HelloKjersti Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Temadagkonkurranse: Rett fra kameraet - vinn fotobokI løpet av sommeren har aktiviteten i bildekritikken vært høyere enn noen sinne - ==slikt setter vi stor pris på!==Temadagene har samtidig tatt en liten sommerferie, men nå er vi tilbake igjen og vi feirer med en ny konkurranse for å friske opp [https://www.facebook.com/Akamno facebooksiden vår] igjen.Som [http://www.akam.no/bildekritikk/aktiviteter/temadagkonkurranse-sommer-vinn-fotobok/181 forrige gang] ønsker vi oss også denne gangen et horisontalt bilde vi kan bruke som toppbilde.Dersom bildet ditt blir plukket ut, sender vi deg en kopi av [http://www.worldpressphoto.org/publication/world-press-photo-13-yearbook World Pressphoto 13 Yearbook]. Her kan du la deg inspirere ved å se og lese om de mest slående og engasjerende pressebildene fra året som gikk.Fordi vi vil at så mange som mulig skal få muligheten til å delta, kan dere laste opp bildene deres her både lørdag og søndag.==Tema for denne månedens konkurranse er --Rett fra kameraet-- . == Med det mener vi at bildet ikke skal etterbehandles på noe vis, og dersom du benytter deg av innebygde filtre i kameraet må du opplyse om dette.Hva motiv ellers angår, står du fritt frem til å fotografere det du ønsker. Det eneste kravet vi stiller, er at det må være i horisontalt format.--Premien er levert av Canon-- Vinner denne gang er Ovidia2 med dette bildet av måkepipper på stranda.Av en eller annen grunn havnet ikke bildet på denne siden, men siden hun skrev både i bildeteksten til bildet og i forumtråden her, fikk vi fanget det opp.Det vi falt for ved dette bildet, var de nydelige fargene kombinert med silhuetten av fugler. I tillegg er det fornøyelig å se en svært dyktig fotograf vise frem noe helt annet enn det hun vanligvis byr på.Akam gratulerer, og fryder seg over å kunne pynte opp facebooksidene våre med en siste rest av sommerstemning.Se bildene Endret 30. august 2013 av HelloKjersti Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Eneste måten å forsikre seg at ingen har etterbehandlet bildet er å se på RAW-fila. Selv om man fotograferer i jpg-format så er man prisgitt ingeniørene for hvilke justeringer som kamera utfører. Innstillinger som man selv velger for å påvirke resultatet vil heller ikke alltid kunne sees av EXiF-data. Derfor mener jeg at dette kanskje ikke blir en rettferdig konkurranse 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Noe om størrelse eller kvalitet på .jpeg fila? Kjører jeg maks oppløsning på tiltenkt så får jeg en .jpeg fil på nesten 9 MB. Og det er vel man trenger ikke når det kommer til kvaliteten på header bildet på ei FB side.. Lenke til kommentar
brk Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Eneste måten å forsikre seg at ingen har etterbehandlet bildet er å se på RAW-fila.<br> Selv om man fotograferer i jpg-format så er man prisgitt ingeniørene for hvilke justeringer som kamera utfører.<br><br> Innstillinger som man selv velger for å påvirke resultatet vil heller ikke alltid kunne sees av EXiF-data.<br><br> Derfor mener jeg at dette kanskje ikke blir en rettferdig konkurranse Enig med deg. Her burde det KUN kunne leveres råfiler. Om du ville ha det i sort/hvitt så burde det kunne gis info om det. Andre justeringer burde være bannlyste. Endret 16. august 2013 av brk 1 Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 får ikke lastet opp her idag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Prøv på nytt. Jeg måtte prøve et par ganger i går før fila gikk igjennom.. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hvordan får jeg lagt til et bilde i en aktivitet? Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 bildet jeg la ut idag fikk ikke noen mulighet til å klikke på konkurransen. det alternativet var borte Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Så det betyr at konkurransen er over nå? Trodde vi hadde hele søndagen å poste biler på. bildet jeg la ut idag fikk ikke noen mulighet til å klikke på konkurransen. det alternativet var borte Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 trodde jeg også, la ut ett igår, men trodde vi kunne legge ut ett i dag også, for det har det vært før. ser ikke ut som om det er mange bilder med ihvertfall Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hmm, siden knappen har forsvunnet og det er ennå søndag velger jeg å legge en link her til bildet og anta at det er godkjent. http://www.akam.no/bildekritikk/bilde/cpu-in-the-dark/1251331 1 Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 ser ut som om det bare er fem bilder med? Må vel ha skjedd noe feil her? Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 http://www.akam.no/bildekritikk/bilde/havna-sett-fra-baten/1251318 prøver å levere på denne måten jeg også Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Fant ikke noen måte å laste opp på jeg heller, så jeg bare lastet opp som vanlig i bildekritikken. http://www.akam.no/bildekritikk/bilde/sooc-tel-aviv/1251387 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Ja, her er det nok noe galt fatt. Normalt skal en kunne laste opp til en aktivitet, selv om en har lastet opp et bilde i den normale BK samme dag... Det går ikke denne gangen... BAD! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Og hva er så forklaringen til at det ikke gikk an å laste opp bilder???? Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 ja hadde igrunn regnet med å få svar på hva som hadde skjedd idag. Og om konkurransen gjelder eller blitt utsatt eller hva som skjer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Vet ikke hva som skjer selv, men bare ha litt is i magen.. så ordner det seg til slutt.. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Fordi det ble krøll forrige helg, setter jeg opp en ny innleveringsfrist den kommende helgen. Dere som leverte bilder forrige helg, må dessverre laste disse opp på nytt igjen. Dere som ikke fikk levert: Nå har dere en ny sjanse. 1 Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Fordi det ble krøll forrige helg, setter jeg opp en ny innleveringsfrist den kommende helgen. Dere som leverte bilder forrige helg, må dessverre laste disse opp på nytt igjen. Dere som ikke fikk levert: Nå har dere en ny sjanse. Er det begrensning på hvor mange bilder hver enkelt kan laste opp ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg