egerstud Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Min kamerat er i tvil om Intel eller AMD er det beste valget til en utpreget musikk PC,og vi prater her om en "studio" PC. Har noen peil, og kan begrunne hvilken og hvorfor? Takker for seriøse svar. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Av hva som er best av Intel og AMD kan han slå kron og mynt om... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Sikkert ikke så enorm forskjell nei AOpen Ax4 PE Tube har jeg da, dette hovedkortet har innebygget en liten rør forsterker og lyden fra det innebygde lydkortet er av veldig god kvalitet.. Kan helt sikkert kombineres med mange løsninger.. Jeg har forøvrig Intel P4 3.06 Ghz, men om det spiller noe rolle er jo uvisst da.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Eg kjenner ein som driv eit seriøst lydstudio. Han kjører dual AMD MP 1,3GHz.. (altså 2x1,3GHz ikkje 2x650MHz :wink: ) All i know.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 det er ikke prosessormerke som er avgjørende, men lydkort og jeg ser at det er en som har anbefalt et hovedkort med *bra* lydkort tviler på om det du trenger når det er snakk studio pc, god lydkort er alfaomega og software er oxo momenter som du heller bør ta et titt på enn prosessormerke siden de er nokså like. Forresten så er mac veldig populær blant de proffe Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Joda, som han over skriver så er det mange proffe som sverger til MAC, bl.a. så er dette det eneste Pytten bruker, og såvidt jeg forstår er det svært mange spesialutviklede programmer til Mac nettopp for Studiobruk, og kanskje ikke like mange gode som er portet eller laget for "PC" Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Tintin. Hvordan fikk du så fatt på dette hovedkortet? Finner ikke noe av det med Kelkoo.-.. Oppdatering: Fant det med Hardware egen prisguide. Gode ting. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Intel regnes for å være litt mer stabilt, men det er hvis man snakker om multisporsopptak, og da må man jo ha ditto lydkort. For å ta opp et eller to spor samtidig, er det vel neppe den store forskjellen Jacob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå