Thyrfing Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Hei jeg har en Alienware x51 pc. Liker ubuntu og har prøvd flere ganger å installere ubuntu på denne. det fungerer bra, men jeg får dessverre ikke HDMI til å fungerer med ubuntu, noe som gjør at jeg ikke får sett filmer via tven min. Jeg prøvde siste gang med versjon 13.04. men lyktes ikke med dette. Er det noen her som vet om dette er umulig? Det sitter et Nvidia GTX 555 skjermkort med HDMI i pcen. Endret 13. august 2013 av philipps Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Htpc'en min kjører XBMCbuntu (13.04) hvor jeg har ett eldre nvidia 9500 kort, jeg bruker hdmi mellom pc og receiveren, og receiveren og tven. Det fungerer fint. 1 Lenke til kommentar
snikende Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har både Ubuntu 12.04 og 13.04, og begge funker med HDMI. Det er mest lyden jeg har slitt med, men i 13.04 ble denne endelig lett å aktivere. Husk at du uansett selv må velge å aktivere både skjerm og lyd gjennom HDMI, det skjer ikke automatisk når du kobler inn kabelen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 HDMI har da funket i evigheter. Nvidia fungerer også som regel svært bra. Pass på at du bruker nvidias egen driver, og ikke den åpne "noveau"-driveren. Den kan nok ha problemer med dette. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Hei Hvor må man aktivere skjerm og lyd gjennom HDMI? Og på hvilken måte installerter man Nvidias egne drivere? Jeg mener jeg har gjort dette før, men kanskje jeg har installert feil. Lenke til kommentar
snikende Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Åpne dash (trykk på windows-knappen på tastaturet) og skriv inn "lyd" og "skjermer". Der finner du innstillinger for å aktivere disse to. Driverne for skjermkortet finnes ved å åpne "software & updates" i dash og velge fanen "Additional Drivers". Bare si i fra hvis du trenger nærmere forklaring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå