Gå til innhold

Bygge ny PC til ca. 5000,-

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal bygge en PC til min mor. Hun trenger ikke det beste for å si det sånn, men noe som er raskt og greit til lette oppgaver som Internett og Youtube.

Jeg har funnet noen deler, men kanskje det er noe annet i denne prisklassen jeg kan forandre på som er bedre? SSD og mus/tastatur har jeg fra før.

Takker for alle svar. :)

post-194032-0-02429200-1376430730_thumb.png

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alltid det nyeste som er det beste. Windows 8 er meget rotete, og kan være stressende å sette seg inni. (Særlig om man ikke bruker PC ofte) Tror det beste ville vært Windows 7, da dette er mye lettere å forstå. Og lettere å kjenne seg igjen i / navigere.

Lenke til kommentar

Ok, skifter til W7 da. Skifter også CPUen ut med AMD A10-5800K, da denne er kun 150 kr dyrere. Resten ser greit ut? :)

Neineineinei.. Dobbelt så dyrt nesten, bare å installere Start8 eller noe sånn. Kjøp Windows 8, raskere og mer stabilt.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hun har en bærbar nå som holder på å gå i stykker. Til hennes bruk trenger hun ikke bærbar, da hun aldri tar den med seg noen sted. Oppgraderingspakken ble litt dyrere, så tror jeg velger det jeg valgte ut. Hvordan er Intel Core i3-3220 iforhold til AMD A-Series A10-5800K?

Lenke til kommentar

Mye kraftigere er den vel ikke? Har lest litt Benchmarks nå, og den ligger bare litt foran. Ganske lik i ytelse...

Valget nå ligger litt mellom AMD A8-6600K og A10-5800K. Har lest at de er ganske lik i ytelse, men at A8 er nyere generasjon. Hvilken er å anbefale av disse?

Lenke til kommentar

Mye kraftigere er den vel ikke? Har lest litt Benchmarks nå, og den ligger bare litt foran. Ganske lik i ytelse...

Valget nå ligger litt mellom AMD A8-6600K og A10-5800K. Har lest at de er ganske lik i ytelse, men at A8 er nyere generasjon. Hvilken er å anbefale av disse?

Hvorfor ikke a10-6800k?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783154

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...