal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke kvinnefiendtlighet, det er livserfaring og realisme.

Du skulle bare visst hvor mange dårlige kvinner jeg har vært borti.

Dessuten vet du innerst inne at jeg faktisk har rett.

Jeg har forøvrig vært i akkurat samme situasjon selv.

Jeg hadde ei akkurat slik kjerring.

Jeg hjalp og støttet henne med alt. Hun fortalte at hun elsket meg, ville gifte seg med meg, ville føde mine barn, osv, det var ikke måte på hvor glad hun var i meg.

Så fikk hun seg jobb og "oppgraderte". Da ble hun kald. Så gikk det ikke lenge, et par måneder. Da begynte det å demre for meg hva som foregikk. Hun hadde oppgradert.

Til en mellomleder der hun jobbet. Faktisk.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Jeg ville ha konsentrert meg om å få det bedre selv, du må smake litt på livet og finnet ut hvor du vil gjøre av deg.

Helt enig med dette. Og så lenge du klarer å tenke konstruktivt både med og uten henne så vil kanskje dere begge føle dere bedre til slutt. Altså, jeg foreslår ikke å se etter andre damer slik Ideal foreslår, men det er også en mulighet. Kortreist forhold er tross alt det enkleste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du vil jo uansett alltid fremstå som mer attraktiv for dama når du er fornøyd og har det bra med deg selv, og det ikke er du som er den mest trengende.

Hun synes nå at det er slitsomt for henne at du har det trist og leit. Er ikke det et tegn på egoisme?

Hva synes du om det? er ikke det kjipt, at du forteller hvordan du føler deg, og så blir du møtt med et slags skuldertrekk "ja, fint det, men ikke plag meg med at du føler deg nedfor"? Det er manglende empati.

Hun driter altså i hvordan du egentlig har det, det viktigste er at du ikke plager henne med "negativiteten din"..... er ikke dette et tankekors? Er dette kvinnen i ditt liv, slik du har drømt om det fra din ungdom?

Eller drømte du egentlig om ei dame som faktisk brydde seg om hvordan du hadde det? Og støttet deg?

Du må prøve å få det bra med deg selv.

Først må du håndtere livshendelsen som gjør deg deprimert nå. Det er ikke lett når moren din blir syk. Moren min hadde kreft to ganger, det red meg som en mare, jeg vet akkurat hvordan du har det.

Du må finne din plass i livet, omgås venner, det hjelper ikke å være usosial.

Dessuten må du prøve å legge til side det som gjør deg trist, hvis vennene dine bare ser deg når du er helt i grøfta, så driver du de bort til slutt, så da må du prøve å fokusere på nåtiden når du sosialiserer, ha det morro i øyeblikket, så kan du heller tenke tunge tanker når du er hjemme på kvelden.

Jeg tror du kan tjene på å ikke kontakte dama så mye nå.

Etterhvert begynner hun enten å lure på hvordan du har det, og ringer deg, eller hun ringer ikke og da vet du hvordan det ligger an.

Når du har funnet deg sjøl igjen, så kommer damene strømmende til. Du trenger ikke denne egoisten, partysvenskene kan få beholde henne, synes jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Gode argumenter alle mann!

Jeg har litt lyst og bare drite i hele dama, og bli "bra" igjen. Men jeg elsker henne, så det river virkelig i hjertet når hun er så kald... Hun har ikke vert preget, eller merket at jeg har vert deperimert. Hun ble med andre ord bare helt totalt sjokka når jeg fortalte henne det.. Burde ikke komme som en bombe når hun vet tilstanden til min mor og at jeg er arbeidsledig.

Hun skrev isted, at hun trenger tid for seg selv, og slår av telefonen. Tar kontakt når jeg føler for det.

Da ble jeg automatisk forbannet, og det gjorde faktisk litt godt.

Lenke til kommentar

At hun nå oppfører seg kald betyr nok at de seksuelle følelsene er på tur/ allerede er borte. Det hele virker å være dømt til å feile. Prioriter heller de andre tingene i livet ditt som akkurat nå er langt viktigere enn en dame som med all sannsynlighet vil dumpe deg innen kort tid. Uansett hvor kjipt det må være emosjonelt.

Edit:

Se der ja, "behøver tid for seg selv" - Klassisk. Snart kommer vel

"har så mye jobb" eller "det er meg, ikke deg" osv osv. Vær proaktiv så kan du i det minste gå ut av det hele med hevet hode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der ser du..

Du må ta et valg. Skal du la henne dumpe deg, eller skal du dumpe henne.

Send henne en SMS om at det er over, og begrunn det med at hun er lite støttende, egoistisk, og en kald is-dronning. Det skader ikke å gi henne en på kjeften. Hun har for lengst skaffet seg en annen mann som hun knuller, det er årsaken til at hun holder på slik som dette.

Da kan du gå ut av dette med hevet selvfølelse, og vite at det var du som tok valget.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...