HaakonSag Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hei, jeg har nettopp fått min nye Canal Digital HD dekoder (uten pvr) og jeg har lest litt i manualen, og ser at man kan koble på ekstern lagring over 32 GB for å ta opp. Jeg har et 2,5" harddisk kabinett som går via USB, men den vil ikke igjenkjenne den som en USB og det skjer altså ingenting når jeg har satt inn en harddisk i kabinettet og putter den i bak. Har noen vært borti det her før? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva slags filformat er disken formatert i? Er ganske vanlig på forskjellige dingser at disker må være formattert i FAT32 for å virke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Dekoderen gjør som TV med opptaksfunksjon, den formaterer disken selv. Altså har filformatet ingenting å si. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Ja, det visste jeg. For det står i manualen.. Minnepenn funket helt fint, så jeg skjønner ikke helt problemet.. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det kan være at det ikke er nok power til å drive USB disk. Har selv noen USB disker med en kabel hvor det er mulig å koble til to USB porter hvis en port ikke leverer nok power. Regner med at USB2.0 disken din er større enn 64GB . Fra manualen: Komplett opptaks- og tidsforskyvningsfunksjonalitet er bare tilgjengelig hvis det er satt inn en USB 2.0-minneenhet med kapasitet på over 64 GB. Deretter er det mulig å: • ta opp programmer via My TV • ta opp programmer via tv-guiden (EPG) • ta opp etter klokkeslett Med en USB-minneenhet med kapasitet på 16 eller 32 GB kan du bruke Pause-tv-funksjonen. Les mer om tilkobling av USB-enheten på side 14. Merk! Første gang du bruker USB-minneenheten sammen med dekoderen, blir den automatisk formatert, og alle data slettes. USB-minneenheten er ikke tilgjengelig med Follow Me-oppsett. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Det kan være at det ikke er nok power til å drive USB disk. Har selv noen USB disker med en kabel hvor det er mulig å koble til to USB porter hvis en port ikke leverer nok power. Regner med at USB2.0 disken din er større enn 64GB . Disken er på 250 GB altså. Og i manualen var det vel mer enn 500 GB den trengte den ekstra USB'en? Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hvor mye HD-opptak kan man lagre på for eksempel en 64 GB USB-penn? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Dette lurer jeg også på, hvor mye går på en 64GB minnepenn? Og vil det fungere med en USB 3.0 minnepenn som er kompatibel med USB 2.0? Vet det er en gammel tråd, men bruker den ettersom det er nokså relevant. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Tror man kan anslå ca 5 GB or 1 time. Med forbehold, siden jeg bruker en helt annen dekoder. Så da blir svaret ca 12 timer. Men det kan også variere med innholdet. Det bør vel fungere med USB3. Men med minnepenner er det aldri godt å si sikkert. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Takk! Ja, det er ikke så lett å si! Kjedelig å kjøpe 2stk usb2.0 minnepenner hvis det fungerer med 3.0! Lenke til kommentar
NULL Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Bitrate er vel 15-20 Mbps og lagres vel uten noen ekstra kompresjon, så man kan jo regne ut hva det vil kreve. 20 Mbps vil være ca. 2,5 MB/sek. Dette er vel inkludert lyd osv også og ikke bare bilde. En del disker trekker for mye strøm ja til å drives av én enkelt usb-port. En del disker leveres med kabel for å hente strøm fra en ekstra usb-port. Eventuelt kan man bruke f.eks. en mobillader der man kobler fra usb-ledningen til telefonen og kobler den til den ekstra usb-kontakten på kabelen som er ment for å hente strøm til disken. USB 3.0-minnepinner vil normalt fungere mot USB 2.0 også. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 USB 3.0-minnepinner vil normalt fungere mot USB 2.0 også. På PC, ja. Men i TV-verden er det ikke så sikkert, som f.eks. i denne tråden. Man må bare prøve og håpe det beste... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Bitrate er vel 15-20 Mbps ... Det er max bitrate. Men den er jo ikke konstant. Som sagt, det vil variere med innholdet. Mye bevegelse gir mer data. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg har nå prøvd med både en USB 3.0(64GB) og en USB 2.0(16GB). Med USB 3.0 så ble det ikke noe tess, bare hakket og ville ikke alltid starte opp igjen når jeg pauset. Med USB 2.0 så ble det bedre, NRK kanalene funket greit, både med pause og opptak, mens TV2 fungerte ikke. USB 3.0 = Kingston 64GB DataTraveler 100 G3 USB 3.0 Flash Drive USB 2.0 = Kingston 16GB DataTraveler G2 USB 2.0 Flash Drive Usikker på hastighetene på disse! Men det kan virke som at den støtter USB 2.0 best! Lenke til kommentar
NULL Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 På CD 2840 har jeg brukt USB 3.0-minnepinner fra Kingston, Corsair, Lacie og Apacer, samt en WD USB 3.0-disk, og det har fungert greit til Timeshift i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå