Paulina941 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 10 mnd siden har jeg besvimet på jobben og ble kjørt til sykehuset. Da mistet jeg lappen . Nå har jeg søkt om dispensasjon til førerkortet til fylkesmannen og lurer på hvordan er gangen i dette ? La oss si at jeg mottar brevet fra fylkeslegen hvor det står at saken min er innvilget hvordan vil det gå videre og hvor langt tid vil dette ta? Er det noen som har hvert i lik situasjon som jeg ??? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det kommer helt ann på. Jeg må søke om unntak annethvert år og det er helt på lykke og fromme hvor lang behandlingstid de har. Første gang tik det 8mnd, neste gang 4 uker. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Gangen i saken er at fylkeslegen somler i seks uker før han sender deg et avslag, uten å først bruke fem minutter på å sette seg inn i saken din. Endret 14. august 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Paulina941 Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Det kommer helt ann på. Jeg må søke om unntak annethvert år og det er helt på lykke og fromme hvor lang behandlingstid de har. Første gang tik det 8mnd, neste gang 4 uker. Men hvordan vil dette gå videre ?? Er politiet også inne i bilde? Må jeg også etter trolig innvilgelse vente på noe svar fra dem også ?? Det er klart at jeg må lage meg et nytt førerkort hos statens vegvesenet men er dette med en gang jeg mottar brev fra fylkesmannen eller er det noe mer venting ? Lenke til kommentar
Paulina941 Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Det kommer helt ann på. Jeg må søke om unntak annethvert år og det er helt på lykke og fromme hvor lang behandlingstid de har. Første gang tik det 8mnd, neste gang 4 uker. Men dersom fylkesmannen svarer meg la oss si etter 4 uker og saken min blir positiv kan jeg da men en gang dra med dette brevet til Statens Vegvesenet og lage meg nytt førerkort ?? Etter er det litt mer prosedyrer ?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Nei, politiet har ikke noe med dette å gjøre. Det er fylkeslegen som tar beslutningen. Ja, du kan dra til Statens Vegvesen så fort du har fått et vedtak. Da får du en midlertidig tillatelse og kortet kommer i posten iløpet av 3 uker. Lenke til kommentar
Paulina941 Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Nei, politiet har ikke noe med dette å gjøre. Det er fylkeslegen som tar beslutningen. Ja, du kan dra til Statens Vegvesen så fort du har fått et vedtak. Da får du en midlertidig tillatelse og kortet kommer i posten iløpet av 3 uker. Så da er det akuratt det samme som det var når jeg tok lappen. Fikk med en gang en A4 er som jeg skulle kjøre med så kom førerkortet en stund etter det. Takk for svaret. Da e det bare å vente på brev fra fylkeslegen da xD Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Når jeg besvimte (helt random) for noen år tilbake, så sa bare legen at jeg ikke skulle kjøre (moped) på 1-2 uker.. Militæret nektet meg inn i førstegangstjeneste tho.. Går utifra at du har tatt epilepsitester osv i forbindelse med at du besvimte? Lenke til kommentar
Paulina941 Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Når jeg besvimte (helt random) for noen år tilbake, så sa bare legen at jeg ikke skulle kjøre (moped) på 1-2 uker.. Militæret nektet meg inn i førstegangstjeneste tho.. Går utifra at du har tatt epilepsitester osv i forbindelse med at du besvimte? Da hadde du flaks. En kollega av meg har også besvimt og da fikk hun bare beskjed at sånt kan skje mens jeg er uten lappen siden 31.10.12 etter å ha hatt den i bare 5 uker Jeg måtte ta blodprøver, EEG og MR men ingen tegn til epilepsi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå