Jodski Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hei! Når jeg skal logge meg på PSN virker alt som det skal helt til NAT-type. Når den skal finne denne står det mislykkes. Dette har aldri skjedd før og jeg aner ikke hvorfor det har blitt slik. Har akkurat byttet ut min gamle router Dlink dir 655 med en Netgear wndr4300 uten hell. Når jeg tar med ps3en til kompisen min og spiller på hans nett får jeg NAT 2 og open på Black Ops 2. Har prøvd DMZ og portforwarding. Ingenting virker og jeg begynner å bli lei!!!!!!!!!!!! Hjelp meg! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Husker jeg strevde med det samme en gang uten å finne noen løsning. Mange som fikset det ved å sette brannmurinnstillingene til routeren fra høy/medium til lav. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har du også satt ps3en din til å bruke fast ip-adresse? Lenke til kommentar
Jodski Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Har du også satt ps3en din til å bruke fast ip-adresse? Jeg har prøvd å sette opp nettverket på ps3 manuelt. Legger inn egen ip adressen og diverse. Så har jeg gått inn på ruteren og lagt til ps3 ipen in i DMZ. Virker forstsatt ikke! Når jeg sjekker hvilke enheter som er tilkoblet routeren er det bare ps3en som visese som ukjent! Kanskje dette er problemet?! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg hadde problemer med DMZ da jeg bytta ruter i fjor. Tenkte at det var en enklere utvei enn å lage nye regler, sette opp fast ip-adresse etc, men fikk opp feilmeldinger og hadde også online-problemer med noen spill. Det er i utgangspunktet ingen vits i å åpne porter når du har DMZ'a PS3'en, men jeg synes ikke det funka så bra akkurat Problemet løste seg når jeg ga PS3en fast ip-adresse og lagde et regelsett med portene som skal åpnes for PS3'ens ip-adressen i ruteren. Jeg hadde prøvd å deaktivere DMZ og gjøre alt på nytt helt fra starten. Lenke til kommentar
Jodski Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Ok, hvordan gir jeg PS3'n en fast ip-adresse? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Her er noe jeg googlet meg frem til. On the PS3 XMB, go to: Settings > Network Settings > Internet Connection Settings. Click this, and it will take you to the setup. This will disconnect your connection, accept. The next page will ask you to select a method. Either Custom or Easy. We'll be doing Custom today. Select either Wired or Wireless. Method works for both, but preferably Wired. Always. Select the operation mode. You can just let your PS3 do this automatically, so select "Auto-Detect". Now we get to the IP Address Setting. Here you will need to select "Manual". Now you fill in the following: IP Address - This will have the Static IP address we'll use. Input 192.168.1.80, because it is highly unlikely that 80 other devices will be connected at the same time. Subnet Mask - This should always be, and stay on, 255.255.255.0 Default Router - This is the Default Gateway you looked up earlier. Refer to your homework sheet, and input the IP address you wrote down. Primary DNS - The same IP address as the Default Router. Secondary DNS - The same IP address as the Default Router. -Click the Right Arrow on the Direction Pad to go to the next menu.- MTU - Automatic Proxy Server - Do Not Use UPnP - Enable if your Router supports it. It's extra port forwarding security. Can be seen/checked in the Router Configuration Page. Press X to save the settings, and the PS3 part is done. :] Husk også å åpne opp for riktige porter i ruteren og denne regelen må tilsvare ip-adressen til ps3'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå