ErikLøvaas Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hei, har noen noen tips på hvordan jeg kan tjene penger. Er 14 år gammel og har gode karakterer og orden. Ønsker å spare penger til en game-pc, foreldrene mine skal betale en del, men ønsker en del ekstra penger for å få noe bedre. I tillegg skal jeg på klassetur i 10ende og det hadde vært fint med noe å bruke da. Hva slags jobber kan jeg få? Hva tjener jeg på det? Trenger jeg å lage en CV eller søknad? Hvordan skal jeg levere søknaden? Kan jeg tjene penger hjemmefra (tenker ikke på å klippe plenen og den typen ting)? Hva slags jobber kan jeg få i fremtiden (15/16 år gammel)? Vet at dette er en del spørsmål, men det hadde vært fint med noen tips. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Konfirmasjonspengene da? Karakterer og orden har ingenting å si for å få jobb i din alder, bare møt opp på feks. restauranter/fast food og spør om de har stilling til en oppvaskshjelp eller lagerrydding. Du kan gå med aviser, vg/dagbladet/din lokalavis Trenger nok ikke CV siden du er 14 og da vil CV'en være relativt tom uansett, vær heller aktiv med å spørre rundt, lag en liste med bedrifter du kunne tenke deg, og bare gå nedover listen helt til du får jobb, hvis det ikke fungerer endrer du taktikk Får nok ikke noen "skikkelig" jobb som 14, så du må nok belage deg på noe langs gulvet her Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Min første jobb var avisbud for Aftenposten. I ettertid innser jeg at lønna var lusen men da var da en jobb som kunne gjøres. Da var jeg rundt 12 om jeg ikke tar helt feil. Da jeg var rundt 14 fikk jeg jobb på nærbutikken (Rimi). Bedre betalt og en greiere jobb vil jeg si. Endret 18. august 2013 av Konnis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå