Blaz3r Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Yeah. Got a problem with that? Usaklig sammenheng her.... og poenget ditt var ? siden du tydligvis tror du er mer "saklig". Endret 15. august 2013 av Blaz3r Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) [email protected] er en betydelig flaskehals i spillene jeg nevnte om du har 2x 670, du må bare redusere bildekvaliteten for å kunne spille dem med god flyt. Hvorfor skal han redusere bildekvaliteten (som hovedsakelig gjør jobben lettere for GPU), når du mener flaskehalsen ligger på CPU? Jeg kan se for meg at det muligens hjelper å sette ned "physics"-delen, men det er en ganske spesifik ting som hjelper på CPU-load. Ellers har grafikkinnstillinger stort sett ganske lite å si for FPS når du er CPU-bottlenecked. ... noe jeg har testet en god del, ettersom jeg har en C2D og 560ti, jeg kan nesten gjøre hva jeg vil med grafikkinnstillingene uten at det påvirker FPS, ettersom jeg er CPU-bottlenecked så det holder. (Testet i TSW) Endret 16. august 2013 av blackbrrd Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Hvorfor skal han redusere bildekvaliteten (som hovedsakelig gjør jobben lettere for GPU), når du mener flaskehalsen ligger på CPU? Jeg kan se for meg at det muligens hjelper å sette ned "physics"-delen, men det er en ganske spesifik ting som hjelper på CPU-load. Ellers har grafikkinnstillinger stort sett ganske lite å si for FPS når du er CPU-bottlenecked. ... noe jeg har testet en god del, ettersom jeg har en C2D og 560ti, jeg kan nesten gjøre hva jeg vil med grafikkinnstillingene uten at det påvirker FPS, ettersom jeg er CPU-bottlenecked så det holder. (Testet i TSW) Fordi det er mange bildekvalitetsinnstillinger som øker belastningen på CPU langt mer enn GPU: LOD Draw Distance Object Detail Fysikken kan sjelden justeres, og selv når det kan justeres er det oftest bare PhysX som er rent søppel. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Fordi det er mange bildekvalitetsinnstillinger som øker belastningen på CPU langt mer enn GPU: LOD Draw Distance Object Detail Fysikken kan sjelden justeres, og selv når det kan justeres er det oftest bare PhysX som er rent søppel. er sjelden jeg har merket at draw distance og object detail har hatt innvirking på cpu. men overasker ikke meg at du mener det, er sjeldent du mener det samme som meg. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 er sjelden jeg har merket at draw distance og object detail har hatt innvirking på cpu. men overasker ikke meg at du mener det, er sjeldent du mener det samme som meg. Dess større tegneavstand og objektdetaljer du kjører, jo flere draw calls må CPU behandle. Spesielt i directx9-spill er dette merkbart, men i spill som BF3 er det også ekstremt merkbart at Mesh Quality er en massiv CPU-suger. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Dess større tegneavstand og objektdetaljer du kjører, jo flere draw calls må CPU behandle. Spesielt i directx9-spill er dette merkbart, men i spill som BF3 er det også ekstremt merkbart at Mesh Quality er en massiv CPU-suger. okey, mulig du har rett ang dx9 spill. men poenget mitt var i hvertfall at cpuen min ikke er en bottleneck til de spillene jeg spiller og den fpsn jeg vil ha, dvs 60fps. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 okey, mulig du har rett ang dx9 spill. men poenget mitt var i hvertfall at cpuen min ikke er en bottleneck til de spillene jeg spiller og den fpsn jeg vil ha, dvs 60fps. Tviler sterkt på den påstanden, BF3 dypper fint under 60 fps på Ultra med 2x 7970 til tross for at GPU load ligger på bare 40% med min [email protected] Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Mens jeg hadde en i7 920 @ 4 ghz så fikk jeg drops helt ned til 40-50 med 2x 7970 @ 1200. Samme erfaring som arni hadde. Etter at jeg fikk en 3930k @ 4.6 ghz så er min fps rundt 80-90. CPU usage stort sett ikke under 80%. Edit: alle settings makset, i alle fall etter at jeg fikk ny CPU. GPU usage under 80%, ikke CPU, derp. Endret 16. august 2013 av Taake89 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Tviler sterkt på den påstanden, BF3 dypper fint under 60 fps på Ultra med 2x 7970 til tross for at GPU load ligger på bare 40% med min [email protected] ja du skal få lov til å tvile så mye du bare orker Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Mens jeg hadde en i7 920 @ 4 ghz så fikk jeg drops helt ned til 40-50 med 2x 7970 @ 1200. Samme erfaring som arni hadde. Etter at jeg fikk en 3930k @ 4.6 ghz så er min fps rundt 80-90. CPU usage stort sett ikke under 80%. Edit: alle settings makset, i alle fall etter at jeg fikk ny CPU. drops ned til 40-50 er ikke så ille. med mindre du er 120hz avhenging som enkelte her inne. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Jeg skal love deg du merker drops til 40-50 hvis du har en 120hz monitor. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Jeg skal love deg du merker drops til 40-50 hvis du har en 120hz monitor. jeg har ikke 120hz monitor, og har ikke behov for det heller Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 drops ned til 40-50 er ikke så ille. med mindre du er 120hz avhenging som enkelte her inne. Kødder du? Først sier du at du aldri har hatt noen flaskehalser med din i7-860 @ 3.5GHz og 2x 670, dette påpeker jeg ikke stemmer i spillene Far Cry 3, BF3, SC2, og Crysis. Så sier du at det ikke er en flaskehals fordi du ikke trenger mer enn 60 fps, igjen påpeker jeg at en i7-860 ikke klarer dette heller på bildekvalitetsinnstillinger 2x 670 er istand til å levere. Så sier du at du ikke trenger 60 fps, men 40-50 fps er akseptabelt. Kan du ikke bestemme deg for et tall, holde deg til det, og ikke komme bastante påstander du burde vite er feil? Forresten finnes det ingen prosessor som klarer minimum 60 fps i Crysis og SC2, en godt overklokket 4770k kan kanskje klare minimum 50 fps i disse spillene. 2 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Kødder du? Først sier du at du aldri har hatt noen flaskehalser med din i7-860 @ 3.5GHz og 2x 670, dette påpeker jeg ikke stemmer i spillene Far Cry 3, BF3, SC2, og Crysis. Så sier du at det ikke er en flaskehals fordi du ikke trenger mer enn 60 fps, igjen påpeker jeg at en i7-860 ikke klarer dette heller på bildekvalitetsinnstillinger 2x 670 er istand til å levere. Så sier du at du ikke trenger 60 fps, men 40-50 fps er akseptabelt. Kan du ikke bestemme deg for et tall, holde deg til det, og ikke komme bastante påstander du burde vite er feil? Forresten finnes det ingen prosessor som klarer minimum 60 fps i Crysis og SC2, en godt overklokket 4770k kan kanskje klare minimum 50 fps i disse spillene. må bare le. gidder ikke å diskutere med deg. jeg vet godt hva den cpuen jeg har klarer, har hatt den i en evighet. orker ikke diskutere med kjøtthuer som altid tror dem vet alt. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Hvis du hadde sagt at du viste at cpuen var en flaskehals, men ikke i en grad at det plager deg så hadde alle vært enige. Problemet med at du sier den ikke er det, er at det ikke er sant. Hvordan du opplever det er subjektivt, men at den er en flaskehals er objektivt. Opplys om at det er en subjektiv mening så slipper du å forvirre stakkarer som ikke har masse erfaring. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Hvis du hadde sagt at du viste at cpuen var en flaskehals, men ikke i en grad at det plager deg så hadde alle vært enige. Problemet med at du sier den ikke er det, er at det ikke er sant. Hvordan du opplever det er subjektivt, men at den er en flaskehals er objektivt. Opplys om at det er en subjektiv mening så slipper du å forvirre stakkarer som ikke har masse erfaring. hvis man leser innleggene mine så kommer det godt frem at jeg mente at cpuen ikke var en flaskehals til det jeg spiller og mitt behov. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 røyket hasj eller ? jeg har GTX 670 i SLI med en i7 860 cpu på 3.5ghz. har ALDRI hatt NOEN bottleneck med den. så 1 stk 7970 vil jo da selvsagt ikke bli noe problem Beklager om jeg ikke ser hvor du sier at du personlig ikke har hatt ett problem, men erkjenner at det lett kan fremprovoseres scenarioer hvor CPUen blir en flaskehals? Dine påstander gikk også som en yoyo gjennom hele tråden, og du byttet mening mange ganger. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Beklager om jeg ikke ser hvor du sier at du personlig ikke har hatt ett problem, men erkjenner at det lett kan fremprovoseres scenarioer hvor CPUen blir en flaskehals? Dine påstander gikk også som en yoyo gjennom hele tråden, og du byttet mening mange ganger. er ingen yoyo her, er bare du og arni90 som ikke skjønner, eller vil ikke skjønne. men jeg driter i det. dere får tro og mene det dere vil Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. august 2013 Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 Det kommer jo litt an på hvor ivrig man er, men av og til "drops" til 40-50 fps ser jeg virkelig ikke som et problem. BF3 er vel ett av de mer krevende spillene når det kommer til CPU på markedet også? Mao, at CPU-en vi diskuterer her neppe er et problem i mer enn kanskje 10% av spillene på markedet? Som igjen tilsier at CPU-en i generell forstand ikke er en flaskehals. Hvis man først skal diskutere FPS for "proff" spilling, hvor FPS-en faktisk gjør noe særlig utslag, så kjører de fleste spillene sine på low/medium for å få mindre problemer med visuell distraksjon. (Med draw distance på max selvfølgelig). Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 17. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 For å blande meg inn litt i krangelen om SLi med svak CPU, så er det vel mulig å måle FPS i BF3 med kun ett kort, så sammenligne med SLi og da ser man vel om man har CPU bottleneck ? For det skal vel skalere, mener jeg har lest ca. 70-80 % i 1920*1200, correct me if i'm wrong. Uansett er jo diskusjonen litt vulgær. De fleste forstår jo at man vil få mer ytelse med et vel balansert system, men man kan allikevel fremdeles nyte å spille med et system i ubalanse. Man vil bare ikke kunne realisere potensialet 100%. Så alle har litt rett her. Jeg vet 7970 er litt overkill for min CPU, men det er tross alt et single kort. SLi kunne ikke falt meg inn. Jeg forestiller meg at mitt oppsett vil gi lavere maxFPS enn f.eks Blaz3r, men forhåpentligvis mer konsistent, eller jevnt. Omtrent som ett av hans 670 :-) Og kanskje jeg kan folde litt på si :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå