Gå til innhold

Hovedkort og tastatur: Intern høytaler!

DevN

Anbefalte innlegg

Mitt Abit NF7-S V2.0 har en intern høytaler som "piper" når flere knapper på tastaturet blir holdt inne.

Er en del irriterende.

Knuse høytaleren er en mulighet, men vil helst ha andre, da jeg har en uvane å være uheldig.

Er det noe i BIOS'en jeg kan deaktivere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du opner kabinettet ditt ogg ser på hovedkortet kommer det inn 3-4 par med ledninger fra framsiden av døra. Ta å napp ut den svarte og raude ledningen som er tvinna sammen, det er den høgtaleren.

Du kan vel også rote litt rundt på windows under instillinger på Tastatur, Lyder elle rnoe slikt.

Lenke til kommentar
Venter fortsatt!

Noen kan dette, og de syns jeg skal svare! :grumpy:

1.) Bumping av tråder er ikke bra.

2.) Være sur, frekk ol. er verre.

3.) Slenge dritt til de som kunne tenkt seg å hjelpe deg er enda verre.

Du sier at høytaleren sitter på hovedkortet ... sikker på at det ikke er PC-speakern du mener? Den som sitter i kabinettet? Slå opp i manualen, så finner du hvilken ledning du skal rive ut for å få den til å holde kjeft. Men ved å gjøre det, mister du enhver mulighet til å finne ut hva som er gæli om maskinen brått skulle nekte å starte.

Evt. kan du slå opp i manualen for å finne ut om det er en bios-option du kan skru av/på.

Og om DET ikke skulle funke, så kan du skrive en mail til Abit Technical Support... Før du har gjort DET, så kan du bare gløyme å bitche her. Ingen her på forumet skylder deg et svar. Du hakke betalt noe.. ergo kan du ikke kreve noe. Får du svar; flott. Får du ikke svar; så synd. Du har ikke tjent noe, men ikke tapt noe heller.

Lenke til kommentar

Hei.

Kan fortsette i samme stil som de svarene du har fått til nå: Trekk ut støpselet i veggen og pipingen stopper!!

Lite konstruktivt men symptomet forsvinner, problemet vil fortsatt være der!

Eller vi kan prøve å rette opp feilen:

Tror du har problemer med dine IRQ på kortet. Sjekk i bios om du har APIC enablet. Hvis du har hatt APIC disablet og du enabler den kan det hende at du må installere operativsystemet ditt på nytt. Egentlig trenger du bare skifte en fil - HAL.DLL men det kan være litt vanskelig å finne den rette fra CAB filene på Windows installasjons CD'en.

Good Luck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...