Tommyeen Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 ser hovedkortet jeg tenker å kjøpe har DP ? er det displayport? hva er det? og hva er fordelen med det? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Displayport er bare et annet alternativ til DVI/HDMI Eneste fordelen jeg kan tenker meg er at Displayport har somregel en mothake i kontakten slik at den sitter fast om du ikke trykker den sammen. Dermed vil ikke den kunne falle like enkelt ut som en HDMI gjør. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 DP er tenkt som erstatter for DVI. Standaren er mye mer fleksibel og tillater mye høyere oppløsning enn HDMI. http://en.wikipedia....iki/DisplayPort Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 ser hovedkortet jeg tenker å kjøpe har DP ? er det displayport? hva er det? og hva er fordelen med det? Du kan drive 4K-skjermer med DP, men det er ingen store fordeler i dag. Grunnen til at det inkluderes er at DVI skal fases ut, og det koster produsentene svært lite å legge til signalsporene for displayport. Displayport er bare et annet alternativ til DVI/HDMI Eneste fordelen jeg kan tenker meg er at Displayport har somregel en mothake i kontakten slik at den sitter fast om du ikke trykker den sammen. Dermed vil ikke den kunne falle like enkelt ut som en HDMI gjør. Displayport er arvtakeren til DVI som Monitor-grensesnitt, ikke et alternativ. Fordelen med Displayport er at den i revisjon 1.2 har nok båndbredde til å fore 3x skjermer på 1920x1080x8bpp@120Hz, og har i tillegg mulighet for å seriekoble skjermer som Apple Thunderbolt-display. HDMI er et TV-grensesnitt, selv om det i praksis er DVI-signaler, og burde aldri brukes mot en PC-monitor. 1 Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 14. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Men DVI er bedre en hdmi på grafikk kort opp mot skjerm sant ? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Men DVI er bedre en hdmi på grafikk kort opp mot skjerm sant ? Hvis du skal kjøre 1920x1080 har det ingen betydning (signalkvaliteten er den samme) - skal du kjøre noe annet så velg DVI. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 HDMI er et TV-grensesnitt, selv om det i praksis er DVI-signaler, og burde aldri brukes mot en PC-monitor. Hvorfor burde man aldri bruke HDMI mot en PC-monitor? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Hvorfor burde man aldri bruke HDMI mot en PC-monitor? Underscan/overscan. og i tillegg trikser driverne ofte med fargene og kontrastene fordi TVer ofte har smalere spekter enn monitorer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå