- Cre8or - Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hei. Har en pc jeg kunne tenke meg å slenge inn en gammel SSD i. Koblet SSD'n til, og startet pc'n. Tok en fullstendig formatering i windows av SSD'n. Den vises deretter som en helt normal lagrings- enhet i "Min datamaskin". Finner den også i bios. Når jeg skal installere windows 7, finnes den ikke i listen for lagringsenheter. Har prøvd å kun ha SSD'n tilkoblet, men det fungerer ikke. Er ett gammelt hovedkort, så finner ingen valg for AHCI i bios. Har dette noen betydning.? Pc'n: Acer M1920 SSD: Corsair Force 3 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg fant dette her. Kanskje det kan hjelpe? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Takk, men det var en som brukte WinXp som i tillegg sleit med bsod Noen andre innspill.? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har du et gammelt hk med ide og 1/2 sata kontakter? Kan faktisk tenkes at du trenger en usb/cd/floppy med noe kontroller drivere da win7 fortsatt ikke er laget for å støtte absolutt all mulig gammel hardware. Noen ganger feiler selv de beste programmer. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Da må jeg altså se om jeg finner en AHCI-driver til hovedkortet som sitter i Acer M1920.? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Rart den SSD'en ikke skal funke i Windows 7, da det virker som den PC kom med Windows 7 i sin tid. Uansett så er chipset Intel G41 A3 Express etter det jeg kan finne ut. Southbridge er Intel 82801GB (ICH7/R) A1. Se om du finner noe brukbart på denne siden. Endret 16. august 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå