MailMan13 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Har denne: AMD A-Series A8-5600K MSI FM2-A55M-E33 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Fractal Design Core 1000 Mini Tower Silver Power SP-SS500 500W PSU + èn moderat disk og litt annet "misc" Den kjører for øyeblikket Tekkit Lite server for meg og et par til på Debian 7.0. Vi bytter snart over til FTB Unleashed. Merker at vi har litt CPU problemer nå, load står stort sett i 90-100% på en av kjernene, og vi begynner å lagge litt når vi er flere på. Den var i utgangspunktet ikke ment for spillserver, kun for mitt personlige bruk som filserver og å få litt *nix inn i fingrene igjen, så det er stort sett av de rimeligste delene jeg kom over på Komplett den gangen. Forslag til hvordan vi kan får mer CPU ytelse ut av denne? Budsjett: ca 2000,-? Boksen står på teknisk rom og kan få lov til å bråke. Endret 14. august 2013 av MailMan13 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det eneste jeg kan tenke meg for å få bedre ytelse raskt er å bruke OC Genie. Nå er jeg usikker på hva kjøler du har. Men uten å kjøpe nytt utstyr er dette det enkleste. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Skulle spesifisert. Den var ikke tiltenkt å brukes til noe intensivt, så det er ikke noe mer enn stock cpu kjøler og PSU som eneste avtrekk i kabinettet. Ser for meg er, i prioritert rekkefølge: - Bedre CPU kjøler med hissig vifte. (forslag? må passe i kassen så stor tower-kjøler er ut. Støy er non-issue). - En ekstra 120mm i front. - Ny CPU hvis et er noe å hente på, (hvordan en A10'ene er vs A8-5600K er med moderat overclock?) Skal fikle litt med OC instillingene hovedkortet når jeg kan ta den igjen. Endret 14. august 2013 av MailMan13 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 A10 og A8 har samme to-modul/firekjerner-hybridopplegg, med overklokk blir de like gode. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Finnes visst ikke mulighet til å justere spenninger på hovedkortet... Kommer til 3,9GHz (opp fra 3,6) og der slutter det uten at temperaturene ser spesielt avskrekkende ut... Ser ut som det må ny hardware til hvis hvis det skal bli noe særlig bedre da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå