HKRoed Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hei! Da jeg skulle starte opp maskinen på søndag, stoppet den opp med denne feilmeldingen: "The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum" Etter utallelige restarter for å prøve å komme meg inn i BIOS har jeg nå gitt opp. Det virker ikke som noe av USB portene fungerer så maskinen reagerer ikke når jeg trykker DEL. Tok ut harddisken (SSD) og formaterte og sjekket den i en annen maskin, uten at dette hjalp noe. Har tatt ut BIOS batteriet i halvannet døgn, uten at dette hjalp noe. Har testet med en og en RAM-brikke i forskjellige spor uten hell, og koblet i fra DVD-rom. Noen ganger når jeg starter maskinen, slår den seg av igjen etter 2-3 sek. Lukter vel en eller annen hardware-feil her, men hvilken?? Nå er jeg i ferd med å gi opp. Håper noen her har noen råd... :-) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har du bios switch på hovedkortet ditt? Om så, prøv dette. Mulig at BIOS'en din er ødelagt. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Hva er BIOS switch? Har Gigabyte P55 UD3 HK. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Da er nok kortet ditt for gammelt. På nyere kort har du en bryter der du bytter mellom bios 1 og 2. Om du klarer å ødelegge bios 1 ved for eks en feil under oppdatering kan du bytte til bios 2 og fortsette og reparere bios 1 Dette er da en bedre løsning for forbrukeren enn å måtte sende inn. Du kan prøve følgende. Plugg ut alle disker og prøv med en gammel snurredisk om du har en liggende. Om du har et ps2 tastatur liggende plugg i det, om usb portene ikke virker. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Aah. Nei, tror ikke jeg har det. Men vil det hjelpe å resette BIOS? Dog usikker på hvordan jeg gjør det? Skal se om jeg finner ett sånt tastatur ett sted... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hjelper ikke å resette bios om den er korrupt, om den er det. Sitter alle kabler som de skal? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Skal gå over alle kabler litt senere. Etter hva jeg leser her så kanskje ikke Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Tja, da har jeg sjekket kabler og ikke funnet noen løse. Fant ett tastatur så jeg kommer nå inn i bios og får endret bootsequense. Men det hjelper jo ikke når PCn bare gir meg feilmeldinger. Har testet å boote fra både USB og CDrom med Win7. USB-pinnen står det at den finner, men klarer allikevel ikke å lese fra den. CDrom finner den, og drar igang å kopiere WIN7-filer, men stopper etter noen sek og gir meg 0x00000e9 kode. Har også testet 2 forskjellige disker, en SSD og en vanlig. Ingenting hjelper. Noen har flere forslag? :-) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Om du finner en hdd prøv å oppdatere bios ved å legge bios filen inn på hdd og deretter oppgradere og lese derifra. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 BIOS får ikke kontakt med noen ting. Verken 2 forskjellige USB-pinner eller en SSD-disk.... OFF USB-pinnene gir kun ett svakt blink når jeg plugger dem i. Er vel hovedkortet som har tatt kvelden her...? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Kan se slik ut, har desverre ikke mye annet å komme med desverre Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Men takk for tipsene :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå