Noxious Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Når jeg kjøper meg nytt lydkort skal jeg ikke ha PC høyttalere koblet til lydkortet, bare ørepropper. Men det er et par problemer med den løsningen, for det første er ikke ledningen til øreproppene så lang som den burde være, og for det andre så er det litt tungvent å styre lyden. Så jeg lurer på om det finnes en dings som jeg kan koble til lydkortet og ha liggende på bordet ved siden av meg. Meningen med den dingsen er at jeg skal kunne koble øreproppene mine til den og styre lyden o.l fra den. Huff, vanskelig å formulere dette, håper dere skjønner hva jeg sikter til Lenke til kommentar
fredde Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Microsoft Game Voice har dette. Mic og høytaler utgang i en liten boks på pulten, som du kan stille lydstyrke og switche mellom høytalere og hodetelefon... Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Ja, det er noe sånt jeg leter etter. Men jeg vil også at dingsen skal være stilren og være av god kvalitet. Flere forslag? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Gjør som meg, kjøp den en jack forlenger som koster under 100 kr og et par headphones med volumkontroll! Jeg med meget fornøyd med mine KTX PRO 1 fra KOSS? med livstids garanti.. kan kjøpes på feks hifiklubben, freerecordshop. Eller så kan du kjøpe en forsterker til dine headphones, med de kan du endre lydstyrke.. Lenke til kommentar
mosher Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Kjøp den du, den har jeg, går en lang og kraftig kabel fra pc'en. Boksen jeg har på pluten forran meg er ganske stilig faktisk, men volum kontroll og jack plug, stor type. USB har den 4 stykk av, to i front og to bak på denne boksen. Mosher'n Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Jeg har tenkt på forlenger, men det er fortsatt tungvindt å styre lyden da de øreproppene som jeg skal ha ikke har volumkontroll, og forsterker blir for dyrt :wink: Men jeg tror at jeg har funnet løsningen: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinium PRO Det står at lydkortet kommer med et eksternt drev. Dette og dette er vel et eksterne lydkort, er det ikke? Lenke til kommentar
AcRoX Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Må jo si at hvis du tenker på Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinium PRO . Så tror jeg sikkert at du heller har råd til en liten forsterker. Jeg har Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinium og man kan ikke styre volum direkte i spill og windows, men i programvaren som følger med. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 En helt annet løsning på problemet med å regulere lyden. Logitech Internet Navigator Keyboard SE Da kan du styre volumet i windows fra tastaturet og får et godt tastatur "på kjøpet". Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 eller en liten media hub fra biltema? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 eller en liten media hub fra biltema? Har den... helt grei og billig! Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 eller en liten media hub fra biltema? Fant ikke noe sånt på sidene til Biltema (de er vel ikke akkurat komplette). Hvilken pris snakker vi om? Kunne du, eller andre, gitt litt mer utfyllende info? Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det du ser etter er en Multimedia HUB;) Jeg har en fra TRUST, den fungerer strålende. Men hvor du får tak i den, det må gudene vite. Jeg kjøpte den fra en lokal datasjappe. Den ser da sånn ut: http://www.supercompany.be/TR12304.jpg Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvorfor ikke droppe lydkortet helt. Heller kjøpe et eksternt lydkort for USB: [*]Creative SB MP3+ kr 454,- [*]Hercules Muse Pocket USB kr 500,- [*]Creative SB Audigy 2 NX kr 1.087,- Her finner du de ulike løsningene hos Komplett med pris og spesifikasjoner. Har selv Creative SB MP3+ som jeg bruker til en bærbar PC. Fungerer helt greit, er liten og gir bra lyd, samt er rimelig. Kobler opp den bærbare PC-en som avspiller digitalt på Sourroundanlegget. Har følgende koblinger. Optisk digital ut/in, analog linje ut/inn og Hodetelefon m/volum og mic. Når du bare skal bruke hodetelefoner, så har du ikke så mye bruk for 5.1 lyd m.m. Så kan du heller kjøpe deg et skikkelig lydkort senere. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 1) Fiks topic'en din, den var latterlig beskrevet. 2) Løsningen din er volum kontroll greia fra clas ohlson. Der kan du velge mellom mono/stereo (ikke spør hvorfor) og den har også en volum kontroll. Denne kobles da direkte til lyd utgangen på lydkortet ditt, så forlenges den en del, og deretter kommer det en liten "volum switch" midt i kabelen som er trinnløs, denne brukes da til å justere lyden. Deretter er det en liten minijack på den andre siden av volum kontrollen, der kobler du opp hode telefonene, og vips, du har en extender med volum kontroll midt i ledningen, smart ikkesant? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Media huben fra biltema koster i underkant av en femtilapp... har volum samt innganger for høyt., øretlf. og mic Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 ...strekke kabelen fra lydkortet til fortserkeren (hvis du har...), og bruk headsets der (f.eks trådløst). Får du mye bedre lyd også, hvis du har en god forsterker og bra headsets. mvh Pantera Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Når jeg kjøper meg nytt lydkort skal jeg ikke ha PC høyttalere koblet til lydkortet, bare ørepropper. Men det er et par problemer med den løsningen, for det første er ikke ledningen til øreproppene så lang som den burde være, og for det andre så er det litt tungvent å styre lyden. Så jeg lurer på om det finnes en dings som jeg kan koble til lydkortet og ha liggende på bordet ved siden av meg. Meningen med den dingsen er at jeg skal kunne koble øreproppene mine til den og styre lyden o.l fra den. Huff, vanskelig å formulere dette, håper dere skjønner hva jeg sikter til jeg bruker en sånn 3m lang ledning som virker som en forlengelse av den porten du plugger headset o.l. inn i bak pcen.. du kan dermed plugge i kabelen bak i pcen og øreproppene i andre enden av kabelen som rekker 3m :smile: . spør etter sånn forlengelsekabeldings i en hvilken som helst elektrosjappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå