Simen1 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Her er et utvalg valgester/valgomaterTV2NRKNettavisenAftenpostenVGTønsbergs blad DagbladetVelg og vrak. Tips gjerne om flere så tar jeg de med i første innlegg.PS. Ikke vær ukritisk. Kommentar: Valgomater gir ofte overraskende resultater. - Det kan være fordi de er skrudd sammen feil. Endret 17. august 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 http://tb.no/vis/velgerhjelpen Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Prøvd flere av dem tidligere, men hadde ikke testet ut Aftenposten sin. Her er mine resultater i alle fall. (Jeg syntes mye er uviktig, og i mange spørsmål så er jeg verken enig eller uenig, og det er vel derfor at jeg ikke får noen partier over 50 prosent. =P ) Her er mine resultater på Nettavisen sin: De viser jo litt ulikt.. Nettavisen sin er mer omfattende, og jeg syntes fremdeles den er best. Selv om Aftenposten også gir et tilfredsstillende resultat... Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Har havnet som oftes på Rødt, SP, De Grønne, og siste gang FRP? Har bare stemt FRP av disse tidligere, SP er uaktuell - hvis ikke EU hadde blitt en stor sak da før valget. Rødt er jeg mye enig med, men samtidig sterkt uenig i andere ting. Miljøpartiet de Grønne - ok, men er stygt redd for at dette parti omfavner for mye byråkrati. Tror ikke miljø påvirkes på kontorer i oslo, Trondheim, Bergen eller Tromsø. Tror miljø påvirkes mest lokalt. og at det er lokalt det meste kan og bør/burde gjøres. Endret 15. august 2013 av Vårbris Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Nå har Dagbladet kommet med en valgomat også, som kanskje kan legges til i oversikten i førsteposten. http://www.dagbladet.no/2013/08/13/nyheter/valg13/politikk/innenriks/28673061/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Takk, da legger jeg den til. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Synes Nettavisen sin automat er veldig bra. Det jeg liker spesielt godt ved den er at du etterpå kan se hva de ulike partiene svarer(tatt ut i fra valgprogrammet) på de samme spørsmålene som deg selv. Her er i hvertfall listen min: 1. Venstre 2. Fremskrittspartiet 3. Miljøpartiet de grønne 4. Kristelig folkeparti 5. Høyre 6. Senterpartiet 7. Arbeiderpartiet 8. Sosilistisk venstreparti 9. Rødt Positivitet til EU og datalagringsdirektivet trakk Høyre veldig ned. Glad for å få Rødt på siste. Kommunisme tvers igjennom. Endret 19. august 2013 av Mos Def Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Angående nøytraliteten til valgomatene så er det nok vel så viktig å følge med på hvilke spørsmål som ikke stilles. Nå har jeg tatt alle på lista utenom TB sin og de gir noe variasjoner i resultatene, men jeg har i hvert fall plukket ut de tre mest aktuelle. Mitt endelige valg begynner å modnes. Jeg synes det er kjedelig og politisk usunt at enkelte stemmer samme parti hver gang av prinsipp. Det bør være variasjoner fra valg til valg. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Har fått Rødt på førsteplass flere ganger ved valgomater, også Venstre som nr. 2 FRP har alltid kommet langt bak. Allikevel stemte jeg FRP - ved forhandsstemming ,og FRP er det parti som oftes har mottatt stemme fra meg. Hvordan henger det på greip at en som sympatiserer mest med Rødt stemmer FRP? Det får dere spørre forskerne om. Jeg stemmer FRP av taktiske grunner denne gang. Jeg ser det høyst sannsynlig blir en Høyreregjering. Jeg vil absolutt ikke ha med Venstre eller KRF. Jeg liker ikke Høyre heller for den del. SP/AP/SV fortjener ikke min stemme, SV fikk den i 2005 og det var min første stemme på ett sosialistisk parti. Jeg angret før uken hadde gått. Rødt kan jeg ikke stemme på. Ser det som en bortkastet stemme i dette valg grunnet deres størrelse. Er også redd for om de hadde vært større, så hadde de støttet AP. Er også meget uenig med Rødt,s innvandringspolitikk, men enig i mye annet. Liker ikke FRP,s Israel politikk, heller ikke deres oljepolitikk. Men ett valg må taes i denne heksegryte, og valget falt på FRP. Det er der min stemme kan få mest betydning. Håper FRP blir så store som mulig, slik at de i praksis har Erna i band. Bandtvang med andre ord. Hadde Rødt vært meget mye større hadde situasjonen vært en annen. Endret 8. september 2013 av Vårbris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå