Elisaeb Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg har bestemt meg for å kjøpe nettbrett, og trenger derfor litt hjelp i beslutningsprosessen - pluss at jeg har en del tilleggsspørsmål. Jeg tenker at det er praktisk med 3/4G, selv om jeg jo kan bruke nettet fra telefonen. Hvor nødvendig tenker folk at dette er? Jeg har en iPhone som jeg bare er sånn passe fornøyd med, og tenker derfor at iPad ikke er et så godt alternativ. Hadde tidligere en HTC som jeg var veldig fornøyd med, og har en Samsung-jobbtelefon (Galaxy S3) som jeg synes er OK+. Nå sikler jeg veldig på Sony Xperia tablet Z, men er litt usikker på om det er noe poeng i å bruke så mye penger på et nettbrett som vil brukes til surfing, TV-serier,facebook og andre forholdsvis enkle oppgaver. Jeg er tydeligvis opptatt av det ytre, da jeg vil ha et nettbrett som ser bra ut, og med så lang batteritid som mulig. At det er mulig å få tak i tilbehør til nettbrettet er også en forutsetning (som skjermveske (men alt er vel tilgjengelig på ebay?!)) Angående skjermstørrelse så har jeg ikke tenkt så mye - eller rettere sagt: jeg har ikke klart å konkludere. Tar gjerne imot anbefalinger vedrørende dette også. Så, er det noen som kan hjelpe meg med en anbefaling eller tre? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Nettbrettet fra Sony er ikke blant de billigste, men du får det du betaler for. Det kom ihvertfall best ut i test på TV2. Veske og utstyr finner du billig på Ebay. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 7 tommer er mer hendig, men ikke så bra å se tv/film på, pga. liten skjerm. (Men du kan jo bare ha brettet nærmere øynene ) Sony sitt nettbrett er vanntett, og kan være et stort pluss, eller bare en unødvendig funksjon som du må betale ekstra for. Hvis du skal ha et billig og bra nettbrett, vil jeg anbefale Nexus. Du får ingen unødvendige funksjoner, god nok ytelse i massevis, og vil alltid være oppdatert på de nyeste Android-funksjonene. Nexus 7 (nye) Nexus 10 Nexus 10 gir deg for eksempel dobbelt så mye lagringsplass som Sony Xperia Tablet Z, til 200 kr mindre Angående størrelse, så kan du dra til din nærmeste butikk og prøve, og se hva som passer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå