Tommyeen Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Til spilling i hovedsak, hvilket hovedkort / m prossesor er best ? det nye Z87 eller X79 ? får jo bedre prossesorer til x79 ? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Kommer helt an på hva du skal bruke den til. x79 er hovedsakelig til "workstations" med Xeon prosessorer. z87 er stort sett brukt til allmennsbruk. Om du skal bruke maskinen til ordiner bruk som litt spilling og videoredigering vil du ha mer nytte av å velge 1155 (z77) eller 1150 (z87). Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Workstation? altså til hardbruk hardcore gaming ? er i hovedsak til rein spilling jeg skal bruke den.. driver å prøver å bygge meg en kraftplugg. nettopp bestilt corsair 900D kabinett.. men ikke funne ut hva slags utstyr jeg skal ha inni Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Workstation altså arbeidsstasjon eller mini server om du vil. Xeon prosessorer er mest brukt til multitasking og vil ikke gi deg noen bedre effekt på noen som helst måte til gaming. Jeg tenker mer på videoredigering, kompilering av kode osv. Nesten uansett hva slags hovedkort du putter inni 900D blir det smått. Som du nevner at den skal brukes til rein spilling velger du 1150 socket eller z87 om du vil i5 også over i7 om du ikke ønsker å bruke ekstra penger bare for å gjøre det. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 så du mener i5 er like greit som i7 ? også en annen ting, når jeg tenker på vannkjølt prossesor, må jeg da ha vannkjølt grafikkkort osv? har jo sett på youtube noe sinnsyke vannavkjølte greier med egen "flaske" inni med veske osv? men trenger vel ikke så mye vifter i kabinettet når prossesoren er vannkjølt ? må jeg ha ekstra luftkjøling til ram brikkene ? har du noen vannkjølere å anbefale ? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 i5 er like god til gaming som i7. Skal du bruke maskinen din til noe mer enn gaming, som for eks vildeoredigering, bilderedigering kan du velge å gå for i7. Du har 2 valg å gå for når det kommer til vannkjøling. 1: Lukket system for CPU. Da er det kun prosessor som er vannavkjølt. Resten er luftkjølt. Vanligvis vil radiatoren ha alt mellom 2 til 4 vifter, kommer an på hvilken modell du velger. For eks H60 eller H100. 2: Du kan bygge din egen custom loop. Da trenger du alt ifra vannblokk, radiatorer, vifter, pumpe, vanntank og slange. Dette er en god del mer komplisert og kostbart. Det finnes mange gode veiledninger på nett om du vil velge å gå for denne løsningen. Se techbay.no for varer. Kjøling til RAM er i mine øyne bortkastet om du ikke har planer om å overklokke ram'en din holder standard kjøleren i massevis. Techbay har også ferdige sett med vannkjøling for prosessor, skal du også kjøle skjermkort i samme loop må du legge på dette. Pris for H60/H100 er ca 500-800 om du velger mer stillegående vifter som er anbefalt.. Pris for custom loop er veldig varierende. Alt fra et par tusen og oppover. Går da ikke utifra det billigeste du kan få tak i. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 ah okei, takk spørr mere om jeg lurer på noe om det er greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå