Abigor Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Så IE10 kommer ferdig med Bing som standard søkemotor. Også har de en pynteknapp som heter "Find more search providers...". Men det er selvagt bare løgn, for Microsoft vil i praksis nekte deg å bruke noe annet enn Bing! Her kan man velge mellom det beste markedet har å tilby: abc søk, snutt.no, ixquick og alt om fotball. Men selvsagt ikke google. Internet Explorer har alltid vært søppel og det er jobbet hardt med IE10 for å holde det slik. Selv om det er gjort for bings beste synes jeg alle som har jobbet med utviklingen av dette makkverket fortjener kreft i ræva. Faktisk særlig fordi det er gjort for bings beste. Endret 14. august 2013 av Abigor Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Dersom du endrer land fra norge til usa vil du få opp google mener jeg... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Du synes at det er merkelig at MS prioriterer sin egen søkemotor framfor en konkurrents? Ehmm .... For ordens skyld: Start Page (som du jo får opp som et søkeralternativ) bruker googlemotoren, og fungerer i det store og hele som Google Search, men uten å videresende personlige preferanser og opplysninger til Google (i reklameøyemed). Start Page kan bruke generell reklame for å finansiere seg selv, men ikke målrettet reklame. Et bedre alternativ en Google selv, etter min mening, særlig for de som bare er litt opptatt av dette med personvern og anonymitet på nettet. Bruk i så fall https-linken. Startpage HTTPS - UK, eller Startpage HTTPS - Nor Endret 14. august 2013 av thomit Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Thormit: ikke rart, men lite brukervennlig. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Jeg vil nå påstå at de fleste firmaer som er i direkte konkurranse med andre firmaer på produkter med et bestemt bruksområde, ofte opptrer minst like "lite brukervennlige". Det var i grunnen TS' tilsynelatende store forundring her som forundret meg. Hvordan er det forresten med Chrome? Hvis man vil ha Bing i stedet for Google Search, mener jeg? Jeg spør fordi jeg ikke vet svaret på forhånd, jeg har lite erfaring med Chrome, er selv Firefox-bruker. Endret 14. august 2013 av thomit Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Jeg ville blitt overrasken om Chrome prøvde å skjule alternative søke motorer til nettleseren sin. Kan noen bekrefte? Jeg har aldri oppdaget en nettleser som prøver å gjøre det så vanskelig å legge til noe så elementært som en google søkemotor. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Chrome lar deg velge bing som standard. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Jeg synes det var merkelig, riktig nok etter å ha endret språk til engelsk og funnet google, at det faktisk var mulig å fjerne Bing fra IE10. Ser at det er en ganske gammel sak: http://www.dinside.no/854536/faa-google-sok-i-explorer Så Microsoft finner det for godt å fortsatt skjule google for norske brukere etter så mange år. Endret 14. august 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå