Gå til innhold

Gir DVA-HDMI-kabel full HD?

Schweigaard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er mulig med full-HD.

Dog vil VGA ikke føre til like skarpt bilde som sine digitale storebrødre (DVI/HDMI/DP osv..). Alt etter som hvor bra skjermer er til å behandle VGA-signaler så kan det gå fra å virke nesten like skarpt som Digitale kabler, til skikkelig dårlig bilde som i praksis virker langt dårligere enn 1080p.

Har skjermen kun VGA og ingen andre digitale koblinger, så pleier standarden å være noe høyere.

Lenke til kommentar

http://cdon.no/spill...av-kabel-530330

Var visst bare snakk om HD kabel ja.

Tror heller jeg fikser meg en HDMI-DVIkabel da, så får jeg heller bare alternere mellom å bruke skjermen til pc og 360.

(evt ny skjerm med hdmi-utganger ;))

Aha, vi snakket om en Xbox-360 spesialkabel :) - da stiller det seg nok annerledes. - Denne leverer full HD over VGA-kontakten og optisk-lydugang på XB-enden hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

http://cdon.no/spill...av-kabel-530330

Var visst bare snakk om HD kabel ja.

Tror heller jeg fikser meg en HDMI-DVIkabel da, så får jeg heller bare alternere mellom å bruke skjermen til pc og 360.

(evt ny skjerm med hdmi-utganger ;))

Du kan fint få tak i en XBox 360 ---> VGA kabel. Xboxen har egen videoutgang utenom HDMI utgangen. Jeg brukte VGA i flere år på 360en fordi tv'en min støtta en rar oppløsning mellom 720p og 1080p.

Ta et kjapt søk på ebay etter: Xbox 360 VGA :)

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Du kan fint få tak i en XBox 360 ---> VGA kabel. Xboxen har egen videoutgang utenom HDMI utgangen. Jeg brukte VGA i flere år på 360en fordi tv'en min støtta en rar oppløsning mellom 720p og 1080p.

Ta et kjapt søk på ebay etter: Xbox 360 VGA :)

Ja, han har jo linket til en slik kabel, så antar ikke det å skaffe seg en er problem.

Nei problemet er nok heller den labre kvaliteten man raskt får på en del skjermer med VGA.

Lenke til kommentar

Ja, han har jo linket til en slik kabel, så antar ikke det å skaffe seg en er problem.

Nei problemet er nok heller den labre kvaliteten man raskt får på en del skjermer med VGA.

Jeg var litt rask der! Så ikke linken hans! Jeg syns kvaliteten på VGA var ganske bra, den er ikke HDMI skarp, men langt fra gærn. Spes om du kjører i 1080p.

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell du ser vil mest komme ann på skjermen, og hvor god ADC- (Analog to Digital Converter) den har innebygget, samt hvor god DAC kilden har. Ettersom de fleste skjermer satser på at du skal bruke de digitale inngangene, så er det ikke alltid de gidder å investere noe i å behandle VGA-signalet særlig bra.

Med digitale kabler så slipper signalet å konverteres, og vil jo heller ikke ta i mot støy osv... En klar fordel.

Jaja, til syvende og sist så bunner det her ut om man ønsker å ta seg tiden med å bytte kilde, eller om man ønsker automatikk og heller dårligere bilde. :)

Til syvende og sist så er det nok bedre å heller kjølpe seg en TV med flere innganger, en Reciever med flere innganger, eller en HDMI switch for eksempel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...