BeFs Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Hei! Jeg skal sette et digitalt termometer inn i kabinettet mitt. Det skal ha 1,5V.. Hvordan få til dette? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hei!Jeg skal sette et digitalt termometer inn i kabinettet mitt. Det skal ha 1,5V.. Hvordan få til dette? Da trenger du en motstand.. for å finne ut verdien trenger man vel å vite hvor mange amper eller hvor mange watt den trekker vet du det? Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kjøp et 1,5 volts batteri Det enkleste er ofte det beste Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Det er akkurat batteri tingen jeg vil unngå da.. Men hvis dere mener at et batteri er bedre så.. Det er vel egentlig enklest Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det går nok å få en motstand men tror det blir mye pes å få til det og dyrt Kjøpte en 24 til 12 kosta 1500,- :o Den skulle bare være til radio på en lastebil :o Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det er akkurat batteri tingen jeg vil unngå da.. Men hvis dere mener at et batteri er bedre så.. Det er vel egentlig enklest Hvis du kjøper en batteriholder for 1 stk R6 batteri hos clasern, så har du strøm i årevis til sånne termometer. Når du engang må skifte batteri, koster det ikke mange kronene. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Da går jeg for batteri gitt. Lenke til kommentar
geggi2 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det du kan gjøre er å bygge deg en liten krets med en spennings regulator på et perfoboard. Komponentene kan u handle hos hos Elfa i sverige. Søk på regulated powersupply + building på nettet så finner du sikkert noe. Eller så kan du kjøpe et ferdig byggesett hos Elfa. Kretsen kobler du på en ledig plug fra strømforsyningen så er det bare å jystere spenningentil ønsket verdi og koble til det du vil ha på. Noe annet du kan kikke på er hos biltema eller Claes Ohlson så har de sikkert en strømforsyning som er regulerbar og er til å koble i sigaretttenneren i bilen. Den kan med litt modifisering sikkert setes inn i maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå