Gå til innhold

Mulle Mekk på Windows 7

Anbefalte innlegg

Heisann! Skulle gjerne fått fram noen gamle minner med Mulle Mekk bygger (bår/fly).

Men så er det noen problemer da, hovedproblemet er vel at jeg har win 7 og sist jeg spilte det var på win 95...

Men lurer på om det er noen luringer her som har noe triks eller tips for å få dette på kjør?

Takk på forhånd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Det er dette som skjer med slike gamle spill som (ofte) er basert på Shockwave. Kjører du 64 eller 32 biters Windows 7? Et godt sted å starte med er med 32-bit, dersom spillet er laget for 16bit operativsystem (64bit støtter 64/32, mens 32bit støtter 32/16).

Deretter kan du forsøke å installere en eldre versjon av Shockwave, dersom den nyeste ikke er kompatibel. Her er en 7 år gammel en som du kan prøve http://www.oldapps.com/shockwave.php?old_shockwave=4

Det angående Mulle Fly, (som jeg mener å huske spill som feks Flåklypa Grand Prix sliter med) går på at spillet ikke finner stasjonen hvor spill-plata står i. For noen spill har jeg klart å løse det med å endre stasjonsbokstav på en av mine disker, så jeg kan sette cd/dvd-stasjonen som D: (virker som noen spill er satt opp til å kun lete etter platen på D:)

Det er mulig du må ned til Windows XP for visse spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...